6 sfaturi pentru promovarea unei afaceri la târguri si expoziții.

de

Târgurile și expozițiile are trebui să reprezinte o ocazie foarte bună pentru companii și firme pentru a-și face cunoscute serviciile și produsele pe care le au de oferit publicului. Din păcate, la multe astfel de evenimente, se pot observa anumite greșeli pe care le fac participanții și prin care, uneori, pot rata ocazia de a se promova pe ei și produsele lor într-un mod eficient.

Aceste greșeli pot apărea la orice târg sau expoziție și pot fi făcute de orice companie sau firmă, indiferent de cât mare sau de mică este aceasta. Poate că unele au preferat să pună o statuie mare de piatră cu numele lor pe ea, în loc să aducă mai mulți oameni la stand, care ar fi putut sta de vorbă personal cu potențialii clienți. Altele, poate au avut un stand mult prea țipător, sau unul prea simplu. Poate nu au avut suficiente materiale promoționale pe care să le împartă publicului.

Indiferent de situația și de circumstanțe, greșelile rămân greșeli și pot afecta chiar imaginea firmei respective. Dacă nu vreți să vă aflați în aceeași poziție, vă voi oferi 6 sfaturi prin care vă puteți promova mai bine afacerea voastră la un târg sau expoziție:

1. Fiți sociabili

Acest sfat nu este pe primul loc întâmplător. Ați fi surprinși să aflați cât de mulți oameni prezenți la o expoziție nu sunt în stare să interacționeze cu vizitatorii. Aceștia uită, pur și simplu, să vorbească sau să zâmbească măcar! Nu faceți aceeași greșeală ca ei!

Ieșiți de după tejgheaua standului vostru și interacționați cu oamenii (fără a-i plictisi cu oferta voastră, evident). Poate că aveți și niște materiale promoționale din care ei pot afla diverse informații despre firma și produsele voastre, dar acestea nu spun totul despre voi. Numai voi o puteți face, așa că vorbiți cu vizitatorii, zâmbiți-le, priviții-i în ochi! Oferiți-le chiar și o demonstrație a serviciului sau produsului expus!

2. Fiți informați

Dacă nu puteți discuta cu potențialii clienți avantajele și beneficiile oferite de produsele sau serviciile voastre, atunci nu aveți ce căuta în acel stand! La fel cum nu are ce căuta nici o persoană care nu poate oferi astfel de detalii. Nu trimiteți la o expoziție pe cineva care nu cunoaște absolut nimic despre produse, doar pentru că s-a oferit voluntar! În schimb, alegeți pe cineva care are se pricepe la marketing, la prezentarea produsului sau care poate culege o serie de întrebări de la vizitatori, pe care, apoi, să le adreseze persoanelor din departamentele corespunzătoare.

3. Nu consumați alimente în stand

Să vezi pe cineva cum înfulecă în disperare niște mâncare, cu mâinile și gura plină de grăsime sau resturi alimentare, nu este deloc o priveliște frumoasă într-un stand. Dacă vă este foame, sau dacă unul dintre colegii voștri vrea să mănânce, atunci ar trebui să facă acest lucru în altă parte. Evitați să aduceți alimente în stand și să faceți o mizerie de nedescris!

4. Fiți punctuali

Pregătiți-vă din timp, odihniți-vă bine cu o noapte înainte de eveniment, tocmai pentru a putea să vă prezentați în timp util la expoziție. Trebuie să fiți pregătiți să dialogați cu lumea încă de la început. Dacă nu ajungeți la târg la timp, s-ar putea ca acest lucru să vă coste bani.

5. Ieșiți în evidență

Materialele promoționale pe care le aduceți la expoziție ar trebui să aibă un design atrăgător, dar nu țipător, să nu aibă greșeli de tipărire și să includă toate datele de contact ale firmei voastre. Felul în care vă prezentați în fața vizitatorilor vorbește multe despre firma voastră, produsele și serviciile pe care le oferiți și felul cum vă tratații clienții.

Nu uitați să aveți la îndemână și un banner cu numele companiei pe el, suficient de mare pentru a putea fi văzut fără probleme de la distanță. Dacă purtați și o anumită uniformă, sau chiar și un simplu tricou, asigurați-vă că acestea sunt curate și călcate, fără urme de pete pe ele sau șifonate.

6. Fiți organizați

Toate materialele promoționale cu care vă prezentați la un târg sau expoziție ar trebui să fie aranjate la stand în așa fel încât vizitatorii să aibă acces ușor la ele pentru a le lua. Nu amestecați fluturașii, posterele sau bannerele între ele. Nu le aruncați la grămadă. Mențineți curățenia în stand!