Cele mai importante reguli de SEO pe care trebuie să le știi

de

Search Engine Optimization (SEO) reprezintă totalitatea acțiunilor de customizare a conținutului și paginilor unui site, dar și a design-ului acestuia în așa fel încât în final să se obțină un trafic crescut pe respectivul website.

De exemplu, dacă ești proprietarul unui magazin online cu haine pentru femei și vrei ca posibilele cliente să te găsească mai ușor pe Google, trebuie să îți asiguri o poziție cât mai bună în motoarele de căutare. Evident, acest lucru nu se poate întâmpla de unul singur și aici intervin tehnicile de SEO care te pot ajuta să crești popularitatea afacerii tale în mediul online.

Poți face acest lucru, în două moduri: fie angajezi o companie specializată, fie înveți să faci chiar tu aceste modificări. Așa cum poate ai dedus deja, prima variantă este dedicată atât celor care nu au deloc cunoștințe în acest domeniu și/sau celor care dispun de un statut și o situație financiară care să le permită contractarea unui astfel de serviciu, nu foarte ieftin.

Pe de altă parte, dacă ai ceva cunoștințe în administrarea unui website și ai idee cam ce presupune activitatea de SEO, te poți ocupa chiar tu de acest aspect.

Titlul paginii și Descrierea meta

Atunci când faci o căutare pe Google vei vedea o listă a rezultatelor căutării cu titluri pe care poți da click și cu mici descrieri sub titlu. Acestea din urmă se numesc descrieri meta. Pentru rezultate bune în această privință, titlul site-ului (sau postării, articolului, etc.) trebuie să fie clar și concis și să indice clar tipul site-ului pe care îl deții.

Meta descrierea trebuie să fie de asemenea, foarte specifică și relevantă, dar și atrăgătoare pentru cei care ar putea să îți viziteze website-ul. Cu cât este mai atrăgătoare și mai relevantă această descriere, cu atât vor crește șansele ca un utilizator să dea click pe titlu și să îți viziteze pagina.

Un alt aspect foarte important de care trebuie să ții cont este acela că descrierea meta trebuie să aibă o lungime de maxim 150 de cuvinte, chiar dacă respectivul câmp îți permite mai mult. Dacă depășești acest număr de cuvinte, în rezultatul căutărilor pe motoarele de căutare descrierea va apărea întreruptă de trei puncte de suspensie, lucru care nu te ajută foarte mult în creșterea popularității site-ului.

Formatarea textului

Dacă postezi în mod regulat articole pe site, trebuie să ai în vedere publicarea acestora în concordanță cu structura recomandată de practicile SEO. Astfel, se recomandă ca articolele mai lungi să fie întrerupte din loc în loc de subtitluri, lucru care ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine structura textului și esența acestuia.

De asemenea, trebuie să ai în vedere utilizarea unor cuvinte cheie relevante pentru ca site-ul sau articolul respectiv să apară mai bine în rezultatele căutărilor.

Link-uri și cuvinte cheie

Este foarte important ca pe tot cuprinsul site-ului să folosești cuvinte cheie și link-uri relevante, precum și link-uri externe către anumite surse de informații. Evită să pui link-uri pe cuvinte sau expresii generice de genul ”Citește mai mult” sau ”Click aici”.

Conținut vizual

Conținutul îmbogățit cu imagini și video-uri este mult mai interesant și mai atractiv pentru useri decât un simplu text. În plus, un astfel de conținut este răsplătit de motoarele de căutare cu o poziție mult mai bună.

Nu uita ca pentru fiecare imagine sau video să adaugi o descriere relevantă care să conțină și cuvântul cheie utilizat în acea pagină.

Navigare

Site-ul tău trebuie să fie ușor de navigat, în așa fel încât vizitatorii să poată găsi rapid conținutul dorit. Pagina principală trebuie să fie astfel un punct de plecare, iar meniul trebuie să conțină expresii cheie care să descrie exact conținutul respectivei pagini.

Design

Site-ul tău trebuie să aibă neapărat un design responsive, în așa fel încât să poată fi accesat și de pe dispozitive mobile, iar informația să se afișeze corespunzător.

Din vreme ce tot mai mulți oameni folosesc motoarele de căutare de pe dispozitivele mobile (telefon, tabletă), dacă site-ul tău nu este responsive ar trebui să repari acest lucru cât mai repede cu putință. În caz contrar, nu doar motoarele de căutare te vor penaliza pentru acest minus, dar nici utilizatorii de internet nu se vor înghesui să viziteze un site greu accesibil de pe telefon sau tabletă.