Dezvoltarea unei strategii de business

de

Pentru a dezvolta strategia corectă pentru afacerea voastră, trebuie să urmați mai mulți pași.

1. Identificați produsul sau serviciul pe care vreți să-l vindeți

Acesta este primul lucru la care trebuie să vă gândiți și primul lucru pe care trebuie să-l faceți. Există extrem de multe produse și servicii pe care le puteți vinde, dar pentru a reuși să fiți un competitor de marcă pe piață, trebuie să veniți cu ceva unic, diferit și mai bun decât are de oferit cel de lângă voi.

Trebuie să vă gândiți cam care ar fi cea mai bună alegere pentru voi. Pentru a avea succes, trebuie să alegeți niște produse care vă plac și pe care le-ați putea vinde cu ușurință și cu entuziasm. Cel mai bine ar fi să alegeți un produs pe care vi-l puteți imagina că-l vindeți cel mai ușor.

Experții spun că alegerea unui produs sau serviciu care poate fi vândut trebuie să se facă având în minte o perioadă mai lungă de timp. Cum răspundeți la o întrebare de genul vă vedeți vânzând acest produs și peste 5 sau 10 ani? Dacă ați spus da, atunci înseamnă ca ați făcut o alegere potrivită. Dacă ați răspuns cu nu, mai căutați!

De asemenea, trebuie să vă mai asigurați și dacă există o cerere pentru respectivul serviciu sau produs și dacă prețul acestuia este unul potrivit. Este cererea una mare și reală? Clienții sunt mulțumiți de preț? Se poate face un profit decent în urma vânzării produsului sau serviciului? Se pot acoperi toate cheltuielile afacerii voastre atunci când trageți linie și faceți un total al încasărilor?

2. Identificați-vă clienții

Nici o afacere nu are cum să reziste sau să existe dacă nu are suficienți clienți. De aceea, este important să identificați acei clienți potriviți cărora le puteți vinde produsul sau serviciul pe care îl oferiți. Un client potrivit este acela care poate cumpăra ceea ce voi aveți de vândut, la prețul stabilit.

Așa vă puteți da seama mai ușor dacă vă adresați unei plaje de clienți săraci, de clasă mijlocie sau bogați. Nu uitați și de faptul că produsul vândut trebuie să-i fie folositor clientului. Acesta trebuie să vadă în el valoarea și utilitatea lui.

Puneți-vă în situația unui client și întrebați-vă dacă vouă v-ar folosi la ceva acel produs, dacă ar fi să-l cumpărați atunci!

3. Identificați metodele prin care un produs va fi vândut

Odată ce ați reușit să identificați produsul și clienții potriviți, va trebui să determinați și cum va ajunge acel produs sau serviciu la ei. Puteți să vindeți produsul chiar voi sau puteți alege să angajați sau să plătiți pe cineva s-o facă în locul vostru.

De asemenea, puteți apela și la alte canale de vânzare, ca de exemplu siteurile de socializare, radioul, televiziunea sau anunțurile în ziare!