5 detalii surprinzatoare pe care nu le stiai despre biciclete

de

Privind un pic la istoria și evoluția bicicletelor de-a lungul anilor, putem observa niște detalii destul de interesante. La momentul la care acestea au apărut, nici măcar nu aveau pedale, singurul mod prin care se puteau pune în mișcare fiind prin alergarea pe lângă ele și utilizarea roților ca mijloc de propulsie.

Cum tehnologia a evoluat și în cazul bicicletelor, în timp, s-au adus o serie de îmbunătățiri care ne-au permis nouă să avem parte de o siguranță sporită și de o ținută de drum mult mai bune decât în trecut. Astfel, mersul cu bicicleta a devenit mult mai confortabil și mai plăcut, fiind o activitate de care acum se bucură foarte multă lume.

1. Bicicletă este un cuvânt franțuzesc din anii 1860

Unul dintre primele vehicule care putea purta denumirea de bicicletă, drezina germană, a fost inventată pe la 1817. Cel care o utiliza pentru a se deplasa dintr-un punct într-altul, trebuia să-și mențină echilibrul pe un cadru de lemn, propulsând, în acest fel, velocipedul, după cum mai era denumit, pe drum.

O versiune mai îmbunătățită a drezinei a fost creată în anul 1818 în Anglia, căreia i s-au adăugat și pedale, făcând-o să semene ceva mai mult cu bicicleta pe care o cunoaștem noi în prezent.

2. O perioadă de timp, bicicletele au fost poreclite și „zguduitoarele de oase”

Modelele timpurii de biciclete nu ofereau un confort prea mare. Erau făcute din fier, având foarte multe imperfecțiuni de design, ceea ce i-a determinat pe britanici și pe americani să le „alinte” ca fiind „zguduitoare de oase”.

3. Obiecte periculoase

În anii 1800, pentru a merge cu bicicleta, îți trebuia destul de mult curaj. Astfel, această activitate era rezervată numai persoanelor care nu se temeau să trăiască un pic mai periculos viața. Pe atunci, unul dintre modelele de biciclete cel mai des folosite era Penny-Farthing, cel care era dotat cu două roți inegale, una foarte mare pe față, și o alta mică pe spate.

Avantajul roții mari era acela că se putea merge cu o viteză sporită, dar, totodată, din cauza înălțimii bicicletei, exista riscul accidentărilor. Nu de puține ori, dacă se întâmpla să îți pierzi echilibrul și să cazi, îți puteai fractura foarte ușor încheieturile mâinilor sau puteai ajunge sub roțile bicicletei.

4. Epoca de aur a bicicletelor

Denumire purtată de perioada cuprinsă între mijlocul anilor 1890 și începutul secolului al 20-lea. Atunci au fost concepute noi modele de biciclete, cu roți egale, cea din față fiind folosită pentru a lua viraje. Au fost implementate și noi sisteme de siguranță, iar jantele aveau acum și cauciucuri, ceea ce sporea și mai mult confortul în timpul mersului.

Mulțumită producției în masă, bicicleta nu mai era un mijloc de transport scump, oricine putând să-și cumpere una.

5. Emanciparea femeilor

Ieftinirea bicicletelor le-a permis femeilor să fie mai independente și mai mobile. Cum hainele care se purtau până la începutul secolului al 20-lea nu erau foarte practice pentru mersul pe bicicletă, au început să se producă altele, mult mai potrivite și mai lejere. Se poate spune că apariția bicicletei a schimbat foarte mult și societatea, în totalitatea ei!