Efectele nivelului redus de combustibil asupra unei pompe de injecție

de

Pompa electrică de injecție este una dintre cele mai importante componente ale mașinii voastre. Toate vehiculele moderne sunt echipate cu așa ceva. Aceasta se găsește, de regulă, în rezervorul de combustibil. Pentru a se evita uzura excesivă sau arderea acesteia, ea este în permanență scufundată în combustibilul cu care merge automobilul respectiv (benzină sau motorină).

Înlocuirea sau repararea unei pompe de injecție este un proces care necesită multă muncă și investirea unei sume de bani mare, în special la motoarele diesel. Din acest motiv, este important ca pompa să fie cât mai bine protejată de orice fel de uzuri, crăpături sau supra încălzire. Una dintre cauzele principale care duce la defectarea ei este menținerea unui nivel scăzut de carburant în rezervorul mașinii pentru o perioadă lungă de timp.

Care sunt efectele unei utilizări necorespunzătoare a pompei de injecție? Să vi le enumăr mai jos, pe scurt.

1. Creșterea temperaturii

Pompa electrică de injecție se află poziționată la mijlocul rezervorului automobilului vostru. Ea livrează, în mod constant, benzină sau motorină motorului mașinii când aceasta se află în mers. Pe timpul funcționării pompei, aceasta se încălzește. Dacă nivelul de carburant din interiorul rezervorului este unul adecvat, atunci pompa stă scufundată în el, menținându-și o temperatură constantă joasă.

Pe de altă parte, când nivelul de combustibil este foarte scăzut, pompa nu mai este înconjurată de carburant așa după cum ar fi normal, fapt ce poate duce la creșterea temperaturii acesteia pe durata funcționării ei. Ca urmare, dacă temperatura înregistrată este prea mare, pompa se poate supraîncălzi și se poate arde. Dacă mergeți în mod constant cu mașina având puțin carburant în rezervor, atunci riscați ca pompa de injecție să cedeze la un moment dat!

2. Formarea umezelii și sedimentelor în rezervor

Un alt dezavantaj al nivelului scăzut de combustibil din rezervor este reprezentat de formarea umezelii în rezervor, care poate avea ca urmare apariția ruginii în interiorul acestuia. Toate particulele sau bucățile de rugină din rezervor vor ajunge în pompa de benzină, care le va duce mai departe la motor. Astfel, performanțele acestuia vor avea de suferit.

3. Sistemul de injecție va returna combustibil încins

Una dintre particularitățile unui sistem de injecție este aceea că el returnează în rezervor tot carburantul care nu a ars și a rămas în furtunurile și cablurile de alimentare. Temperatura acestui combustibil neutilizat este foarte ridicată. Țineți minte, și temperatura pompei de injecție tinde să crească pe durata utilizării ei. În timp, tot acel combustibil neutilizat și încins, care se întoarce în rezervor, va duce la deteriorarea acestuia.

De asemenea, când nu există suficient de mult carburant în rezervor, nu se face o lubrifiere corespunzătoare a motorului. Orice sediment sau impuritate prezente în benzină sau motorină, fie în procesul de fabricație, fie la momentul alimentării de la pompă, se vor acumula la fundul rezervorului. Acestea vor bloca, eventual, pompa de benzină, ducând la defectarea ei.

Producătorii de mașini cunosc foarte bine importanța menținerii pompei de injecție scufundată într-un nivel corespunzător de carburant. De aceea au și conceput un sistem de avertizare care să arate când acel nivel a scăzut prea mult sau când urmează ca mașina să rămână fără combustibil (acel beculeț roșu care se aprinde în bord).

În încheiere, trebuie să țineți cont că, pentru o funcționare cât mai corectă a pompei de injecție și pentru evitarea defectării ei, în rezervorul mașinii voastre trebuie să se afle, în permanență, un nivel decent de combustibil, care să permită pompei să funcționeze la parametrii optimi, fără a se supra încinge sau a suferi alte avarii specifice unei utilizări defectuoase!