5 pași esențiali pentru o campanie reușită de marketing

de

Înțelegerea modului în care funcționează marketingul este esențială dacă vrei să îți promovezi eficient produsele ori serviciile. Și deși poate părea dificil să înțelegi și să aplici toți acei termeni străini de tine, o înțelegere elementară a acestora poate fi un bun punct de plecare.

Marketingul este acel proces prin care advertiserii încearcă să stabilească relații profitabile cu consumatorii. De asemenea, în afară de atragerea de noi clienți, marketerii trebuie să se focuseze și menținerea celor existenți.

Dar, să vedem care sunt cei cinci pași esențiali pe care trebuie să îi parcurgi pentru a pune la punct o campanie de marketing de succes.

1. Targhetarea audienței

Înainte de a-ți face orice alt plan, trebuie să stabilești care este audiența ta și ce anume dorește aceasta de la tine. Îi poți oferi lucrurile de care are nevoie? Sau audiența are o nevoie pe care tu poți să o îndeplinești?

2. Promovarea produsului/serviciului

După ce ai pus la punct aspectul de mai sus, orientează-te către evenimentul de lansare al produsului sau serviciului? Poți face din asta un eveniment major sau te mulțumești doar cu o campanie de promovare în online?

Dacă produsul/serviciul tău este unul inovativ și aduce o îmbunătățire majoră vieții potențialilor clienți, recomandat ar fi să organizezi un eveniment de amploare la care să inviți autorități în domeniu, persoane publice, și așa mai departe. Deși poate părea dificil de realizat, un astfel de eveniment de lansare îți va aduce rezultate foarte bune în final.

3. Strategia de vânzări

Aceasta trebuie pusă la punct înainte de evenimentul de lansare, astfel încât potențialii clienți să nu aștepte prea mult între lansare și achiziția efectivă a produsului/serviciului.

Strategia de vânzări este foarte importantă pentru viitorul afacerii, așa că trebuie să îi acorzi atenția cuvenită și să iei în calcul toate aspectele posibile. Dacă acest lucru te depășește, apelează la ajutor profesionist.

4. Stabilește o relație cu clienții

Asigură-te că le oferi acestora un produs de calitate, la un preț echitabil pentru ambele părți. În plus, trebuie avut în vedere ca produsul oferit să se încadreze în contextul pieței. De exemplu, dacă vinzi apă în deșert e o strategie bună; însă dacă vinzi nisip, lucrurile vor sta cu totul altfel, din motive lesne de înțeles.

5. Menține relația cu clienții

După ce ai reușit să faci o vânzare, nu îți da uitării clientul: Ține-l la curent cu statusul comenzii/livrării, etc, cere un feedback și oferă un cupon de reducere pentru achizițiile ulterioare. În acest fel, îi menții clientului interesul față de afacerea ta și de produsele/serviciile pe care le vinzi și cresc șansele ca acesta să apeleze tot la serviciile tale atunci când se confruntă cu o anumită nevoie.

În final, după ce ai pus la punct toate aspectele de mai sus, nu uita să oferi clienților și conținut informativ și de calitate, nu doar conținut promoțional.