Cât de des trebuie să postezi conținut nou pe blog?

de

Dacă te-ai decis să îți faci un blog, primul lucru pe care trebuie să îl stabilești sunt obiectivele sale. Dacă vrei ca blogul tău să crească și să atragi noi vizitatori care să revină frecvent, trebuie să acorzi atenție frecvenței cu care postezi conținut nou pe blog.

Conținutul pe blog este cheia

În blogosferă, expresia „totul ține de conținut” este literă de lege. Mai precis, asta înseamnă că cea mai importantă parte a blogului tău este conținutul pe care îl publici prin intermediul post-urilor. Calitatea conținutului este dată de alegerea unui subiect de interes, a opiniilor exprimate, stilul de redactare, și valoarea informativă. Frecvența cu care adaugi conținut nou este strict legată de actualitatea blogului tău.

Gândește-te puțin, ai cumpăra același ziar, zi de zi, dacă ar conține mereu aceleași articole? Probabil că nu. Dar dacă în fiecare zi, acel ziar vine cu articole noi, este mult mai probabil că îl vei cumpăra. Aceeași teorie se aplică și blogurilor. Dacă nu updatezi blogul cu câte un post nou, vizitatorii nu au nici un motiv să revină.

În schimb, dacă postezi conținut nou frecvent și scrii într-un mod care să fie atractiv pentru cititori, cu siguranță se vor întoarce pe blogul tău să vadă ce ai mai avut nou de spus. Așadar, rețeta este „postări noi-conținut nou-vizualizări noi„.

Frecvența mare de postări pe blog atrage vizitatori noi

Postările noi pe blog nu numai că determină cititorii să revină pe blog, dar pot atrage și vizitatori noi, ajutând blogul la un SEO mai bun. Fiecare postare nouă este un nou prilej pentru oameni de a ajunge pe blogul tău în urma căutărilor pe Google. Așadar, postează cât mai des pentru a avea cât mai mulți vizitatori noi.

Frecvența mare de postări pe blog îți poate fideliza cititorii

Postând conținut nou frecvent poți atrage mai multe vizite din partea celor cărora le place blogul tău, determinându-i să se aboneze. Astfel, de fiecare dată când va apărea o postare nouă pe blog, abonații vor vedea asta în feed readers sau vor primi pe e-mail o notificare cu un link direct către postarea respectivă. Asta poate fi o oportunitate bună de a crește traficul pe blog.

Stabilește-ți obiectivele blogului și apoi, pe baza lor, frecvența postărilor

Dacă vrei să-ți crești traficul pe blog și numărul de vizitatori unici, atunci frecvența postărilor este fundamentală. Infozoom îți prezintă câteva sugestii, inspirate din regulile nescrise ale blogosferei:

Pentru o creștere explozivă: postează de mai multe ori pe zi (între 3-5 postări)

Pentru o creștere constantă: postează cel puțin o dată pe zi

Pentru o creștere lentă: postează cel puțin o dată la 3 zile