Masina secoltului 21 si tehnologia folosita

de

Majoritatea tehnologiei folosite in masina secolului 21. Autovehiculul este supercalculatorul nostru personal. Un vehicul cu capacitatea de a se deplasa fara ajutorul unui conducator auto, este fara indoaiala, o realizare importanta. Insa, aceasta nu este o realizare recenta. Autovehiculul este consecinta numeroaselor incercari anterioare si numeroaselor tehnologii moderne si imbunatatite de-a lungul istoriei vehiculelor. Scopul este de a imbunatati siguranta celor din masina si de a-i insoti si a face mai placuta si relaxanta conducerea.

Primele probe de automatizare a autovehiculelor s-au facut cu mult timp in urma, dar obiectivul nu era sa inlocuiasca soferul, ci sa imbunatateasca siguranta si sa reduca accidentele prin inserarea de viziune artificiala. Noile tehnologii de asistenta a conducatorului si a pilotajului automat au nevoie de platforme cu o capacitati de calcul care sa aiba abilitatea de a procesa informatiile in timp real de la milioane de camere de supraveghere, radar si senzori, precum si informatii cartografice si de navigatie.

 

Viteza sau controlul vitezei este o noua tehnologie creata initial, sa functioneze singura, fara a tine cont de celelalte echiapmente ale autovehiculului autonom. Modul de control al vitezei reuseste ca masina sa mareasca viteza sau sa incetineasca singur astfel incat sa adapteze viteza in functie de aglomeratie sau in functie de viteza altor masini.

Controlul vitezei in mod automat este o tehnologie care devine tot mai moderna si utila in momentul in care vorbeste cu alte echipamente cu ajutorul masinii. Folosirea camerelor de supraveghere la bordul masinii este menit sa usureze regulile de parcare. Camera de fotografiat este plasata in partea din spate pentru a ajuta la manevrarea inversa a masinii. Instalarea mai multor camere de supraveghere va acoperi intregul spatiu al masinii autonome. In functie de numarul de camere, soferul va urmari imaginile a ceea ce este in spatele sau in jurul masinii. Inglobarea tehnologiei de recunoastere a fotografiilor in calculatorul vehiculului, mareste optiunile acestor sisteme de fotografiat destinate initial pentru usurinta parcarii.

Cu ajutorul tehnologiei, sistemele pot observa semnele rutiere si anunta conducatorul atunci cand depaseste viteza maxima. Senzorii de proximitate transmit semnale sonore daca masina autonoma este in apropierea unui obstacol sau in cazul in care se afla in spatele peretelui de garaj. Totodata, beneficiaza de un echipament de securitate apt sa observe obstacolele de pe sosea si anunta imediat conducatorul auto printr-un senzor luminos in oglinda retrovizoare.

Acum, exista, sistemul de recunoastere a fotografiilor si este apt sa detecteze si sa faca diferenta intre biciclisti, pietoni si masini sau alte obstacole posibile. Supercalculatorul masinii poate poate prelua volanul si directia prin folosirea energiei electrice. Acest tip de servodirectie foloseste un motor electric care ajuta la micsorarea consumului de combustibil si este apt sa actioneze asupra directiei. Parcarea automata a fost printre primele automatizari inglobate la masini in aproape toate segmentele. Dar mai ales, a fost inceputul unei serii de sisteme de siguranta capabile sa previna pericolele. Conectarea autovehiculului autonom la smartphone sau Internet, ofera date si exista probabilitatea ca vehiculele de pe sosea sa vorbeaasca intre ele in timp ce merg. Aceste date ajuta la imbunatatirea sistemelor de cartografiere despre informatiile traficului. Pilotul automat Mercedes utilizeaza tehnologii de asistenta pentru automatizarea modului de a conduce si adapteaza viteza in functie de trafic, opreste daca este nevoie, schimba benzile.