Germania, nod important pentru transporturile interna╚Ťionale de m─ârfuri

de

Pe l├óng─â faptul c─â Germania este una dintre cele mai mari economii din lume, ea mai este ╚Öi lider mondial la exporturi. Sectorul de servicii de transport de m─ârfuri din aceast─â ╚Ťar─â este sus╚Ťinut de o mare varietate de companii ╚Öi firme de expedieri ╚Öi transporturi. Germania import─â combustibili ╚Öi materii prime, dar are ╚Öi un excedent comercial, iar m─ârfurile exportate de ea sunt la mare c─âutare pe pie╚Ťele lumii.

O alt─â informa╚Ťie interesant─â ├«n ceea ce prive╚Öte Germania, este aceea c─â ea a fost unul dintre cei mai mari exportatori ╚Öi ├«n perioada 2003-2008, conform Organiza╚Ťiei Mondiale a Comer╚Ťului. Acest lucru a f─âcut din ea ╚Öi un important juc─âtor pe pia╚Ťa interna╚Ťional─â a expedierilor de m─ârfuri. ├Än anul 2009, a devenit a doua cea mai mare ╚Ťar─â exportatoare ╚Öi a treia cea mai mare importatoare de bunuri de consum, reu╚Öind, totu╚Öi, s─â genereze ├«n continuare un excedent comercial de aproape 200 de miliarde de dolari.

Germania este lider ╚Öi ├«n inginerie mecanic─â, unde de╚Ťine un procent de aproximativ 20% din cota de pia╚Ť─â global─â din acest domeniu. Cei mai mari ╚Öi mai importan╚Ťi parteneri de afaceri ai Germaniei sunt Uniunea European─â (├«n special Fran╚Ťa) ╚Öi Statele Unite. De la extinderea UE, ├«n 2004, s-au mai ├«ncheiat acorduri de schimburi comerciale ╚Öi cu ╚Ť─âri precum Cipru, Republica Ceh─â, Estonia ╚Öi Ungaria.

Forma (sau tipul) serviciilor de transport de m─ârfuri ├«n Germania este dat─â chiar de pozi╚Ťionarea acesteia pe continentul european, aceast─â ╚Ťar─â afl├óndu-se exact ├«n mijlocul Europei. Are grani╚Ťe cu mai multe state europene, printre care se num─âr─â ╚Öi Danemarca, Polonia, republica Ceh─â, Austria, Elve╚Ťia, Fran╚Ťa, Belgia ╚Öi Olanda.

De asemenea, mai este vecin─â ╚Öi cu Marea Nordului, spre nord-vest ╚Öi Marea Baltic─â, spre nord-est. Germania este traversat─â de cele mai importante r├óuri din Europa, Rinul, Dun─ârea ╚Öi Elba. Pozi╚Ťionarea sa ├«n centrul continentului european ╚Öi nivelul s─âu ridicat de exporturi ╚Öi importuri, au ├«nsemnat c─â Germania a devenit un important punct central (sau nod) pentru transporturile interna╚Ťionale de marf─â.

Dovada acestei afirma╚Ťii poate fi g─âsit─â ├«n re╚Ťelele de transport moderne disponibile companiilor ╚Öi firmelor de transport. ├Än primul r├ónd, aici se g─âse╚Öte celebra Autobahn, autostrada care nu are limit─â de vitez─â. Apoi, exist─â trenurile de mare vitez─â, Inter City Express (ICE), care merg cu o vitez─â de 300 km/h ╚Öi care fac leg─âtura ├«ntre marile ora╚Öe germane ╚Öi alte destina╚Ťii interna╚Ťionale.

Acestea sunt folosite de foarte multe companii de transport care doresc s─â-╚Öi expedieze marfa c─âtre diverse destina╚Ťii din Germania sau din afara acesteia. Mai exist─â ╚Öi mai multe aeroporturi, cel din Frankfurt ╚Öi cel din Munchen fiind bazele principale ale Lufthansa. Alte aeroporturi importante se mai g─âsesc ╚Öi ├«n Dusseldorf, Hamburg, Koln ╚Öi Leipzig. Ele sunt vitale pentru companiile de transport de m─ârfuri, consolid├ónd, astfel, pozi╚Ťia Germaniei ca nod important ├«n transporturile de marf─â interna╚Ťionale.

Canalele fluviale leagă Elba de Ems, Emsul de Dortmund, de Marea Baltică și de Marea Nordului, în timp ce canalul de la Kiel leagă Marea Baltică de cea a Nordului. Rinul este unul dintre cele mai importante râuri, pe el transportându-se mai multă marfă decât pe oricare alt râu din Europa.

Căile de transport fluviale însumează 7500 de km. Cele mai importante porturi fluviale se află în Duisburg, Koln, Bonn, Mannheim și Kralsruhe pe Rin și în Magdeburg și Dresden pe Elba. Porturile maritime importante se află în Rostock, Luebeck, Emden, Hamburg și Bremen. Hamburg este unul dintre cele mai mari porturi din Germania.

A╚Öadar, cum Germania este un mare punct central pentru transporturile interna╚Ťionale de m─ârfuri, nu este de mirare c─â are mul╚Ťi parteneri de schimburi. Fran╚Ťa este destina╚Ťia a 10% din exporturile Germaniei, urmat─â de Statele Unite (9%) ╚Öi Marea Britanie (8%). Acestor ╚Ť─âri li se mai adaug─â ╚Öi Italia (7%), Olanda, Belgia, China, Rusia (2%) ╚Öi Japonia (2%).

De╚Öi cre╚Öterea economiei domestice a Germaniei a ├«ncetinit din cauza procesului de integrare a regiunilor estice, care este unul de durat─â ╚Öi costisitor, ├«mb─âtr├ónirea popula╚Ťiei ╚Öi o rata ridicat─â a ╚Öomajului, Germania continu─â s─â domine pie╚Ťele globale de transporturi interna╚Ťionale. Astfel, firmele de transport de m─ârfuri continu─â s─â prospere ├«n aceast─â economie.