Content marketing: Ce beneficii poți obține de pe urma lui

de

Dacă ai cel puțin un website și o mică afacere, ai auzit cu siguranță de content marketing. Dar cum poți beneficia de cât mai multe avantaje de pe urma unei astfel de campanii? Află mai multe în cele ce urmează.

Înainte de a începe să trecem în revistă avantajele și beneficiile de care te poți bucura de pe urma unei campanii de content marketing, trebuie să vedem mai întâi ce este acesta. Ce tip de conținut poți să abordezi, astfel încât acesta să se potrivească nevoilor tale.

Așadar, poți opta pentru: articole, postări pe blog, ghiduri, e-book-uri, rapoarte, videoclipuri, podcasturi, evenimente și transmisii live, webinarii, postări în social media.

Beneficii content marketing

O afacere poate beneficia pe mai multe paliere de pe urma promovării de conținut, dar iată doar câteva dintre ele:

1. Creezi o listă de emailuri

Acesta este indispensabilă dacă vrei să atragi cât mai multe lead-uri în pâlnia de vânzări. Pentru a aduna cât mai multe adrese de email, poți oferi pe post de ”lead magnet” diverse ghiduri și ebook-uri ori rapoarte relevante pentru afacerea ta și extrem de utile pentru utilizatori.

2. Un mai bun engagement

Un conținut interactiv de tipul webinariilor de exemplu, generează mai multe reacții din partea clienților și, drept urmare, duce la o creștere a vânzărilor. De ce? Pentru că prospectul nu se mai simte presat să cumpere, ci face această alegere în urma informațiilor utile pe care le primește. În plus, folosind această strategie, stabilești o relație de lungă durată cu clienții, asta însemnând că e mult mai probabil ca aceștia să mai facă și alte achiziții pe viitor.

3. Devii o autoritate în domeniu

Pentru că te documentezi tot timpul și ai grijă să le oferi clienților cele mai utile informații, vei ajunge cu timpul să fii perceput drept o autoritate în domeniu, o voce demnă de a fi ascultată. Iar acest fenomen va conduce, evident, la creșterea vânzărilor.

4. Faci economie

Chiar dacă nu orice tip de conținut este ieftin de realizat, costurile unei astfel de campanii poate fi mult mai scăzut decât în cazul unei tradiționale de marketing, de exemplu, atunci când trebuie să cumperi spațiu publicitar și să te promovezi în toate mediile posibile. Așadar, content marketingul te ajută să crești brand awareness-ul și vânzările fără să îți dai neapărat bugetul peste cap.

O soluție pentru a cheltui cât mai puțin pe crearea de conținut este să faci unul ”evergreen”, pe care să îl folosești în mai multe ocazie. În acest fel nu economisești doar bani ci și timp. Timp pe care îl poți investi mai apoi în alte aspecte ale afacerii tale.

Iată, deci, că marketingul de conținut poate fi o bună strategie de promovare și creștere a vânzărilor. Însă ce mai trebuie să știi este că pentru a te bucura de toate beneficiile sale, trebuie să îi acorzi timp, să ai răbdare și să postezi în mod regulat.