Efectele nivelului redus de combustibil asupra unei pompe de injec╚Ťie

de

Pompa electric─â de injec╚Ťie este una dintre cele mai importante componente ale ma╚Öinii voastre. Toate vehiculele moderne sunt echipate cu a╚Öa ceva. Aceasta se g─âse╚Öte, de regul─â, ├«n rezervorul de combustibil. Pentru a se evita uzura excesiv─â sau arderea acesteia, ea este ├«n permanen╚Ť─â scufundat─â ├«n combustibilul cu care merge automobilul respectiv (benzin─â sau motorin─â).

├Änlocuirea sau repararea unei pompe de injec╚Ťie este un proces care necesit─â mult─â munc─â ╚Öi investirea unei sume de bani mare, ├«n special la motoarele diesel. Din acest motiv, este important ca pompa s─â fie c├ót mai bine protejat─â de orice fel de uzuri, cr─âp─âturi sau supra ├«nc─âlzire. Una dintre cauzele principale care duce la defectarea ei este men╚Ťinerea unui nivel sc─âzut de carburant ├«n rezervorul ma╚Öinii pentru o perioad─â lung─â de timp.

Care sunt efectele unei utiliz─âri necorespunz─âtoare a pompei de injec╚Ťie? S─â vi le enum─âr mai jos, pe scurt.

1. Creșterea temperaturii

Pompa electric─â de injec╚Ťie se afl─â pozi╚Ťionat─â la mijlocul rezervorului automobilului vostru. Ea livreaz─â, ├«n mod constant, benzin─â sau motorin─â motorului ma╚Öinii c├ónd aceasta se afl─â ├«n mers. Pe timpul func╚Ťion─ârii pompei, aceasta se ├«nc─âlze╚Öte. Dac─â nivelul de carburant din interiorul rezervorului este unul adecvat, atunci pompa st─â scufundat─â ├«n el, men╚Ťin├óndu-╚Öi o temperatur─â constant─â joas─â.

Pe de alt─â parte, c├ónd nivelul de combustibil este foarte sc─âzut, pompa nu mai este ├«nconjurat─â de carburant a╚Öa dup─â cum ar fi normal, fapt ce poate duce la cre╚Öterea temperaturii acesteia pe durata func╚Ťion─ârii ei. Ca urmare, dac─â temperatura ├«nregistrat─â este prea mare, pompa se poate supra├«nc─âlzi ╚Öi se poate arde. Dac─â merge╚Ťi ├«n mod constant cu ma╚Öina av├ónd pu╚Ťin carburant ├«n rezervor, atunci risca╚Ťi ca pompa de injec╚Ťie s─â cedeze la un moment dat!

2. Formarea umezelii și sedimentelor în rezervor

Un alt dezavantaj al nivelului sc─âzut de combustibil din rezervor este reprezentat de formarea umezelii ├«n rezervor, care poate avea ca urmare apari╚Ťia ruginii ├«n interiorul acestuia. Toate particulele sau buc─â╚Ťile de rugin─â din rezervor vor ajunge ├«n pompa de benzin─â, care le va duce mai departe la motor. Astfel, performan╚Ťele acestuia vor avea de suferit.

3. Sistemul de injec╚Ťie va returna combustibil ├«ncins

Una dintre particularit─â╚Ťile unui sistem de injec╚Ťie este aceea c─â el returneaz─â ├«n rezervor tot carburantul care nu a ars ╚Öi a r─âmas ├«n furtunurile ╚Öi cablurile de alimentare. Temperatura acestui combustibil neutilizat este foarte ridicat─â. ╚Üine╚Ťi minte, ╚Öi temperatura pompei de injec╚Ťie tinde s─â creasc─â pe durata utiliz─ârii ei. ├Än timp, tot acel combustibil neutilizat ╚Öi ├«ncins, care se ├«ntoarce ├«n rezervor, va duce la deteriorarea acestuia.

De asemenea, c├ónd nu exist─â suficient de mult carburant ├«n rezervor, nu se face o lubrifiere corespunz─âtoare a motorului. Orice sediment sau impuritate prezente ├«n benzin─â sau motorin─â, fie ├«n procesul de fabrica╚Ťie, fie la momentul aliment─ârii de la pomp─â, se vor acumula la fundul rezervorului. Acestea vor bloca, eventual, pompa de benzin─â, duc├ónd la defectarea ei.

Produc─âtorii de ma╚Öini cunosc foarte bine importan╚Ťa men╚Ťinerii pompei de injec╚Ťie scufundat─â ├«ntr-un nivel corespunz─âtor de carburant. De aceea au ╚Öi conceput un sistem de avertizare care s─â arate c├ónd acel nivel a sc─âzut prea mult sau c├ónd urmeaz─â ca ma╚Öina s─â r─âm├ón─â f─âr─â combustibil (acel becule╚Ť ro╚Öu care se aprinde ├«n bord).

├Än ├«ncheiere, trebuie s─â ╚Ťine╚Ťi cont c─â, pentru o func╚Ťionare c├ót mai corect─â a pompei de injec╚Ťie ╚Öi pentru evitarea defect─ârii ei, ├«n rezervorul ma╚Öinii voastre trebuie s─â se afle, ├«n permanen╚Ť─â, un nivel decent de combustibil, care s─â permit─â pompei s─â func╚Ťioneze la parametrii optimi, f─âr─â a se supra ├«ncinge sau a suferi alte avarii specifice unei utiliz─âri defectuoase!