10 pași pentru a avea un blog mai bun

de

Un blog pentru afacerea voastră reprezintă o foarte bună unealtă de marketing online, utilă la atragerea de noi clienți și noi oportunități sau parteneriate. Întrebarea care se pune acum este, cum puteți voi să faceți un astfel de blog să fie și mai bun decât este acum (presupunând că deja dețineți unul)?

Vă voi explica eu în cele ce urmează. Ideea este să respectați întocmai sfaturile pe care am să vi le dau eu pentru a avea succes cu propriu vostru blog!

1. Titluri de articole puternice

Un titlu de articol puternic este acel titlu care iese în evidență prin mesajul pe care îl transmite. El este cel care atrage atenția vizitatorilor, dar și motoarelor de căutare. Orice postare sau articol de pe un blog trebuie să aibă un titlu.

De aceea, este foarte important ca acesta să fie cât mai puternic și concis pentru a fi siguri că articolul căruia i s-a atribuit va fi citit. Un titlu care iese în evidență trebuie să includă și cuvintele cheie pe care le-ați vizat la scrierea articolului.

El este primul lucru pe care un vizitator care s-a abonat la fluxul RSS al blogului vostru, îl vede. Din această cauză, trebuie conceput în așa fel încât să atragă atenția.

2. O introducere puternică

Aceasta este următorul pas ce trebuie făcut în scrierea unui articol. Introducerea are rolul de a prezenta, în câteva cuvinte, subiectul despre care se va discuta în articolul în sine. Ea trebuie să conțină aceleași fraze sau cuvinte cheie ca și titlul.

O introducere bine scrisă este și ceea ce văd, uneori, și motoarele de căutare și ceea ce este afișat într-un feed RSS.

3. Un blog informativ

Dacă vreți ca vizitatorii sau potențialii (ori actualii) clienți să citească blogul vostru, atunci acesta trebuie să fie informativ. Trebuie să-i învețe ceva, să le spună ceva nou, să-i țină la curent cu noutățile din domeniu și să-i ajute să ia decizii de cumpărare corecte.

Lăsați prostiile la o parte! Nu scrieți despre ceva ce nu are legătură cu afacerea voastră. Evitați să faceți reclamă pe față la produsele sau serviciile voastre. Lumea din ziua de astăzi își poate da seama ușor când vreți să le vindeți ceva forțat și acest lucru nu le place!

4. Deveniți o resursă de informații

Atunci când blogul vostru este în permanență populat cu articole ce au un conținut interesant, veți ajunge să deveniți, în timp, experți în domeniul în care activați, indiferent care este acesta.

În acest fel, clienții voștri vor avea mai multă încredere în voi și se vor simți mai în largul lor să interacționeze cu voi sau să cumpere de la voi. În plus, vor ști că, atunci când au o nelămurire, vor putea veni la voi să v-o adreseze, în speranța că-i veți putea lămuri.

5. Creați un blog dinamic

Încurajați feedback-ul! Un blog care este plin de comentarii, feedback și discuții, va atrage și mai mulți vizitatori și va deveni unul dinamic și interactiv. Pe de altă parte, un blog static, unde nimeni nu intră în vorbă cu nimeni, nu va fi chiar atât de interesant pentru nici un vizitator sau potențial client.

6. Integrați blogul vostru în strategia de marketing

Mențineți o disciplină în ceea ce privește frecvența articolelor scrise și postate pe blog. Creați câte un articol de vreo 2-3 paragrafe (uneori, chiar și puțin text este suficient) aproape în fiecare zi a săptămânii. Dacă nu puteți așa de des, postați măcar o dată pe săptămână.

Când publicați 3-5 articole pe săptămână, blogul vostru se va menține mai proaspăt, va fi citit de vizitatori și va fi indexat și de motoarele de căutare.

7. Nu uitați de motoarele de căutare

Obișnuiți-vă să utilizați cuvintele cheie de mai multe ori în cadrul unui articol. Motoarele de căutare vă vor putea indexa blogul mult mai ușor atunci când vor descoperi anumit cuvinte cheie în postările voastre. Cu cât aveți mai multe articole publicate în care folosiți diverse cuvinte cheie relevante, cu atât mai bine!

8. Publicați și articole proprii pe blog

Dacă vă pricepeți la scris, puteți posta articole și cu numele vostru. Acestea trebuie să includă și acea secțiune în care se găsesc câteva informații despre voi, plus permisiunea de republicare a articolului pe alte bloguri sau siteuri (dacă doriți ca acesta să fie preluat de alte surse).

Publicarea propriilor articole vă va face să vă sporiți și mai mult credibilitatea în ochii clienților și a vizitatorilor.

9. Folosiți-vă de secțiunea de legături (links section)

Această secțiune de legături ar trebui să cuprindă link-uri către celelalte paginile ale blogului sau siteului vostru de business, spre newsletter sau spre alte servicii și produse pe care le mai aveți de oferit.

10. Nu în ultimul rând, PING-uiți blogul!

Poate unii dintre voi se întreabă ce înseamnă „a PING-ui”? Nu știu dacă acest termen sau această expresie este una corectă în limba română, însă, în esență, înseamnă a notifica motoarele de căutare că s-a postat ceva nou pe un blog sau site.

Pentru a face acest lucru, trebuie să vă folosiți de un site precum www.pingomatic.com, care vă va ajuta să notificați motoarele de căutare de fiecare dată când ați postat un articol nou pe blog.