Ghidul incepatorului pentru marketing mobil

de

In acest an, numărul utilizatorilor de telefoane mobile care accesează internetul de pe astfel de dispozitive, l-a depășit pe cel al utilizator care vizitează pagini web de pe calculatoarele personale tip desktop. În caz că vă întrebați de ce ar trebui să ne entuziasmăm pentru astfel de statistici, vă spun că aceasta este o oportunitate excelentă pentru afaceri pentru a se extinde și a se adresa noii piețe.

Prin urmare, indiferent de felul în care desfășurați activitatea de marketing mobil în firma voastră (prin colaborarea cu o agenție expertă în domeniu sau prin forțe proprii), sfaturile pe care am să vi le ofer în articolul de față sper să vă fie utile și să vă facă să vă simți mai pregătiți și mai încrezători în demararea unei noi campanii de marketing mobil.

Ce este marketingul mobil (mobile marketing)?

Foarte multă lume susține că dispozitivele mobile reprezintă viitorul în marketing, însă adevărul este că deja se profită de acest nou canal de aducere în fața a cât mai multor potențiali a produselor și serviciilor vândute. Orice companie care nu se află încă în iureșul momentului, va fi lăsată în urmă și, cu siguranță, va rata ocazia de a se dezvolta și mai mult.

Revenind la definiția termenului, marketingul mobil constă, în esență, în afișarea de anunțuri publicitare și mesaje de marketing specifice pe smartphone-uri, tablete și alte dispozitive mobile. Formatul, personalizarea și stilul lor diferă de la reclamă la reclamă, deoarece siteurile, aplicațiile și platformele de social media oferă opțiuni variate și unice.

Tipuri de strategii mobile

Există mai multe modalități prin care o companie sau o firmă poate intra în contact cu un client, din moment ce platformele mobile pun la dispoziție o multitudine de canale de distribuire a mesajelor publicitare și a anunțurilor. Avem, deci, marketingul bazat pe aplicații, reclamele care apar în jocurile instalate pe dispozitivele mobile, SMS-urile și marketingul bazat pe locația în care se află (sau din care provine) respectivul client.

Prin urmare, în funcție de ce înțelegeți prin client ideal, vă puteți adapta campania de marketing să includă unul sau mai multe canale din cele amintite mai sus.

Cele mai bune practici

Cu toate că marketingul pe platformele mobile nu este mai vechi de câțiva ani, deja există mai multe tipuri de trend-uri pe care companiile le folosesc pentru a atrage clienți și pentru a-i convinge să le cumpere produsele și/sau serviciile.

Mesajele clare și concise

Cum dispozitivele mobile au ecrane mai mici decât calculatoarele personale sau laptopurile, spațiul rezervat textului și imaginilor este limitat. Prea puțini clienți se vor sinchisi să citească blocuri întregi de cuvinte, așa că, pentru a evita ignorarea anunțurilor voastre, ele trebuie să fie clare, concise și simple.

Optimizarea pentru căutările locale

Un lucru interesant de ținut minte: una din trei căutări pe mobile este pentru găsirea unei organizații, afaceri sau locații aflată într-o anumită zonă. Din moment ce dispozitivele mobile sunt portabile, oamenii le folosesc progresiv pentru a-și augmenta și complementa interacțiunile lor cu lumea. Drept urmare, asigurați-vă că anunțurile voastre sunt cât mai bine optimizate pentru căutări locale.

Cunoaște-ți publicul-țintă

Caracteristicile și demografica publicului ar trebui să determine tipul reclamelor și a canalelor mobile folosite pentru livrarea lor. Spre exemplu, dacă potențialii clienți sunt gamer-i (persoane care joacă jocuri video), cea mai potrivită alegere este plasarea de anunțuri publicitare în jocuri. Sau, dacă sunt tineri și petrec mult timp socializând online, ar trebui să te axezi pe rețelele de socializare.

De regulă, clienții sunt cei care îți vor dicta felul în care trebuie abordată o campanie de marketing mobil.