Ce greșeli trebuie evitate în marketingul afiliat

de

Ce este marketingul afiliat? Ați auzit vreodată discutându-se despre acest mod de a face bani pe internet? Tot ce se poate, pentru că, în ultimii ani, și românii au început să devină din ce în ce mai interesați de acest subiect. Până acum ceva vreme în urmă, numai foarte puțini oameni erau implicați în marketingul afiliat.

Nu existau rețele de afiliere și nici alte modalități de a câștiga bani realtiv ușor pe internet în România. Oricine dorea să facă acest pas, era nevoit să lucreze cu firme din afară, precum Google sau Amazon. Noi nu aveam încă siteuri sau magazine online care să ne ofere posibilitatea să ne înscriem într-un program de afiliere și să facem bani din confortul casei noastre.

Din fericire, lucrurile s-au schimbat și am reușit să ne aliniem (cât de cât) la tendințele din afară. Au apărut rețele de afiliere, precum 2Parale, care a devenit, între timp, una dintre cele mai mari din țară. În afară de ea, putem apela și la Profitshare sau la multe alte programe de afiliere care sunt puse acum la dispoziție de multe siteuri, inclusiv cele care aparțin companiilor mari, precum sunt Altex, F64 sau EMag.

Înainte de a trece la enumerarea a 5 mari greșeli care trebuie evitate în marketingul afiliat, să vedem, pe scurt, ce înseamnă acesta. Marketingul afiliat, în câteva cuvinte simple, se poate defini ca acea activitate prin care o persoană (numită afiliat) promovează și vinde produsele și serviciile unei companii, primind în schimb un anumit comision pentru efortul ei.

De exemplu, dacă vă înscrieți în programul de afiliere al F64 (un mare magazin online de camere și accesorii foto) și vindeți, prin intermediul siteului vostru, o cameră foto digitală, F64 vă oferă un comision pentru acest lucru. Există un sistem complex care monitorizează activitatea fiecărui afiliat și care știe cui să-i atribuie acel comision.

Orice banner sau link de afiliat pe care îl promovați pe internet are un anumit cod încorporat în el. Codul respectiv este specific unui singur afiliat și este diferit de cel al altor afiliați care sunt și ei înscriși în programul de afiliere al F64. Astfel, comisioanele sunt plătite numai persoanei care a făcut efectiv vânzarea.

Acum că v-am explicat ce înseamnă marketingul afiliat, propun să trecem la lista greșelilor ce trebuie evitate.

1. Construiți pagini pline numai cu bannere publicitare

Greșeala aceasta este destul de des întâlnită în rândul afiliaților noi. În dorința de a face mulți bani repede, ei pun o grămadă de bannere de afiliat pe siteurile lor. Există și cazuri în care fac pagini separate pe care pun numai bannere și nimic altceva. Dacă sunteți de părere că aceasta este o strategie bună, vă înșelați.

Mai multe bannere nu înseamnă și mai mulți bani. Când un vizitator intră pe siteul vostru, el este interesat de conținut, și nu de reclame. Este posibil ca un banner să-i atragă, totuși, atenția și să dea click, însă vizitatorul acela nu a venit pe site pentru asta. O pagină plină cu bannere publicitare nu este de folos nimănui!

De aceea, dacă aveți o astfel de pagină pe siteurile voastre, ar fi bine să scăpați de ea imediat! Concentrați-vă atenția asupra conținutului, deoarece acesta este cel care vă aduce vizitatori, nu bannerele. Pentru a putea face bani pe internet cu un site, aveți nevoie de vizitatori. Traficul este important!

2. Promovați produse care nu au legătură cu nișa în care activați

Dacă aveți un site despre știri din domeniul auto, însă produsele pe care le promovați sunt destinate iubitorilor de animale, există destul de puține șanse să faceți bani cu acel site. Bannerele de afiliat care afișează produse pentru câini și pisici nu au deloc a face cu articolele despre mașini pe care le publicați pe site.

Ca urmare, acele bannere nu vor prezenta un interes foarte mare printre vizitatorii siteului vostru. Foarte puțină lume va da click pe ele. Și probabil că nimeni nu va cumpăra nimic din ceea ce ele promovează, odată ajunși pe siteul magazinului care vinde produsele în cauză.

Este esențial ca atât conținutul siteului vostru, cât și bannerele publicitare care apar pe el, să fie din aceeași categorie! Numai așa sunteți siguri că veți avea mai multe șanse să vindeți ceva și să faceți bani cu ajutorul marketingului afiliat.

3. Vindeți produse pe care nu le-ați folosit niciodată

Atunci când recomandați niște produse sau servicii vizitatorilor voștri, ar fi corect ca și voi să le fi folosit înainte. Nu este tocmai potrivit să faceți recomandări de produse despre care nu ați auzit sau pe care nu le-ați utilizat până în prezent. Dacă faceți acest lucru, puneți în pericol atât credibilitatea siteului vostru, cât și credibilitatea voastră, ca indivizi.

Așadar, promovați numai acele produse pe care ați avut ocazia să le testați și voi în prealabil, indiferent că este vorba despre un televizor, laptop, telefon mobil sau jocuri video.

4. Ați ales nișa greșită

Nimic nu vă poate pune bețe în roate în încercarea voastră de a face bani online ca alegerea unei nișe greșite. Să ne înțelegem de la bun început: nișa în care decideți să vă construiți siteul nu trebuie să fie neapărat una care vă pasionează la culme, însă trebuie să fie una care are potențial.

Înainte de a alege orice nișă, analizați puțin situația. Răspundeți la câteva întrebări. Este aceasta o nișă care are vă poate aduce bani buni? Publicul țintă este unul larg? Ce problemă are acel public și cum puteți voi s-o rezolvați? Puteți atrage un trafic decent către siteul vostru? Concurența este mare?

Când aveți toate răspunsurile la întrebările de mai sus, vă puteți apuca să puneți la punct un plan prin care să vă construiți un site de succes în acea nișă. Nu uitați de cuvintele cheie, care sunt foarte importante!

5. Nu vă promovați siteul

După mine, aceasta este cea mai mare greșeală pe care o poate face un afiliat. Dacă v-ați făcut un site și ați decis să promovați anumite produse sau servicii prin intermediul său, atunci aveți nevoie de trafic. Nu este suficient doar un conținut bun, un design fabulos sau o grafică sclipitoare.

Fără vizitatori, siteul vostru nu există! Și dacă nu există, nu vă aduce bani. La fel cum se întâmplă cu un magazin obișnuit. Degeaba a fost el deschis dacă nimeni nu știe nimic de el. Din moment ce nu multă lume îi va trece pragul, rezultatele financiare vor fi dezamăgitoare. În scurt timp, magazinul se va închide.

Dacă nu doriți ca și siteul vostru să aibă o soartă asemănătoare, va trebui să-l promovați cât mai bine. Aveți nevoie de o strategie de marketing cât mai bine pusă la punct, care să includă și elemente de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO), anunțuri plătite pe alte siteuri sau metode de promovare prin intermediul siteurilor de socializare.