Cum să ai angajați loiali si fericiți

de

Dezvoltarea loialității în rândul angajaților, indiferent dacă fac parte dintr-o companie mare sau mică, rămâne în continuare una dintre componentele fundamentale ale succesului acesteia. Construirea unei culturi corporatiste care întreține credința, hrănește creativitatea și răsplătește munca bine făcută, tinde, de regulă, să crească productivitatea și satisfacția în rândul angajaților.

Ca și directori ai unei companii, pentru voi ar trebui să fie important nu doar să vă mențineți angajații fericiți, dar să-i și ajutați pe aceștia să crească. Nu contează rolul sau poziția pe care ei îl au în cadrul organizației, angajații trebuie să știe că sunt prețuiți atât din punct de vedere personal, cât și profesional.

Ați putea folosi, ca tactică managerială, următoarea mantră: lăudați angajații cu voce tare, dar criticați-i în șoaptă! În orice aspect al vieții, veți vedea că respectul trebuie să fie unul reciproc. Într-o companie, recunoașterea contribuției și realizărilor angajaților este piatra de temelie a cultivării loialității.

Să recunoaștem, până când și cei mai încrezători dintre noi avem nevoie, uneori, să ni se recunoască și să ni se răsplătească eforturile. Din punctul meu de vedere, există o anumită zonă care reprezintă cheia construirii și menținerii unei culturi corporatiste solide, și anume să li se permită angajaților să ia parte la procesul de creare al politicii companiei.

Un dialog sănătos, care facilitează un schimb inovativ de idei, servește la educarea, împuternicirea și energizarea echipei. Aceasta este o practică foarte eficientă în firmele mici și mijlocii. Această regulă poate fi simplificată prin următoarea analogie: am zece decizii pentru care aștept să se facă un plan de acțiune.

Fiecărui angajat i se dă ocazia să facă parte din grupul decizional. Apoi, port un dialog cu fiecare angajat implicat în acest grup, discutând pe rând fiecare decizie. Adesea, prin includerea angajaților într-un grup de discuții, le puteți trezi acestora interesul de a căuta și a afla mai multe date care să-i poată ajuta la rezolvarea sarcinii pe care au primit-o.

În general, probabil veți ajunge la concluzia că în 8 din 10 cazuri veți tinde să fiți de acord cu ceea ce aduc în discuție angajații, în acest caz trebuind să le mulțumiți acestora prin încurajări și prin recunoașterea eforturilor depuse.

Evident, vor exista și situații în care nu veți fi de acord cu ceea ce propun angajații, deoarece, în cele din urmă, voi, ca proprietari sau directori ai firmei respective, având ceva mai multă experiență decât angajații voștri, veți ști mai bine ce alegeri să faceți.

Oricum, un astfel de exercițiu trebuie încercat, deoarece are rezultate bune și îi poate face mai fericiți pe angajați!