Ai fost avansata la pozitia de lider? Iata cum sa iti conduci echipa!

de

Fiecare femeie de succes se va afla, candva, fata in fata cu anuntul avansarii pe treapta ierarhica. In functie de industrie, acestea se pot descurca si pe cont propriu, in timp ce altele vor avea nevoie, probabil, de ajutor de la alti profesionisti.

Calatoria voastra poate inspira si ghida altele; urmatorul pas placut este sa devii mentor pentru echipa ta, acel mentor pe care l-ai avut la inceputurile cariereri sau poate unul si mai bun.

Mentorii sunt incredibil de valorosi, nu numai pentru ca ofera indrumare si instruire unei persoane noi, ci aduc liniste in mediul de lucru

In primul rand, veti dori sa dezvoltati relatii de mentor cu cei care credeti ca ar face o treaba buna la locul de munca, fie ca aceasta se intampla de la sediul companiei ori remote, de acasa.

De acolo, puteti lucra la imbunatatirea abordarii de mentorat si la investirea timpului si afectiunii in relatiile voastre profesionale.

Iata patru modalitati prin care poti deveni un bun mentor pentru echipa ta:

  1. Comunicati si ascultati.

Mentorul ar trebui sa supravegheze, in cele din urma, propria lor cariera. Rolul tau va fi acela de a le ajuta sa realizeze ceea ce doresc sa obtina. Totusi, nu lasa experienta ta sa se intrepatrunda cu dorintele sau opiniile celor pe care ii coordonezi in planul lor. Intreaba-i despre aspiratiile lor, ce doresc si asteapta de la tine, fie ca este vorba de sprijin, indrumare, intelegere etc.

  1. Oferiti critici constructive.

In timp ce nu doriti sa judecati sau sa va ofensati novicele, nu trebuie, de asemenea, sa va cosmetizati feedback-ul pentru a nu le rani. Exista si modalitati prin care puteti oferi critici fara a rani pe cineva. Trebuie sa fii diplomatic si tactic atunci cand semnalezi aspectele care te deranjeaza la o alta angajata.

In loc sa remarci doar greselile sau neajunsurile lor, arata ceva pozitiv, apoi ofera indrumari pentru a le imbunatati mai mult munca.

  1. Practicati empatia.

Este important sa se relationeze cu liderii pentru a se intelege perspectiva si asteptarile lor. Daca au o zi proasta, ar trebui sa va regasiti energia si sa lucrati pentru a va ajuta angajatele. Empatia este o trasatura vitala a unui mentor bun. Ar trebui sa intelegeti cum sa va protejati si cum sa va apropiati cel mai bine de calauzirea angajatului / angajatei. S-ar putea sa credeti ca empatia nu poate fi invatata, insa cu practica, puteti obtine niveluri mai inalte de empatie.

  1. Lasati mentorul sa ia decizii.

Fie ca esti trainer sau manager in aceasta companie, acel “eu stiu mai bine” nu are ce cauta. Gandeste-te la tine ca la un instructor de conducere: stai pe partea pasagerului, permitandu-i mentorului sa controleze complet calatoria. Cu toate acestea, sunteti in continuare acolo pentru a oferi sfaturi si indicatii sau pentru a scoate frana de siguranta daca este necesar.

Adaugati un element de autonomie structurii voastre odata ce ati stabilit o relatie buna si un nivel de incredere cu persoana pe care o indrumati. Dati-le o anumita responsabilitate si permiteti-le sa ia propriile decizii in anumite aspecte ale postului, ceea ce ii va incuraja sa se gandeasca singuri si sa-si imbunatateasca increderea, aratand ca aveti incredere in ele.