7 greșeli de management care pot distruge o afacere

de

Chiar și în aceste vremuri, în care majoritatea oamenilor conștientizează importanța unui bun management în ceea ce privește evoluția unei afaceri, mai există destui manageri (poate prea mulți) care consideră că sunt îndreptățiți să facă ceea ce vor atunci când vine vorba de luarea unor decizii vitale pentru companie. Din păcate însă de multe ori soluțiile unor astfel de conducători, care omit să vadă tabloul de ansamblu, nu fac altceva decât să pună pe butuci afacere după afacere.

Importanța unui management de calitate pentru dezvoltarea unei afaceri, fidelizarea angajaților și câștigarea unui loc sigur pe piață este de necontestat. S-a dovedit chiar că cei mai mulți dintre angajații care decid să părăsească o companie o fac din cauza managementului defectuos. De asemenea, chiar dacă la o anumită firmă condițiile de lucru nu sunt tocmai excelente, angajații pot decide să rămână totuși acolo, dacă managementul este bun.

Un studiu amplu referitor la impactul managementului asupra destinului unei companii a reliefat mai multe greșeli de management care pot distruge o afacere. Iată care sunt cele mai importante dintre acestea:

1. Micro-managementul

Este un stil defectuos de a conduce o afacere. Managerul care urmează astfel de practici este genul de persoană care vrea să controleze chiar și cea mai mică decizie care se ia în firmă. Acest tip de manager urmărește tot ce fac angajații și le impune acestora propriile viziuni și modalități de a rezolva o problemă.

”Dacă nu faci ca mine, înseamnă că nu e bine”, este vorba pe care o vei auzi cel mai des din gura unui astfel de șef. Având în vedere că este frustrant să lucrezi în asemenea condiții, angajații fie vor alege să demisioneze, fie să-și facă datoria doar superficial, fapt care, evident, nu face altceva decât să împiedice evoluția afacerii.

2. Ignorarea opiniilor și ideilor celorlalți

Atunci când un angajat vine cu o idee bună în legătură cu un anumit proiect, iar tu o respingi doar pentru că nu ești tu cel care a propus-o, atunci nu ar trebui să fii manager.

Dă-le angajaților ocazia să pună umărul la dezvoltarea afacerii, să simtă că fac parte din ceva important, și vei vedea că vor lucra mult mai eficient. Atunci când o persoană conștientizează importanța lucrului pe care îl face, se simte mai motivat să evolueze.

3. Repartizarea ineficientă a sarcinilor

Ca manager, trebuie să știi cum să organizezi sarcinile în așa fel încât finalizarea proiectelor să aibă loc în timpul stabilit. Dacă nu știi cum să împarți sarcinile între angajați, mai ales atunci când dead-line-urile bat la ușă, există riscul să rămâi cu treaba nefăcută și cu niște clienți în minus.

4. Nerespectarea promisiunilor

La fel ca și în viața de zi cu zi, nerespectarea promisiunilor și a cuvântului dat duce la pierderea încrederii cu care te-au investit oamenii din jur, în acest caz angajații tăi. Odată ce echipa pe care o conduci nu mai are încredere în tine ca lider, nu va mai da randamentul la care te aștepți.

5. Aroganța

Poate am greșit un pic ordinea în care am început să prezint cele mai mari greșeli de management care pot distruge o afacere… Aroganța, această trăsătură de caracter foarte urâtă, dar foarte folosită (din păcate) de foarte mulți manageri de afaceri, ar trebui să ocupe una din primele poziții.

Chiar dacă în ultimii ani destui manageri au înțeles că atitudinea corectă față de angajați este esențială pentru bunul mers al afacerii pe care o conduc, există și destul de mulți oameni care fac din aroganță o atitudine de zi cu zi. Din păcate, un astfel de comportament nu face altceva decât să împiedice progresul și entuziasmul angajaților și, implicit, evoluția companiei.

6. Tolerarea angajaților neproductivi

Dacă te bazezi pe eficiența echipei pe care o conduci pentru a-ți dezvolta afacerea, trebuie să înțelegi că nu poți tolera angajații mai puțin productivi doar pentru că sunt cunoștințe, prieteni, rude sau mai știu eu din ce motiv. Aceștia nu numai că vor afecta performanța generală a echipei, dar vor stârni nemulțumiri în rândul celorlalți angajați, care chiar își îndeplinesc conștiincios îndatoririle de serviciu.

7. Întâlnirile neprogramate

Conducerea unei companii presupune ca lucrurile să se petreacă într-o anumită ordine, să fie toate bine puse la punct în așa fel încât să nu se ivească prea multe probleme neprevăzute. Atunci când un manager nu își organizează riguros propria agendă și ia hotărâri în cadrul unor întâlniri neprogramate, poate crea confuzie și dezorganizare în rândul angajaților. Iar o echipă dezorganizată nu poate fi una eficientă atunci când vine vorba de productivitate.

Dacă ești manager și citești acest articol, este posibil să te regăsești în cele scrise mai sus. În acest caz, este indicat să reflectezi asupra greșelilor pe care le faci și să încerci să le redresezi cât mai curând cu putință. Pentru un ajutor în plus, citește și care sunt cele 5 întrebări care te vor ajuta să iei decizii manageriale bune. Atitudinea ta ca manager poate face diferența între succesul sau declinul unei afaceri, așa că nu mai amâna schimbarea!