Cum se scrie un anunţ publicitar care să atragă clienţii

de

Clienții sunt pentru orice afacere foarte importanți. Fără interesul lor manifestat pentru produsele sau serviciile unei companii, aceasta nu ar rezista prea mult pe piață, deoarece nu ar avea nici un profit. Astfel, ar fi forțată ca, la un moment dat, să se retragă din activitate și să-și declare falimentul. Ceea ce nu ar fi deloc o veste bună nici pentru proprietarii afacerii, dar nici pentru angajații care ar fi lăsați pe drumuri.

Iată de ce este important să facem tot ceea ce ne stă în putință pentru a atrage un număr cât mai mare de clienți către produsele pe care le vindem. Și care este cel mai bun mod prin care putem face asta? Reclamele! Că sunt în ziare, pe internet sau la radio, acestea sunt responsabile, într-o anumită măsură, pentru atragerea clienților.

Dar nu orice reclamă sau anunț publicitar garantează succesul! Nu putem să producem o reclamă foarte slabă și să ne așteptăm la rezultate excelente. Așadar, ce anume trebuie să facem pentru a scrie un anunț care să facă potențialul cumpărător să se uite mai atent la produsul sau serviciul pe care îl oferim?

În primul rând, nu strică să aruncăm o privire la alte reclame. Ne putem inspira de acolo. Repet, inspira este cuvântul magic, nu copia! Luați o revistă sau un ziar în care sunt publicate anunțuri ale diverselor firme prezente pe piață într-un anumit domeniu. Uitați-vă bine la ele. Cât mai bine!

Creierul nostru, bombardat fiind de reclame toată ziua, va avea tendința de a vă spune să dați pagina, sătul fiind de reclame. Dar nu faceți asta. Priviți și analizați cu atenția reclama care vi s-a părut cea mai atrăgătoare. Ce anume o face să fie așa?

Țineți minte că, în medie, clientul obișnuit este agasat de extrem de multe reclame zilnic. Din toate mediile: internet, TV, radio și ziare ori reviste. De aceea, el va trece repede peste ele. Dar dacă reclama concepută de voi este mai atrăgătoare, aveți mai multe șanse să-l convingeți să vă cumpere produsul sau serviciul pe care îl comercializați.

Pașii de mai jos ar trebui să vă ajute să puteți concepe un anunț publicitar de netrecut cu vederea!

1. Identificați problema sau nevoia pe care o are clientul

La fel ca și atunci când produceți conținut pentru un site, este foarte important ca reclama pe care o scrieți să fie formulată în așa fel încât să îi arate clientului că produsul vândut de voi îi poate rezolva problema pe care o are. Totuși, înainte de a face asta, trebuie să știți ce nevoie are clientul.

Presupunând că s-a rezolvat acest aspect, se poate trece la elaborarea anunțului în sine.

2. Implementați o soluție

Pe scurt, mesajul anunțului vostru trebuie să transmită remediul sau soluția pe care voi o veți oferi clientului prin intermediul produsului vostru. Cum anume îl va ajuta pe el? Cu ce anume se alege cumpărătorul?

3. Documentați rezultatele obținute

Care sunt beneficiile de care a avut parte clientul? A rezolvat produsul sau serviciul vostru nevoia pe care o avea el? Dacă da, în ce fel? Dacă nu, ce ar trebui schimbat (fie la produs, fie la reclamă, dacă aceasta nu a avut impactul dorit)?

4. Contabilizați mărturiile primite de la clienți

Indiferent dacă produsul, serviciul sau reclama ori anunțul vostru au avut sau nu succes la publicul-țintă, ar trebui să le cereți clienților părerea despre ele. Este bine să auziți chiar de la ei ce a mers sau ce ar trebui modificat pe viitor, pentru a avea mai mult succes!