Alege o mașină hibrid!

de

Deși încă nu suntem pregătiți să renunțăm la mașinile tradiționale cu un consum mare de combustibil fosil, tehnologia avansează în avantajul noilor tipuri de autoturisme ecologice. Din multitudinea ofertelor existente pe piață, romanii preferă modelele hibrid in fata celor electrice datorită flexibilității în utilizare și costului mai redus față de cele electrice. Dacă în 2005, în evidențele autorităților din țara noastră nu exista nici un autovehicul hibrid, acum numărul lor a ajuns la aproximativ zece mii acestea fiind cele mult mai aproapiate de preferințele românilor.

Facilități la achiziție

Romanii care intenționează să-și cumpere mașini hibrid beneficiază de reduceri acordată de către stat – 10% din valoarea mașinii până în limita a 1.800 euro pentru un automobil hibrid.
Există mai multe feluri de motoare hibrid pe care le voi descrie în cele ce urmează:

MICRO HIBRID

Nu este propriuzis un hibrid (electricitatea bateriei nu este utilizată pentru propulsarea mașinii), sistemul cunoscut sub numele „Stop-Start” facilitează o mică reducere a emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil. Când mașina staționează, motorul se oprește (la semafor, de exemplu) și reporneste numai când șoferul acționează accelerația. Motorul este repornit imediat de alternatorul alimentat de bateria mașinii care se încarcă suplimentar cu energia recuperată în timpul frânării.

HIBRID PARȚIAL

Există două tipuri de hibrid parțial – în paralel și în serie. Un hibrid parțial în paralel utilizează sistemul Start-Stop ca un microhibrid și motorul electric pentru suplimentarea motorului la accelerare. Nu se propulsează mașina numai cu motorul electric. Aceasta este acționată de o baterie încărcată fie prin regenerarea forței de frânare, fie de motorul care este supraturat la viteză de croazieră. Un hibrid parțial în serie acționează mașina prin intermediul motorului electric ce este încărcat printr-un motor pe benzină sau în timpul decelerării.

HIBRID INTEGRAL

La acest sistem mașinile pot fi acționate numai de către motorul electric, numai de către motorul cu combustie sau de către ambele. La pornire și în timpul deplasării cu viteze mici, mașina este acționată numai de către motorul electric dar are și un motor normal care nu te limitează cu nimic, la fel ca cel standard.
Piata auto din România oferă mai multe opțiuni atunci când vine vorba de modelele hibrid, aproape fiecare constructor respectabil propunând astfel de automobile.
Iată câteva exemple:
Toyota Yaris: de la 18.000 euro. O mașină de clasă mică, având o combinație între un propulsor pe benzină, cu o capacitate cilindrică de 1.5 litri, 75 CP și unul electric de 61 CP. Puterea de 100CP este livrată roților prin intermediul unei transmisii E-CVT (Transmisie electronică variabilă continuu). Accelerează de la 0 la 100 km/h în 11.8 secunde, viteza maximă ajunge la 165 kilometri pe oră, iar consumul mediu de carburant nu depășește pragul celor 3.7 litri la 100 de kilometri.
Toyota Auris Hybrid: de la 22.117 euro. Pentru cei care caută un automobil mai încăpător, cei de la Toyota oferă și modelul Auris într-o versiune hibrid. Autoturismul japonez de clasă compactă vine cu o unitate pe benzină de 1.8 litri și 99 CP, motor electric de 60 kW, în total 136 cai putere. Are tot transmisie E-CVT, o accelerație de la 0 la 100 km/h în 10.9 secunde, cat și o viteza maximă de 180 kilometri pe oră. Consumul mediu de carburant de aproximativ 3.8 litri la 100 de kilometri.
Toyota Prius: de la 27.103 euro Acest model care este și cel mai inatlnit, se bucură de aceleași detalii tehnice precum cea prezentată mai sus la modelul Auris. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.4 secunde și în ceea ce privește consumul de carburant, acestea diferă în funcție de mărimea jantelor, poziționându-se undeva în jurul intervalului 3.9 – 4.0 litri la 100 de kilometri.
Lexus CT 200h: de la 31.680 euro. Pentru cei care se află în căutarea unui automobil prietenos cu mediul dar aparținând segmentului premium, modelul Lexus CT 200h ar putea reprezenta soluția ideală. Are același pachet tehnic precum Toyota Prius, dar împachetat și livrat într-o formă ceva mai atractivă. Accelerația ajunge de la 0 la 100 km/h în 10.3 secunde, iar viteza maximă e de 180 kilometri pe oră. Consumul mediu este de 3.8 litri la 100 de kilometri.
Peugeot 3008: de la 38.535 euro Peugeot 3008 Hybrid4 oferă un sistem de propulsie hibrid în care rolul principal este jucat de o motorizare diesel, și nu pe benzină. În plus, poți opta pentru modul 4×4. Modelul are 200 cai putere, iar consumul de carburant mediu este de 3.8 litri la 100 kilometri.

Alte modele disponibile:

Lexus RX450H (70.000 euro)
Lexus CT200H (30.000 euro)
Lexus GS450H (79.000 euro)
Porsche Cayenne S Hybrid (90.000 euro)
Honda Jazz Hybrid (19.456 euro)
Honda Insight (22.900 eur)
Porsche Panamera S Hybrid (117.000 euro)
Honda CR-Z (26.000 euro)
Audi Q5 Hybrid (58.200 euro)