Google Analytics – un instrument de bază în marketingul online

de

Unul din cele mai utile instrumente ale specialiștilor în marketing este serviciul Google Analytics , oferit de Google. Acesta este un serviciu gratuit dacă este utilizat modulul basic, însă există și o variantă contra-cost care include accesul la un număr mai mare de opțiuni. Google Analytics pune la dispoziție statistici referitoare la website-uri și permite monitorizarea în timp real a evoluției traficului și vizitatorilor unui site. Analiza statisticilor oferite de acest serviciu ajută specialiștii în marketing online să ia decizii care pot spori performanțele și optimizarea site-ului respectiv.

Ce informații îți pune la dispoziție Google Analytics?

Google Analytics oferă un număr mare de statistici legate de site-uri și informații privind traficul, numărul și frecvența vizitatorilor. Cei mai importanți indicatori sunt: numărul total de vizitatori unici de la lansarea site-ului până la momentul analizei, numărul de vizitatori în diverse perioade de timp, numărul de accesări, numărul de vizitatori în funcție de device-ul cu care accesează site-ul (tablete, telefon mobil, PC, etc), localizarea geografică a vizitatorilor sau timpul vizitei pe o pagină anume.

Cum folosesc specialiștii în marketing online serviciul Google Analytics?

Principalul motiv pentru care specialiștii în marketing online folosesc acest serviciu este reprezentat de faptul că pot lua decizii mult mai eficiente în privința unui trafic mai bun pe site. Google Analytics are un atu, și anume îți poate spune multe lucruri despre sursa traficului. Traficul poate direct, organic sau plătit.

Google Analytics îți permite să urmărești traficul atât din punct de vedere cantitativ cât și calitativ. De asemenea, ajută foarte mult la optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare, analizând cuvintele cheie cele mai des folosite de utilizatori, lucru care poate ajuta un site la o poziționare mai bună în lista rezultatelor la căutare.

Înainte de a începe să folosești Google Analytics trebuie să îți creezi un cont Google. Se poate folosi același cont pentru toate serviciile oferite de Google (Gmail, Google Drive, AdWords,etc), în acest caz fiind necesară doar activarea serviciului Analytics.

Pentru a crea un cont Google Analytics e nevoie să furnizezi următoarele informații: numele de cont, numele site-ului și adresa url a acestuia. Pasul următor este primirea unui cod de urmărire pentru site, cu ajutorul căruia vei putea activa contul Google Analytics (durează în jur de 24 de ore activarea contului). Codul respectiv va permite cuantificarea vizitelor și accesarea statisticilor oferite de Google.