7 sfaturi de bază pentru SEO la WordPress

de

Pentru cei care nu au aflat încă până acum (deși mi-e greu să cred acest lucru, din moment ce deja citiți aceste rânduri), WordPress este una dintre cele mai utilizate platforme pentru creare de siteuri de pe internet, la ora actuală. Ca orice altă astfel de platformă, există și aici niște sfaturi utile când vine vorba de optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO).

1. Există două modalități prin care motoarele de căutare pot găsi un site

Ce reprezintă SEO când vine vorba de WordPress? Avem aici două tipuri de optimizare. Primul tip este cel „On Page SEO” ( optimizare pe pagină). Poate că v-ați dat seama, este vorba de conținut, link-urile interne ale site-ului, meniul de navigație, structura paginii, densitatea cuvintelor cheie, de imagini, clipuri video și clipuri audio care se pot găsi pe paginile unui site WordPress.

Al doilea tip, este cel numit „Off Page SEO”, care reprezintă procesul de construire a unei rețele de link-uri ce duc către site-ul vostru, dinspre alte site-uri. Articolul de față o să trateze doar primul tip, cel On Page.

2. Indexeză-ți site-ul!

Unul dintre cele mai simple sfaturi pe care vi le pot da în legătură cu optimizarea este acela de a permite motoarelor de căutare să vă indexeze site-ul. În panoul de control al site-ului vostru (și aici vorbesc strict de site-urile create cu WordPress), aveți opțiunea de a bloca accesul motoarelor de căutare către site.

Puteți găsi această opțiune în rubrica „Setări”/”Settings” (după caz, în funcție de limba pe care o folosiți pentru WordPress), la „Reading”/”Citire”. Acolo veți putea găsi opțiunea „Discourage search engines from indexing this site” („Descurajează indexarea site-ului de către motoarele de căutare”). Puteți bifa căsuța de lângă ea dacă doriți, dar nu este recomandat.

3. Site-ul are nevoie de un titlu si un tag line

Mergeți din nou la secțiunea Setări, la „General”. Acolo unde vedeți scris „Site title”/”Titlu site” și „Tag line”, completați cu datele relevante site-ului vostru, folosind cuvinte cheie care pot sugera vizitatorilor despre ce este site-ul respectiv.

4. Meniul de navigație este foarte important

Structurați site-ul pe categorii și creați un meniu de navigare bun. Atunci când un viztator ajunge pe site, trebuie să îi captați atenția. Nu vreți ca acel vizitator să fugă imediat ce a citit doar câteva rânduri. Cu un sistem (meniu) de navigatie corect implementat, îi arătați vizitatorului că mai sunt și alte lucruri interesante de văzut.

5. Verficați „Permalink-urile”

Mergeți la sectiunea Setări din nou. Dați click pe „Permalinks” și apoi pe „Post Name”. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că imediat după numele de domeniu al blogului vostru urmeaza titlul articolului, respectiv ca URL. Este important ca toate articolele să conțină cuvinte cheie relevante în titlu.

6. Nu uitați de cuvintele cheie!

Folosiți atât cuvinte cheie cu înteles larg, cât și cuvinte cheie lungi în cadrul articolelor și paginilor site-ului. Un cuvânt (sau frază) cheie lung este, de ex, „dietă după naștere”, comparativ cu termenul larg „dietă”.

7. Utilizați plugin-ul Google sitemap

Acest plugin ajută la o mai rapidă indexare pe Google, prin crearea unui „sitemap” (sau hartă a site-ului) ce poate fi mai ușor accesată de soft-ul de „scanare” al site-urilor utilizat de Google (numit și „spiders” sau „robots”).