4 mituri despre afacerile în pieţe emergente

de

Piețele emergente se referă la țările BRICS. Acest termen acoperă mai multe piețe, nu doar cele din Brazilia, Rusia, India și Africa de Sud. Și alte țări trec printr-o fază de transformare din punct de vedere economic, acestea fiind Filipine, Indonezia, Nigeria și Etiopia (denumite și PINE, de la inițialele celor 4 state care le compun).

Acest tip de țări încep și ele să beneficieze de o creștere a sectorului afacerilor, deoarece sistemul de sănătate, cel educațional, tehnologia și clasa de mijloc sunt și ele într-o continuă dezvoltare.

1. Numai afacerile mari pot avea succes pe o piață emergentă

Este ușor să presupunem că numai companiile mari și foarte cunoscute pot supraviețui mutării pe o piață emergentă. Dar nu este cazul. Și afacerile mai mici au oportunitatea de a deveni parte dintr-o economie aflată în dezvoltare, de a oferi consumatorilor noi servicii și produse la un nivel mai personal și de a lucra alături de companiile locale pentru a se extinde în infrastructura economică a unei țări.

2. Rata de penetrare a internetului este prea scăzută pentru o creștere online

Rata de penetrare a internetului în țările aflate în curs de dezvoltare crește în fiecare zi, numărul de smartphone-uri achiziționate crescând și el aproape cu același procent ca în țările dezvoltate. În Estul Mijlociu, 95% dintre iordanieni au un telefon mobil, Iordania fiind pe locul doi la numărul de utilizatori de internet din lumea arabă.

3. Piețele emergente sunt prea riscante

Întotdeauna există un risc asociat investițiilor pe o piață nouă. Totuși, țările aflate în dezvoltare oferă niște oportunități noi și interesante pentru investitori. De exemplu, în raportul numit Emerging Trends in Real Estate Asia Pacific 2014, făcut de cei de la Urban Land Institute și PwC, capitala Filipinelor, Manila, este clasată pe locul 5 al orașelor din regiune cu un potențial mare de investiții.

4. Piețele emergente sunt o prostie

Aceste economii aflate într-o continuă creștere au un mare potențial pentru afaceri. Cum țările mai puțin dezvoltate devin economii mai mari, companiile au motive pentru a fi entuziaste. Deși sunt anumite provocări ce trebuie luate în calcul atunci când se mută într-o piață emergentă, oportunitățile vaste se creează, atât timp cât se fac decizii bazate pe cercetări și strategii realiste.

La nivel global, lumea a devenit mai mică datorită apariției internetului și, ca urmare, putem să aflăm orice informație dorim despre țările dezvoltate, aflate în dezvoltare sau care încă nu au trecut printr-un astfel de proces.