Istoria automobilului

de

Transporturile au fost întotdeauna forța din spatele schimbărilor și progreselor care au avut loc în lume. De la ascensiunea transporturilor maritime, la dominația locomotivei și la inventarea automobilului, ele au reprezentat un aspect vital în existența umană. Ne folosim de transporturi pentru comerț, călătorii, vacanțe și chiar le utilizăm și ca formă de divertisment. Unul dintre cele mai semnificative progrese din istoria umanității l-a reprezentat apariția automobilului.

Viețile noastre au fost schimbate pentru totdeauna în anul 1885 de către un german pe nume Karl Benz. În orașul Mannheim din Germania, Benz a inventat și construit primul automobil (motorwagen). La scurt timp după aceea, la începutul lui 1886, i s-a acordat și brevetul pentru creația sa, iar în iulie, a început să-și promoveze și să-și vândă invenția. În următorii ani, consumatorii din Germania și Franța aveau să cumpere și să conducă un automobil.

Experimente de acest gen, cu mașini, aveau loc și peste ocean, în SUA, cam la aceeași vreme, dar, din lipsa producției, noțiunea de automobil nu era decât o teorie. Prima mașină pe benzină din America a fost Duryea Motor Wagon, creată în 1893. O altă companie din această țară, The Studebaker Automobile Company, a început și ea producția de mașini electrice în 1902 și de mașini pe benzină în 1904.

La această vreme, automobilul nu era încă o prezență obișnuită în viața oamenilor, mulți dintre ei deținând vechicule trase de animale pentru a se deplasa dintr-un loc în altul. De-abia atunci când a apărut linia de producție în masă au devenit și mașinile mult mai ieftine, putând fi achiziționate de un număr mare de oameni.

În ciuda legendei, nu Henry Ford a fost cel care a creat linia de producție în masă. Inventatorul ei a fost, de fapt, Ransom Olds, care a început fabricarea de vehicule în masă în 1902, la uzina companiei sale, Oldsmobile, din Lansing, Michigan. Cu toate acestea, însă, Ford a fost cel care a revoluționat conceptul de producție în masă și care a reușit să facă și să vândă unul dintre cele mai ieftine automobile din istorie.

Datorită modificărilor aduse la linia de asamblare, Henry Ford a putut să reducă timpul de construcție al unei mașini de la 12 ore, la o oră și jumătate. A început să producă automobile atât de repede, încât s-a văzut nevoit să folosească numai vopseaua „Japan Black”, deoarece era singura care se usca suficient de repede. Popularitatea Modelului T a fost cea care a adus sfârșitul erei transporturilor bazate pe forța animală.

Mașinile au evoluat foarte mult de pe vremea lui Ford, iar importanța lor pentru viețile noastre este depășită numai de cea nevoii noastre de a dormi și a mânca. Cu toții avem nevoie de un mijloc de transport pentru a merge la muncă, la cumpărături sau pentru a ne vizita familia sau prietenii. Cei care locuiesc într-un oraș mai mare, au acces ușor la transportul în comun.

Pentru alții, însă, care trăiesc în orașe mai mici sau în zone ale globului mai puțin favorizate, transportul în comun poate să nu existe. Și aceste persoane au nevoie de o modalitate de a se deplasa din punctul A în punctul B. Mersul pe jos sau cu bicicleta sunt o soluție, dar, la un moment dat, se va vedea nevoia deținerii unui automobil.

Mașinile, fie ele vechi sau noi, sunt esențiale, iar dacă aveți nevoie de ele, nu ezitați să apelați la o reprezentanță și să vă cumpărați !