Ghidul incepatorului in marketingul integrat

de

O agenție de marketing integrat poate veni în ajutorul companiilor și firmelor cu diverse strategii prin care poate face auzită mult mai bine vocea acestora peste mai multe tipuri de platforme de marketing. Conceptul și termenul de marketing integrat este unul relativ nou, pe care oricine care lucrează în domeniu ar trebui să-l cunoască și să-l implementeze. Deci, este important să avem nu numai campanii publicitare și anunțuri care să se facă remarcate imediat, ci și un brand ușor de recunoscut.

În unele cazuri, departamentele de marketing de la nivelul companiilor tind să nu respecte întocmai regulile și să se grăbească să producă un anunț publicitar sau o campanie de social media prin intermediul căreia să încerce să atragă atenția publicului, de cele mai multe ori în detrimentul brand-ului. În afaceri, contează mult ce ROI ai (Return On Investment – Randamentul Investiției).

În prezent, potențialul client este asaltat în fiecare zi de o mulțime de reclame, de foarte mult conținut, aproape oriunde întoarce capul: pe site-urile pe care le vizitează, pe Facebook, când ascultă un post de radio sau când urmărește un post TV. Drept urmare, el a învățat destul de repede cum să blocheze mare parte din anunțurile pe care le vede.

Campaniile clasice de marketing nu mai au mare efect asupra lui, ceea ce înseamnă că, dacă lucrezi într-un astfel de departament, este de datoria ta să vii cu ceva nou, unic, care să-i trezească potențialului client interesul pentru produsul sau serviciul căruia i se face reclamă. Este, însă, de înțeles că, adesea, nu se poate realiza foarte ușor acest lucru, în special dacă trebuie să te încadrezi între niște reguli de imagine ale companiei pentru care lucrezi.

Problemele legate de menținerea standardelor unui brand sunt agravate și de faptul că s-au dezvoltat o serie de canale noi de marketing, pe lângă cele existente, tradiționale. Social media, dispozitivele mobile și internetul, în general, au adus o nouă lume de oportunități, dar și de probleme, pentru marketing.

O agenție de marketing integrat trebuie, deci, să găsească o modalitate prin care să poată combina canalele noi cu cele vechi, în așa fel încât să le poată folosi la potențialul lor maxim. Practic, este ca și când s-ar încerca adăugarea a 10 noi camere (sau anexe) unei case construite deja de ceva vreme, folosindu-se materiale noi, încercând, totodată, să se păstreze aspectul clasic al acesteia.

Pentru evitarea crizelor de identitate ale unei companii, este important să se respecte brand-ul și să se lucreze susținut la crearea prezenței ei în noile canale de marketing. Departamentul de vânzări, de serviciu clienți, programele de pregătire ale personalului, resursele umane și chiar producția, trebuie să reflecte toate misiunea și caracteristicile brand-ului.

Marketingul integrat nu este ceva imposibil de realizat, dar necesită muncă, anumite abilități și curaj din partea departamentului de marketing, dar și al întregii companii. Uneori, este mai bine ca marketingul integrat să fie lăsat în seama unei agenții specializate în așa ceva, deoarece ea va ști mult mai bine ce trebuie făcut pentru creșterea performanțelor.