21 de greșeli de marketing ale firmelor mici

de

Dacă e să facem o analogie, activitatea de marketing este pentru firmă ceea ce mâncarea este pentru corp. Marketingul este inima oricărei afaceri, iar fiecare afacere este diferită, așa că fiecare trebuie să adopte propria ei formă de marketing și de dezvoltare, care să i se potrivească stilului ei unic.

Există multe modalități prin care se poate dezvolta o afacere și se poate face marketing, dar să vedem totuși ce înseamnă, de fapt, acest termen. Definiția marketingului este următoarea:

„Marketingul reprezintă activitatea, setul de instituții și procese pentru crearea, comunicarea, livrarea și schimbul de oferte care au o anumită valoare pentru clienți, parteneri de afaceri și societate.”

La fel ca și în orice alt domeniu sau aspect al vieții și al lumii afacerilor, și aici se comit greșeli care afectează buna funcționare a unei companii. Care sunt cele mai întâlnite? Am să vi le spun imediat!

1. Publicitatea = singura cale de marketing

Această greșeală o fac foarte mulți afaceriști, gândindu-se că aruncarea banilor pe diverse campanii de publicitate este singura metodă de a face marketing din câte există. La sfârșitul lunii, când se trage linie și se observă că respectiva campanie nu a avut rezultatele scontate, acești afaceriști se vor plânge de faptul că au irosit foarte mulți bani pe ea.

2. Nu vă place ceea ce faceți

După cum spuneam și mai sus, nu există doar o singură metodă de a face marketing. Iar principala modalitate de care vă puteți folosi în acest caz, este dragostea fața de ceea ce faceți. Nu cred că este ceva mai potrivit decât a avea o astfel de atitudine care să scoată la iveală creativitatea și talentele voastre și să arate tuturor cât de devotați sunteți afacerii voastre.

Atitudinea voastră pozitivă zilnică este cea care definește succesul pe viitor al afacerii voastre.

3. Nu aveți un plan de afaceri bun

Ce este un plan de marketing?

„Un document scris care descrie natura afacerii, vânzările și strategia de marketing, condițiile financiare și care conține și declarația de profit și pierderi anticipate.”

Un plan de afaceri este echivalentul unei hărți. Mulți dintre aceia care pornesc o afacere ignoră acest pas și se pierd pe traseu la un moment dat. Fiecare plan arată exact detaliile conceptului afacerii și subliniază în mod clar strategiile de marketing, profitul și pierderile, elementele demografice și segmentul de piață vizat.

4. Nu aveți nici un fel de plan

Dezvoltarea unei strategii de marketing este vitală pentru orice afacere. Marketingul acționează ca un fertilizator pentru afacerea voastră. Mai mult de atât, el este soarele care aruncă lumină asupra afacerii voastre și o ajută să-și găsească potențiali clienți.

5. Nu determinați corect prețul produselor

Fiecare afacere are de oferit produse sau servicii. Conceperea și furnizarea acestor produse către clienți implică anumite costuri. Stabilirea unui preț care să fie în conformitate cu piața este foarte important, și poate duce la probleme dacă această operațiune nu s-a făcut corect.

6. Lipsa unui buget

Mulți proprietari de afaceri mici nu au un buget pentru cheltuielile zilnice, lunare și anuale de marketing. Indiferent de profitul sau pierderile preconizate, trebuie să includeți un anumit buget și pentru planurile voastre de marketing. Acestea trebuie să fie realiste și cuantificabile.

Din păcate, nu multă lume realizează importanța acestui fapt și nu alocă un buget corespunzător activității de marketing sau îl deduc din datele de profit.

7. Cheltuirea banilor pe anunțuri ce nu pot fi urmărite

Planul de marketing, prețul și segmentul de piață vizat trebuie să se schimbe și ele în același timp cu schimbările survenite pe piață. Investiți în planuri de marketing ce pot fi urmărite cu ușurință. Folosiți-vă de grafice pentru a analiza datele.

Cea mai mare greșeală pe care o puteți face este să cheltuiți bani pe un plan ce nu poate fi urmărit și măsurat.

8. Nu urmăriți rezultatele

Multe afaceri au alocat un buget pentru un plan de marketing ce poate fi urmărit cu ușurință, însă proprietarii acestora nu reușesc, din păcate, să urmărească și rezultatele obținute prin intermediul lor. În acest caz, ei nu fac decât să irosească bani.

9. Gândire limitată

Fiecare afacere este unică. Chiar dacă o firmă sau o companie oferă aceleași produse sau servicii ca o alta aflată câteva sute de metri mai departe de ea, în esență, ele sunt unice. O greșeală des întâlnită este aceea de a călca pe urmele altor afaceri, crezând că aceasta este o strategie potrivită în orice situație.

Marketingul nu ar trebui să aibă limitări! Gândiți creativ și nu vă rezumați strategiile de marketing la clișeele folosite de toată lumea.

10. Nu știți ce planuri să vă faceți

În lumea afacerilor, termenul de marketing este des întâlnit și multe persoane sunt familiarizate cu el. Dar oare știm cu toții ce înseamnă el cu adevărat?

O strategie de marketing și abordarea sa unică se poate asemui cu amprentele noastre, care sunt și ele distincte. Cu toate că mulți înțeleg cuvântul marketing, ei nu reușesc să își facă niște strategii potrivite pentru afacerile lor.

11. Presupuneți că produsul sau serviciul se va vinde singur

O altă greșeală în lumea afacerilor este aceea de a presupune că un produs sau serviciu se va vinde singur. Această presupunere eronată transformă marketingul în reclamă. Unii vor spune că nu au nevoie să investească în marketing, deoarece ei se bazează pe publicitatea din gură în gură.

Această publicitate din gură în gură este una dintre cele mai puternice modalități de a face marketing. Ceea ce înseamnă că o persoană care crede în ea, presupune că nu trebuie să mai exploreze și alte forme de marketing, pentru că acestea implică investirea unor sume de bani în publicitate.

12. Nu cunoașteți publicul țintă

Pentru a planifica și a stabili o strategie de marketing, orice afacere mică trebuie să aibă un segment de piață direct, ca public. Luați în calcul orice factor sau informație legată de nișa vizată. Aflați ce vârstă au potențialii cumpărători din ea, ce venit, de ce sex sunt, ce educație au etc.

13. Nu vă cunoașteți competitorii

Cea mai bună metodă prin care puteți analiza piața este prin familiarizarea voastră cu rivalii și competitorii voștri direcți. Acest sfat este cu atât mai important pentru afacerile mici care operează în comunități mici și care trebuie să păstreze o relație bună cu cei care le sunt competitori.

14. Angajarea persoanelor nepotrivite pentru activitatea de marketing

Multe afaceri mici, fie din disperare, fie din lipsă de cunoștințe, angajează persoanele nepotrivite pentru efectuarea activităților de marketing. Angajarea unor indivizi sau a unei firme specializate în oferirea de servicii de marketing este responsabilitatea proprietarului afacerii respective.

O firmă sau o persoană care se pricepe la promovarea unei cărți nu este tocmai potrivită pentru o campanie de marketing organizată în numele unui restaurant.

15. Subestimarea valorii clienților existenți

Un bun afacerist cunoaște întotdeauna valoarea clienților săi existenți. Un client care a mai avut de-a face cu firma voastră sau cu produsele ori serviciile oferite de ea, deja știe ce calitate au acestea. De aceea, nu vă sfiiți să intervievați aceste persoane, cerându-le să vă spună părerea lor despre ele.

Chiar și atunci când răspunsul este unul negativ, tot aveți oportunitatea de a afla părerea clientului vostru. Mai mult, acum aveți informațiile necesare pentru a face schimbări și pentru a îmbunătăți calitatea serviciului sau a produsului oferit.

16. Neoferirea unor lucruri gratis sau promoționale

Una dintre cele mai eficiente metode pentru atragerea clienților, este oferirea de produse sau servicii gratuite sau promoționale. Acestea pot fi sub forma unei testări pe o anumită perioadă sau prin organizarea unui concurs.

De asemenea, ocazional, mai puteți oferi tot felul de căni, brelocuri, tricouri sau șepci cu numele firmei voastre pe ele.

17. Nișa (segmentul de piață) greșită

18. Neimplicarea în cadrul comunității

19. Lipsa unui site informativ și reprezentativ pentru afacerea deținută

20. Ignorarea valorii oferite de internet

21. Așteptări nerealiste

Nu vă așteptați la prea multe lucruri într-un timp mult prea scurt.Rezultatele adevărate, concrete și cuantificabile se văd în timp, nu în câteva zile. Țineți minte, Roma nu a fost construită într-o singură zi!