Promovare online – Optimizare SEO sau Google Adwords?

de

Marketingul online este foarte important pentru succesul unei companii, orice business care vrea să își construiască o nișă în mediul online având nevoie de promovare, fără discuții. Întrebarea este nu DACĂ să ne promovăm business-ul, ci CUM. SEO sau Google Adwords? Sau amândouă? Infozoom ți le prezintă în acest articol pe fiecare în parte.

Și SEO și Adwords urmăresc targetarea cuvintelor sau expresiilor cheie și un trafic cât mai mare. În timp ce optimizarea SEO se poate face „în propria bucătărie”, fără să te coste nimic, Google Adwards are un sistem de tip Pay per Click, asta însemnând că tu vei plăti pentru publicitatea pe care ți-o face Google în funcție de numărul de click-uri venite din pagina de rezultate.

Cei mai mulți utilizatori de Google sau alte search engine-uri nu trec mai departe de prima de pagină cu rezultate (sau maxim a doua). Prima pagină de rezultate Google e miza cea mai mare pentru care se luptă companiile din online. Un loc cât mai bun în primele rezultate e garantat de o strategie SEO puternică, dar și Adwords sunt la fel de eficiente în atingerea acestui scop.

Avantajele optimizării SEO

În momentul de față, cele mai multe business-uri din online preferă să se promoveze cu ajutorul SEO. Avantajul constă în faptul că nu sunt nevoite să plătească pentru fiecare vizitator care intră pe pagina lor, spre deosebire de Adwords care solicită plata per fiecare click, indiferent că vizitatorul devine client sau nu. Pe lângă asta, SEO permite promovarea pe mai multe motoare de căutare (Google, Yahoo, MSN, Bing, etc) acestea identificând site-ul după expresiile cheie și plasându-l în paginile lor de rezultate.

Dezavantajele SEO

SEO este o strategie de promovare pe termen lung, cu un proces destul de complicat ale cărui rezultate se văd în timp. Eficiența SEO nu se vede peste noapte, pentru că toate business-urile se bat pentru prima pagină, diferențierea între acestea realizându-se la nivelul calității content-ului și a altor criterii care necesită skill-uri solide. De asemenea, să îți câștigi locul pe prima pagina prin SEO, în primele rezultate organice, aduce un prestigiu în mediul online și câștigă încrederea vizitatorilor . Vezi exemplul Wikipedia care de cele mai multe ori, indiferent de cuvântul sau expresia căutată pe Google, apare pe prima pagină.

Avantajele AdWords

Primul avantaj al promovării prin Google Adwords este traficul atras foarte rapid pe site. În felul acesta, numărul de vizitatori crește și există o posibilitate mare ca o parte a acestora să se concretizeze în clienți. Un alt avantaj este că, deși este un sistem de promovare contra cost, Google Adwords permite stabilirea unui buget în prealabil pentru fiecare campanie. Pe scurt, cât dai, atâta ai!

Dezavantajele Adwords

Primul dezavantaj care iese în evidență este cel financiar, mai ales pentru business-urile online cu un buget foarte restrâns. Dar dacă bugetul îți permite, Adwords te poate menține pe prima pagină, atâta timp cât plătești.

Până la urmă, SEO sau Google Adwards?

Pentru că Adwords este o metodă de promovare cu rezultate imediate iar SEO una care nu presupune costuri mari (cost zero dacă nu e externalizat unui specialist în optimizare SEO), foarte multe companii aleg campanii Google Adwords pentru o perioadă limitată de timp, până când SEO începe să dea rezultatele scontate.