Expertii Trello si WeWork: Modalitati de optimizare a publicitatii pe Facebook

de

La inceput Facebook a aparut ca o optiune ideala pentru a comunica cu cei dragi, mai pe scurt, o retea de socializare. Cu timpul, acesta a evoluat si a inceput sa se transforme intr-un loc in care se poate crea continut si se pot face reclame pentru publicitate, promovare. 

Peste un miliard de utilizatori activi sunt pe Facebook in fiecare zi, ceea ce reprezinta o oportunitate extraordinara pentru agentiile de publicitate sau agentiile FB ads de a-si folosi continutul in fata potentialilor clienti.

Compania Social Media Examiner a constatat ca 55% dintre cei care se ocupa de marketing pe de social media folosesc Facebook ca platforma principala, iar eMarketer a aflat ca aproape 68% din totalul cheltuielilor de reclame in reteaua sociala se afla pe Facebook Ads. 

Iata cateva sfaturi pe care le puteti urma pentru eficientizarea campaniilor prin Facebook: 

  1. Urmariti valorile calitative

Vizualizarile video reprezinta in primul rand un cost eficient atunci cand vine vorba de publicitatea pe Facebook. Si aici ne referim la numarul brut de vizualizari video pe care le putem obtine pentru investitia noastra, la cel mai mic CPV posibil (cost pe vizionare). Ulterior, se poate merge mai departe si putem calcula CPA (costul pe achizitie) pentru fiecare persoana care a vizualizat video-ul.

De asemenea, trebuie sa avem grija la urmatorul detaliu: continutul nostru sa fie partajabil, asa ca vom cauta ca acesta sa poata fi postat, distribuit si comentat.

  1. Profitati de directionarea precisa a anunturilor Facebook

Puteti viza orice public folosind Facebook Ads. Aproape toata lumea este pe Facebook si cu totii impartasim cantitati incredibile de informatii despre noi insine. Facebook compileaza si organizeaza toate aceste date pentru platforma, toate acestea pentru a forma un grup tinta precis.

  1. Testati diferite resurse creative pentru cele mai bune rezultate

Este usor sa crezi ca stii ce va atrage atentia publicului tau, dar vei fi surprins atunci cand il testezi de fapt. Este indicat sa compari mereu cel putin doua optiuni si sa urmaresti performanta lor cu atentie. Ulterior poti decide un buget catre cea mai performanta optiune. 

  1. Nu fortati noile tendinte in strategia publicitara

Zona sociala din mediul online este in continua evolutie, iar echipa de social media trebuie sa se adapteze constant pentru a satisface nevoile comunitatii si pentru a ramane autentici. Este bine sa fiti constienti de tendinte, dar nu ar trebui sa fortati o tendinta sau sa testati un plan nou daca nu este potrivit pentru afacerea pe care o detineti. 

  1. Publicati videoclipuri scurte si atractive

Este important sa evitati un limbaj prea inflorit si imagini care nu au legatura cu afacerea voastra, ori imaginile intunecate. Pentru a spori impactul este important sa folositi imagini in culori vii si videoclipuri nu mai mari de 30 de secunde, pentru a creste rata de vizualizare.

  1. Concentrati-va pe mobile experience

Incercati sa compuneti sau cel putin sa previzualizati anuntul pe un dispozitiv mobil. Majoritatea oamenilor vizualizeaza anunturile pe un ecran de telefon, motiv pentru care cele cu imagini clare, fara text si cu mesaje simple, vor avea mai mult succes. 

  1. Diversificati formatul anuntului

Exista atat de multe canale de anunturi diferite pe Facebook, iar alegerea in care sa investiti va poate spori in mod eficient constientizarea brandului.

Important este ca nu orice tip de anunt va functiona pentru produsul sau serviciul vostru. Este necesar sa invatati diferitele formate de anunturi, astfel incat sa va potriviti bine cu continutul organic din retea. 

  1. Atentie la timpul de incarcare

Cu cat este mai lung timpul de incarcare al site-ului, cu atat va afecta negativ rata de conversie. Chiar daca CTR-ul de pe Facebook Ads este destul de mare, eforturile de publicitate si bugetul vor fi pierdute daca site-ul necesita mai mult de 7,5 secunde pentru a se incarca.