Proprietățile unui nume bun de domeniu

de

Numele de domeniu reprezintă adresa de internet a unui site, adresă pe care o introduci în bara de adrese a browserului instalat pe calculatorul tău atunci când dorești să vizitezi un anume site. Un domeniu poate avea mai multe extensii, printre ele putând aminti următoarele: .ro, .info, .com, .net, .org, .tv etc. El (numele de domeniu) este o modalitate prin care se poate localiza un site sau o anumită resursă de pe internet.

Fiecare nume de domeniu corespunde unui adrese IP (Internet Protocol). El este varianta care poate fi cel mai ușor citită și memorată de către un om a acelei adrese IP. Răspundeți la următoarea întrebare: cum ați reține cel mai ușor adresa unui site web, dacă i-ați cunoaște numele de domeniu, sau dacă i-ați ști adresa IP care este formată dintr-o serie de numere? Cred că nu încape îndoială că v-ar fi mult mai ușor să vizitați siteul dacă i-ați ține minte numele de domeniu!

Un nume de domeniu elimină inconvenientul de a memora un lung șir de numere care este folosit de computere pentru a se putea localiza unul pe altul pe internet (adresa IP). Numele de domeniu este alcătuit din ceea ce se numește „top level domain” (domeniu de top, principal) și dintr-un „second level domain” (domeniu secundar). Uneori, mai poate exista și un „third level domain (domeniu terțiar).

Domeniul principal este cel care se află în partea dreaptă a punctului (exemplu: .ro), iar domeniul secundar este cel care este poziționat înainte de punct (google). Așadar, folosind exemplul cu Google (google.ro), domeniul principal este .ro, cel secundar, google. Un domeniu terțiar poate fi cel de forma imagini.google.ro.

Calitățile unui nume de domeniu bun

Numele de domeniu pe care îl alegeți devine un brand în mediul online și, în același timp, o poartă de acces către bunurile și/sau serviciile pe care le vindeți prin intermediul siteului vostru. De aceea, atunci când sunteți confruntați cu alegerea unui nume de domeniu, trebuie să cântăriți cu atenție alegerile pe care le aveți de făcut. Numai așa vă asigurați că ați rezervat domeniul cel mai potrivit siteului și afacerii voastre.

Proprietățile unui nume de domeniu bun sunt:

– lungimea: aceasta nu trebuie să fie prea mare, altfel vizitatorii siteului vostru nu vor putea reține numele de domeniu și nu vor putea să vă acceseze siteul;

– ușurința cu care poate fi transmis prin comunicare verbală: nu folosiți liniuțe de unire, domeniul trebuind să fie ușor de înțeles și într-o conversație telefonică;

– înțelesul: domeniul ales trebuie să aibă sens și să descrie, într-o anumită măsură, cu ce se ocupă afacerea voastră;

– prezența cuvintelor cheie: ajută la găsirea mai ușoară prin intermediul motoarelor de căutare;

– evitarea problemelor legate de drepturile de autor: nu cumpărați un nume de domeniu care are un înțeles identic cu cel al unei mari corporații, altfel încălcați drepturile de autor pe care compania respectivă le deține pentru acel domeniu;

– branduirea: domeniul trebuie să fie ușor de branduit, exemplu fiind domeniile celor de la Google și Yahoo;

– evitarea utilizării numerelor: nu folosiți numere într-un nume de domeniu, decât dacă acestea fac strict parte din strategia de branduire sau din numele companiei:

– evitarea limbajului „slang” (sau „de cartier”);

– folosirea cuvintelor la singular, mai degrabă decât la plural;

– alegerea unei extensii care are legătură cu domeniul sau industria în care activați.