Cum îți promovezi afacerea gratuit în mediul online

de

Ți-ai deschis de curând o afacere și nu știi cum să o promovezi pentru a atrage mai mulți clienți? Fie că ești proprietarul unui restaurant, al unui pub, ori chiar al unei grădinițe, îți poți face afacerea cunoscută pe internet, fără să cheltuiești nici măcar un ban.

S-au dus vremurile în care proprietarii de afaceri aveau prea puține opțiuni în ceea ce privește strategiile de marketing. Dacă până în urmă cu câțiva ani se punea accent foarte mult pe promovarea stradală (mai ales de către patronii care nu aveau la dispoziție un buget prea mare pentru publicitate și marketing), aceasta rezumându-se la împărțirea unor flyere sau la organizarea unor mici promoții și concursuri ad-hoc, acum, din fericire, lucrurile s-au schimbat considerabil.

Cu o minimă documentare pe internet, poți găsi o sumedenie de informații despre cum îți promovezi afacerea online, fără să fii nevoit să investești vreun ban în asta. Cu toate acestea, trebuie să știi că ceva tot trebuie să investești, și anume: interes, atenție și perseverență. Chiar dacă totul are loc online, asta nu înseamnă că totul va veni de la sine.

Fără să ne mai lungim, iată cum îți promovezi afacerea gratuit în mediul online, folosind unele sau chiar toate metodele de mai jos:

1. Creează un blog

Un blog te poate ajuta să ții legătura mai îndeaproape cu clienții și chiar să atragi unii noi. Însă, pentru a obține asta, trebuie să ai în vedere că trebuie să postezi în mod regulat și nu orice, ci conținut relevant și de calitate.

2. Treci pe social media

În zilele acestea, dacă nu ești pe Facebook, nu exiști. Majoritatea posibililor clienți caută pe Facebook atunci când doresc să afle informații sau să vadă mai multe imagini care țin de o anumită locație, etc. De asemenea, te poți promova foarte bine și pe alte rețele sociale, precum Twitter sau chiar LinkedIn.

3. Optimizează-ți site-ul

Dacă ai reușit să pui pe picioare o mică afacere, trebuie neapărat să înveți și cum îți promovezi afacerea gratuit în mediul online. Un pas important în acest sens este să te documentezi cu privire la ce înseamnă SEO (Search Engine Optimization) și cum te poți folosi de tehnicile specifice pentru a-ți clasa site-ul mult mai bine în motoarele de căutare. Astfel, o clasare mai bună înseamnă mai multă vizibilitate pe internet și, automat, mai mulți clienți.

4. Include site-ul în directoare de locații

Îți poți înscrie site-ul într-un director de locații bine cotat ( www.infozoom.ro/locatii/ ) și vei reuși să atragi astfel mai mulți potențiali clienți. Ai grijă să concepi o descriere relevantă și atrăgătoare pentru specificul afacerii tale și să introduci câteva cuvinte cheie pentru o mai bună optimizare a prezentării. De asemenea, poți adăuga datele de contact la care vizitatorii pot obține mai multe informații, precum și adresa exactă a locației.

5. Înscrie-te pe Google Places

Înregistrarea pe Google Places te va ajuta ca afacerea ta să fie găsită mult mai ușor la o căutare pe Google. Tot ceea ce trebuie să faci este să completezi un formular și să aștepți apoi confirmarea înscrierii, care poate veni fie prin telefon, fie prin poștă.

Și Yahoo! dispune, de asemenea, de o bază de date a afacerilor numită Yahoo! Local și la care te poți înregistra gratuit sau poți încerca cu Bing, de la Microsoft, care pune la dispoziție un serviciu la fel de ușor de utilizat.

6. Adaugă conținut multimedia pe Youtube sau Flickr

Youtube este de foarte mare ajutor atunci când vrei să să îți promovezi eficient afacerea. Aici, poți adăuga tot felul de video-uri promoționale, tot felul de clipuri creative relevante pentru specificul activității tale. Pentru ca această metodă să aibă succes însă, trebuie să ai în vedere că tot conținutul adăugat trebuie să fie original, interesant și captivant pentru utilizatorii platformei.

În cazul Flickr, lucrurile stau cam la fel, cu diferența că aici poți uploada și compila o multitudine de imagini care crezi că sunt reprezentative pentru afacerea ta.

7. Alătură-te unei comunități

Aproape fiecare ramură de activitate specifică are o comunitate închegată pe internet. Caută una relevantă și pentru firma pe care o conduci și nu ezita să te înscrii. După ce ai fost acceptat în rândul comunității, încearcă să contribui din plin la dezvoltarea acesteia, prin adăugarea de informații utile și de interes pe forum. De fiecare dată când ai ocazia, promovează-ți discret afacerea prin plasarea unui link către site. Ai grijă însă să nu exagerezi. Publicitatea agresivă este agasantă și nu îți va aduce niciun beneficiu pe termen lung.