Marketing vs Inbound Marketing

de

In urma cu cateva zile, am fost sa fac cateva cumparaturi la un mini-market cunoscut mie si tuturor din tara noastra, relativ nou pe piata economica din Romania, dar cu un potential urias.

Acolo m-am intalnit cu unul dintre actionarii acestui lant de magazine, am dedus usor ca are o functie de conducere, deoarece se vedea ca se afla acolo pentru inspectia periodica. L-am intrebat daca el este patronul si mi-a raspuns cu bun simt ca este unul din cei trei actionarii care tine in picioare aceste magazine si dupa cateva schimburi de replici frumoase, l-am intrebat ce fel de campanie de Marketing foloseste…

Raspunsul, a fost halucinant..” Pai nu se vede? Reclame luminoase, preturi scazute, cateva pliante impartite in zona magazinelor, totul spre tinerii, ei merg cu noi mai departe”.

In acel moment, am incheiat discutia si am plecat mai confuz decat am fost vreodata.

Am dorit sa relatez aceasta mica povestioara si va indemn sa faceti acelasi lucru cand aveti ocazia, deoarece va puteti da seama singuri cat de mult o sa supravietuiasca o astfel de companie (food/non-food/service etc.)

Marketing;

O campanie de Marketing realizata intre anii 1990-2000, era scurta si la obiect prin multitudinea de bannere, afise, reclame TV, radio etc. Ceea ce noi de cativa ani o numim doar Publicitate. Marketing-ul s-a transformat odata cu noi si s-a folosit mult in crearea de sondaje de opinie, a publicului tinta vizat de o anumita companie sau pur si simplu opinia publica, a tuturor. O analizare concreta a acestor sondaje, ghideaza producatorii sa se indrepte catre nevoile potentialilor clienti.

In prezent Marketing-ul  include un plan atat pentru publicitate, sondajele de opinie, plus planurile pentru fidelizarea clientilor, informare si nu in ultimul rand Vanzare.

Toate companiile fie ele mici sau mari trebuie sa fie realiste si sa se gandeasca la viitor, astazi daca primesc un pliant pe strada exista 20% sanse ca eu sa il citesc, la fel ca tine.

Un afis gigantic intr-o intersesctie atrage atentia la mai putini de 30% din oameni si din acestia probabilitatea este ca 10-15% sa isi aduca aminte ce scria pe el daca sunt intrebati la mai putin de 30 de minute de cand l-au citit, sa nu vorbim de costurile colosale pentru o astfel de campanie publicitara si de incercare a manipularii populatiei, fapt dovedit si realizat de marile companii care exista de peste 20 de ani, care cu siguranta le cunostem.

Marketingul are o directie bine pusa la punct, ajutata de noi, aceasta fiind Inbound Marketing. Totul se muta online. Costurile sunt foarte mici, publicul tinta este vizat mult mai concret, fidelizezi clientul mai usor, informezi clientul exact de ce are nevoie si implicit VANZARE.

Inbound Marketing (SMS/e-Mail);

Pe tot globul s-a realizat de catre Google cateva statistici referitoare la folosirea Internetului si a “postei virtuale” si s-a ajuns la concluzia ca peste 90% din persoanele cu limitele de varsta intre 15-45 de ani folosesc o cale virtuala de comunicare. Astfel folosind e-mail-ul este cel mai usor si mai sigur sa transmiti ceea ce iti doresti direct clientului tau, printr-o baza de date cu caracter personal, evident pe care o poti strange folosind retelele de socializare si abonarile la newsletter prin diferite concursuri concepute pe site-urile proprii sau chiar in magazinele si companiile aferente.

Toate acestea se pot realiza foarte usor prin simplul fapt ca esti dispus la COMUNICARE. Insa cu o atentie sporita, pentru ca daca esti dispus sa investesti o parte din buget catre o campanie de inbound marketing, trebuie sa investesti si intr-o echipa care sa se ocupa de acest lucru. O echipa profesionista, care se ocupa de crearea unui newsletter, marirea ratei de deschidere pe PC sau pe telefon, de contorizarea click-urilor si accesarilor, astfel descoperind nevoile potentialilor clienti.

Cel mai important subiect la o astfel de campanie ramane TITLUL, exista peste 50% sanse ca mai mult de jumatate dintre destinatarii vizati sa devina din potentiali, clientii companiei. Un titlu ales prost poate sa faca mai mult rau decat isi poate imagina orice realizator a unei campanii de acest gen, trebuie evitate expresiile ( Da Click / Deschide acum / Oferta pentru tine etc).

In momentul in care decizi ca vrei sa pornesti o campanie de e-mail marketing, este cel mai bun lucru care s-a intamplat, dar totul trebuie lasat pe mainile profesionistilor si cu multa RABDARE.

 

Sursa: www.mailagent.ro