6 efecte pozitive ale fructelor de mare

de

Exist─â o important─â leg─âtur─â ├«ntre fructele de mare ╚Öi s─ân─âtatea noastr─â. Conform Organiza╚Ťiei Mondiale a S─ân─ât─â╚Ťii (OMS), 80% din bolile de inim─â, 90% din afec╚Ťiunile diabetice tip 2 ╚Öi 30% din diversele forme de cancer pot fi prevenite printr-o diet─â echilibrat─â, exerci╚Ťii fizice regulate ╚Öi renun╚Ťarea la fumat.

Fructele de mare sunt o surs─â foarte bogat─â de proteine de calitate ╚Öi de acizi gra╚Öi Omega-3. Con╚Ťin, de asemenea, multe vitamine ╚Öi minerale care le cresc valoarea lor nutri╚Ťional─â. Multe afec╚Ťiuni ar putea fi prevenite dac─â a╚Ťi ad─âuga ├«n dieta voastr─â aceste tipuri de alimente.

Iat─â lista efectelor pozitive pe care fructele de mare ├«l au asupra s─ân─ât─â╚Ťii voastre:
1. Reduc afec╚Ťiunile cardiace: colesterolul este o component─â esen╚Ťial─â ├«n orice ╚Ťesut animal viu. Gr─âsimile saturate din anumite alimente duc la un nivel ridicat de colesterol ├«n s├ónge. Fructele de mare sunt bogate ├«n acizi gra╚Öi Omega-3 ╚Öi gr─âsimi polinesaturate care sunt benefice inimii.
Cercet─âtorii au sugerat c─â, dac─â introduce╚Ťi o por╚Ťie de fructe de mare ├«n alimenta╚Ťia s─âpt─âm├ónal─â, reduce╚Ťi riscul unui infarct la jum─âtate. S-a observat, de asemenea, c─â nivelul de EPA ╚Öi DHA din carnea de pe╚Öte are anumite efecte benefice ca, de exemplu, prevenirea form─ârii cheagurilor de s├ónge, cre╚Ötere elasticit─â╚Ťii venelor, men╚Ťinerea ritmului cardiac, reducerea tensiunii ╚Öi a riscului de infarct.

2. Benefice pentru articula╚Ťii: Din nou, trebuie spus c─â studiile de specialitate au ar─âtat c─â o diet─â bogat─â ├«n acizi gra╚Öi Omega-3, poate reduce problemele pe care le ave╚Ťi cu ├«ncheieturile (cum ar fi artrita reumatoid─â). Dac─â suferi╚Ťi de astfel de afec╚Ťiuni, atunci ar fi recomandat s─â consuma╚Ťi pe╚Öte (sardine, somon), deoarece acesta poate ajuta la reducerea disconfortului cauzat de artrit─â.

3. Sunt bune pentru ochi: prin consumarea de acizi gra╚Öi Omega-3, afla╚Ťi ├«n fructele de mare, persoanele afectate de probleme ale ochilor (ca, de exemplu, degenerarea muscular─â cauzat─â de v├órst─â) se pot proteja ├«mpotriva lor. Retina con╚Ťine mult DHA (un acid gras Omega-3) iar prin consumul de pe╚Öte bogat ├«n uleiuri, se poate p─âstra s─ân─âtatea ochilor ╚Öi str─âlucirea acestora.

4. Ajut─â la frumuse╚Ťe: cum poate ajuta un fruct de mare la acest capitol? Ei bine, Omega-3 ╚Öi Zincul sunt bune, printre altele, la reducerea acneei la persoanele care sufer─â de aceast─â afec╚Ťiune. Vitamina E este, la r├óndul ei, important─â pentru s─ân─âtatea pielii ╚Öi ajut─â ╚Öi la ├«ncetinirea procesului de ├«mb─âtr├ónire al acesteia.

5. Prieteni ai creierului: conform profesorului Michael Crawford, dezvoltarea creierului depinde de acizii AHA (arachidonic) ╚Öi DHA (docosahexaenoic) care se g─âsesc din abunden╚Ť─â ├«n fructele de mare, inclusiv ├«n pe╚Öte. Deci, nu cred c─â gre╚Öesc dac─â v─â spun c─â aceste alimente sunt bune pentru creier. Cei care vor consuma (sau consum─â deja) fructe de mare, sunt supu╚Öi unui risc mult mai mic de a suferi de demen╚Ť─â sau probleme de memorie.

6. ├Ämbun─ât─â╚Ťesc func╚Ťionarea pl─âm├ónilor: problemele respiratorii pot fi reduse prin includerea ├«n diet─â voastr─â a pe╚Ötelui de ap─â rece, deoarece acest lucru poate duce la repararea ╚Öi ├«nt─ârirea organului afectat, lucru ce ├«l ajut─â ├«n procesul de recuperare.

Consumul de acizi gra╚Öi Omega-3 mai poate ajuta ╚Öi la o mai bun─â imunizare ╚Öi o reducere a inflama╚Ťiilor pulmonare.

Concluzie:

Pe l├óng─â aceste beneficii, studiile epidemiologice au mai ar─âtat ╚Öi leg─âtura direct─â dintre fructele de mare ╚Öi nivelul sc─âzut al depresiei pe care acestea ├«l ofer─â persoanelor aflate ├«ntr-o astfel de situa╚Ťie. Ele mai ajut─â, de asemenea, ╚Öi femeile gravide contribuind la cre╚Öterea f─âtului ╚Öi dezvoltarea sa neurologic─â.