Noul PEUGEOT 108

de

Francezii de la Peugeot au prezentat în cadrul salonului Auto Geneva 2014, noul  Peugeot 108, înlocuitorul vechiului Peugeot 107 care era realizat în colaborare cu Citroen și Toyota prin modelele Citroen C1 și Toyota Aygo.

Destinat în special traficului urban, nouă citadină Peugeot 108 va avea 2 tipuri de caroserii, ambele fiind disponibile atât în 3 cât și în 5 uși. Primul tip de caroserie va fi hatchback, iar cea de-a doua variantă va fi cabrio, care de fapt este aceeași caroserie doar că are un acoperiș textil retractabil, denumirea data de francezi acestei variante fiind TOP!Convertible.
La capitolul design exterior Peugeot 108 împrumută detalii de la fratele mai mare Peugeot 308, arătând astfel mult mai rafinat față de generația precedentă. Partea frontala este dominată de o grilă îndrăzneață de mari dimensiuni, iar farurile sunt integrate foarte frumos în linia caroseriei. Acestea au o combinație de negru și crom dând un aspect foarte dinamic mașinii, iar partea superioară a acestora încorporează și luminile pe timp de zi, dotate cu LED-uri.

Spre deosebire de modelul precedent, Peugeot 107, noul 108 de acum poate fi personalizat după placul fiecăruia, clienții putând opta pentru diferite culori pentru caroserie și acoperiș, sau pot alege una dintre cele 7 combinații de exterior puse la dispoziție de producător, iar pentru interior pot opta pentru una dintre cele 3 teme de ambiantă disponibile.
Nici la capitolul tehnologie noul Peugeot 108 nu se lasă mai prejos, mașina putând fi dotată cu sistemele KEYLESS ENTRY, pentru accesul în habitaclu, precum și sistemul KEYLESS START, pentru pornirea motorolui, astfel proprietarul nu mai este nevoit să aibă cheia în mână pentru a putea pleca cu mașina.

La capitolul dotări interioare mașina se poate lăuda cu un sistem de aer condiționat automat, precum și cu un ecran tactil de dimensiuni generoase, care are o diagonală de 7 inci, care face legătura între șofer și mașină, interfața acestuia controlând sistemul audio, computerul de bord, precum și alte setări ale mașinii. Ecramul sistemului multimedia poate să țină și locul ecranului telefonului mobil, acesta odată conectat la mașină, prin funcția MirrorScreen, la fel ca atunci când conectezi calculatorul la un televizor prin intermediul unui cablu, asfel pe bord apărând o copie a ecranului telefonului mobil. Desigur acest lucru este valabil doar în cazul telefoanelor de tip smartphone. Acesta funcție folosește tehnologia MirrorLink, pentru telefoanele dotate cu sitem de operare Android sau Windows și AppInCar, pentru dispozitivele care folosesc sistemul iOS de la Apple.

Dacă este să vorbim despre volumul disponibil în portbagaj, acesta are 196 de litri, dacă s-a optat pentru un kit de reparație pentru pană, și 180 de litri atunci când s-a ales o roată de rezervă normal. Însă atunci când situația o cere bancheta spate poate fi rabatată, volumul portbagajului ajungând astfel la o valoare de 750 de litri, ceea ce înseamnă destul de mult pentru o buburuză de oraș care măsoară doar 3,47 metrii lungime și are o lățime de doar 1,62 metri. Astfel mașina are dimensiuni destul de mici, ceea ce contează extrem de mult mai ales în orașele aglomerate unde și locurile de parcare sunt greu de găsit.
Nouă arhitectură a platformei pe care este construit noul Peugeot 108 a permis reducerea consolelor față și spate, iar acum scaunul șoferului este poziționat mai în față oferindu-i acestuia o vizibilitate mult mai bună în toate direcțiile. Raza de întoarce a mașinii este de doar 9,6 metri. Producătorul din hexagon susține că noul model Peugeot 108 este unul dintre cele mai ușoare vehicule din segment, având o greutate de doar 840 de kilograme.

În materie de motorizări, micul Peugeot 108, va putea fi dotat cu una din cele 3 motorizări disponibile la care pot fi conectate 2 tipuri de cutii de viteze după cum urmează:
– 1.0 e-VTI 68, cu o putere de 68 de cai putere care este conectat la o cutie manuală în 5 trepte, dotat cu sistem Start/Stop și emisii de 88g/km de CO2;
– 1.0 VTI 68, cu 68 de cai putere, cutie manuală în 5 trepte și emisii de 97 g/km de CO2;
– 1.0 VTI 68, cu 68 de cai putere, cutie cu 5 trepte controlată electronic;
– 1.2 VTI 82 PureTech cu 82 de cai putere, cutie manuală în 5 trepte și emisii de 99 g/km de CO2.
La capitolul siguranță Peugeot 108 vine în standard cu ABS, EBD, ESP, HillStart, 6 airbaguri, sistem ISOFix penru locurile din spate. În funcție de versiune modelul fracez poate fi dotat cu jante de 14 inci cu anvelope 165/65 R14 sau jante pe 15 inci cu pneuri 165/60 R15, care sunt supravegheate continuu de sistemul de monitorizare a presiunii în roți  €œTyre Under-Inflation Detection.

[envira-gallery id=”28272″]

 

Sursa poze: Promotor.ro