Importanța culorilor in branding

de

Fie că ne dăm seama sau nu, culorile joacă un rol foarte important în viețile noastre. De la semne de avertizare și până la luminile semafoarelor, ele ne transmit un mesaj la nivel de subconștient pe care noi îl înțelegem imediat. Brandurile și culorile merg mână în mână.

Este foarte important ca, atunci când alegeți o culoare pentru compania sau brandul vostru, ea să fie cea potrivită. Culorile au un anumit înțeles care va fi imediat asociat cu firma voastră când vă veți decide să le folosiți. Toate sentimentele și emoțiile pe care le evocă și le reprezintă o culoare vor direcționate spre brandul vostru. Așadar, din câte puteți observa, este esențial să alegeți o culoare potrivită care să vă reprezinte identitatea.

Există o mică problemă, totuși. Culorile nu au exact același înțeles în toate culturile și civilizații din lumea întreagă. În Vest, albul reprezintă puritate și claritate, dar în India ea este culoarea morții. Roșul, la rândul lui, poate semnifica puritate și noroc, dar și pericol sau doliu. De aceea, este important să știți semnificați culorilor înainte de a le folosi pentru firma sau compania voastră.

Albastru pentru afaceri

Creatorul Facebook, Mark Zuckerberg, este daltonist. Pentru el, culoarea albastru este cea care a ieșit în evidența în fața altora, afecțiunea de care suferă fiind motivul pentru care a ales să utilizeze culoare albastru pentru compania pe care a fondat-o. Albastrul este asociat cu starea de calm, inteligența, libertatea și progresul.

Unele culori pot distrage atenția privitorului, dar albastrul este perceput de creier ca un fundal transparent pentru conținutul principal al unui site. Adesea, el este denumit „Nirvana creierului”, fiind foarte des folosit și de către proprietarii de siteuri la crearea acestora.

Atrageți piața țintă

Lanțurile de restaurante vorbesc întotdeauna clienților lor prin intermediul culorilor. Fie că doresc să atragă tineri profesioniști ori familii care au copii, culorile utilizate de către acestea reprezintă publicul țintă pe care doresc să-l atragă. Ele folosesc unele culori aprinse și neamenințătoare pentru a copii.

De partea cealaltă, culorile mai subtile sunt potrivite pentru atragerea unor clienți care își doresc ceva mai mult stil, ele fiind folosite de către restaurantele de lux. Roșul se știe că stimulează apetitul și îl vedem utilizat foarte mult în industria băuturilor și cea alimentară. Pizza Hut și Coca Cola sunt doar două dintre companiile care folosesc culoare roșie.

Nu doar că roșul este un bun stimulant al apetitului, dar strălucirea sa se poate asocia foarte bine cu tinerii.

Culorile de calitate

Compania Tiffany se folosește de cutiile sale de culoare albastră și care au forma unui ou de rață pentru a-și atrage publicul țintă. Ca femeie, este suficient să arunci o privire la una dintre acele cutii și vei ști imediat că un cadou valoros te așteaptă în interior! Cadbury utilizează violetul pentru brandul lor, deoarece acesta este asociat cu luxul și calitate. Pe vremea când s-a fondat compania, ciocolata era un aliment scump, care se consuma ocazional, de aceea Cadbury a ales culoarea violet, aceasta dându-le produselor lor o valoare percepută mai mare.

Cum puteți face pentru a alege și voi tonul și culoarea perfectă pentru brandul vostru? Cea mai bună modalitate de a începe este prin cercetarea teoriei culorilor și prin observarea competitorilor voștri. Este imperativ să înțelegeți înțelesul variațiilor dintre diferite culori, tonuri și umbre.

Uitați-vă la competitorii voștri și remarcați dacă ei folosesc mai multe culori și dacă această strategie funcționează. Imaginați-vă un pic cum va arăta culoare pe site, pe logoul companiei și pe toate materialele publicitare (broșuri, postere, bannere). Atunci când vă faceți un logo, trebuie să știți deja exact ce culoare vreți să utilizați pentru el.

Odată ce ați cercetat cu atenție culorile care s-ar potrivi pentru compania voastră, vă veți afla într-o postură mai bună pentru a face alegerea finală și vă veți putea asigura că, indiferent de culoarea asupra căreia v-ați hotărât, ea vă va reprezenta în mod corect brandul, serviciile și/sau produsele pe care le vindeți.