Femeile se pricep mai bine la vânzări

de

Lumea este plină de tot felul de stereotipuri despre femei și bărbați. Cu toții cunoaștem și credem în măcar câteva dintre ele. Dar oare există stereotipuri specifice și lumii afacerilor? Și sunt ele, chiar și într-o mică măsură, adevărate? Sunt femeile mai bune în vânzări decât bărbații? Poate că acesta este un domeniu mai potrivit bărbaților, nu? Greu de spus.

Când vine vorba despre afaceri, trebuie spus, de la bun început, că bărbații au fost mult mai prezenți în acest domeniu decât femeile. Acestea din urmă au devenit mai interesate și s-au implicat mai mult în afaceri în ultimele decade, pe când bărbații sunt preocupați de acest subiect de mii de ani.

Acum, însă, trăim într-o lume în care, cel puțin din punct de vedere teoretic, femeile și bărbații au drepturi egale. Acest lucru nu poate însemna decât că ambele sexe au exact aceleași oportunități și șanse în lumea afacerilor. Știu că unii dintre voi vor spune că există date care să dovedească și contrariul, dar, în general, ceea ce am spus până acum rămâne valabil.

În cele din urmă, consider că șansele pe care le ai și de care profiți (sau nu), ți le mai poți face și singur. Dacă ești cu adevărat capabil și echipat să le faci față, aceasta este o altă poveste.

Femeile sunt mai emotive, bărbații sunt mai raționali

Presupun că cei care ați mai avut tangențe cu afacerile sau care lucrați în acest domeniu, ați auzit destul de des această frază. Nu știu ce credeți voi, dar eu consider afirmația de mai sus o prostie. Sau un neadevăr.

Să fim serioși, atât femeile, cât și bărbații, sunt niște ființe raționale și emotive. Singura diferență dintre ei fiind stimulii care le declanșează emoțiile pe care le țin în în interiorul lor. Femeile vor fi mult mai sensibile când vine vorba de copii sau animale drăgălașe, în timp ce bărbații vor trăi din plin emoțiile oferite de un meci de fotbal.

Așadar, în lumea afacerilor, afirmația care spune că femeile sunt mai emotive și mai puțin rațional decât bărbații, nu-și are locul. De aceea, nici nu trebuie folosită. Ceea ce înseamnă că, din acest punct de vedere, nu se poate spune cine este mai bun în vânzări, femeia sau bărbatul.

Vânzările nu sunt despre manipulare, ci despre încredere

În vânzări, trebuie respectate anumite principii. În rest, mai este vorba și despre atitudinea persoanei implicate în acest proces. Cu toții cred că știți cam despre ce principii vorbesc, dar ce părere aveți despre atitudine? Credeți că bărbații sunt mai diferiți de femei și că au o atitudine mai bună ca a lor?

Poate că, uneori, bărbații sunt mai tranșanți, pe când femeile pot tărăgăna un pic lucrurile. Însă, această tărăgănare nu este întotdeauna un lucru rău. De multe ori, după ea se ascunde altceva. Ceva pozitiv.

Doar pentru simplul fapt că femeile par a trage de timp în anumite momente, nu înseamnă că ele nu știu ce să facă mai departe. Pur și simplu ele încearcă, în acest caz, să câștige încrederea clientului, pentru a-i putea vinde apoi un produs.

Vânzările implică riscuri

Pe de altă parte, bărbații tind să riște mai mult. Probabil că acest lucru este o trăsătură caracteristică a lor. Sau poate că este un arhetip întipărit în subconștientul lor. De multe ori, dacă ești dispus să riști, poți ajunge să câștigi mai mult. Cine a spus că dacă riști, câștigi, nu a făcut o afirmație greșită.

Evident, sunt momente în care riscul are și efectele lui negative, însă niciodată oamenii nu au realizat ceva măreț fără să nu riște măcar un pic.

Deci, cine este mai bun?

Ceea ce voiam să demonstrez este că atât bărbații, cât și femeile, sunt buni în lumea afacerilor. Femeile au mai mult tact, inspiră încredere mult mai ușor și se pricep la vorbă. Bărbații sunt mai îndrăzneți, mai rapizi și adresează ideile pe care le au în mod proactiv.

Ambele sexe au, deci, multe de învățate unii de la ceilalți. Lumea afacerilor nu a fost concepută pentru a fi dominată numai de bărbați. Dacă vă întrebați care sunt mai buni în vânzări, bărbații sau femeile, atunci să știți că nu se poate oferi un răspuns concret și definitiv la această întrebare.

Tot ceea ce pot spune este că cea mai bună persoană în vânzări este aceea care este dispusă să asculte și să învețe!