Rolul vitaminelor pentru p─âr

de

Pentru c─â p─ârul nu joac─â un rol vital ├«n componen╚Ťa organismului este deseori exclus din rutina ├«ngrijirii p├ón─â la apari╚Ťia unor probleme. ├Än mod normal o diet─â echilibrat─â asigur─â aportul necesar de vitamine ╚Öi minerale necesare organismului ├«ns─â datorit─â m├ónc─ârurilor tot mai procesate unii nutrien╚Ťi lipsesc din dieta zilnic─â.

O nel─âmurire ├«n special a persoanelor ce caut─â produse de calitate pentru ├«ngrijirea p─ârului este rolul ╚Öi absorb╚Ťia vitaminelor ├«n organism. Exist─â vitamine care, ├«n func╚Ťie de capacitatea organismului de a le asimila, pot influen╚Ťa cre╚Öterea s─ân─âtoas─â a p─ârului direct sau indirect.

Cele mai bune vitamine și minerale

Pe l├óng─â o diet─â echilibrat─â, produse profesionale pentru p─âr ╚Öi o rutin─â bun─â de ├«ngrijire exist─â vitamine cu rol esen╚Ťial pentru p─âr. Vitamina A, Vitamina C, Vitamina E, Biotina etc. au un rol ├«n producerea sebumului natural al scalpului, ├«n circula╚Ťia s├óngelui ╚Öi ├«n producerea keratinei. Alte vitamine includ B6 ╚Öi B12 ce au un rol de ├«ncetinire a ├«nc─ârun╚Ťirii ╚Öi pierderii p─ârului. Alimentele bogate ├«n aceste dou─â vitamine inlcud semin╚Ťele, carnea de pe╚Öte ╚Öi pui sau curcan, unele fructe uscate, bananele, avocado, spanacul, cerealele, ou─âle ╚Öi ca╚Öcavalul. Exist─â produse pentru p─âr cum ar fi unele ╚Öampoane, conditionere sau sprayuri ce con╚Ťin aceste vitamine. De asemenea exist─â ╚Öi sumplimente alimentare dedicate dar ├«nainte de a le consuma trebuie s─â consulta╚Ťi sfatului unui medic sau al farmacistului. O alt─â vitamin─â importanta este biotina sau Vitamina H, care face parte din grupul Vitaminelor B. Biotina are un rol special ├«n a transforma gr─âsimile, carbohidra╚Ťii ╚Öi amino acizii ├«n proteine.

De aceea este recomandat─â de unii speciali╚Öti pentru ├«nt─ârirea p─ârului ╚Öi a unghiilor. De╚Öi studiile biotinei sunt ├«nc─â ├«n plin─â desf─â╚Öurare necunosc├óndu-se toate beneficiile sale, oamenii de ╚Ötiin╚Ť─â au demonstrat c─â alimentele procesate con╚Ťin mai pu╚Ťin─â biotin─â dec├ót cele neprocesate. Aceste alimente includ ou─âle (ce nu sunt crude), fasolea ╚Öi alunele. De╚Öi studiile arat─â c─â suplimentele cu biotin─â nu au efecte adverse este recomandat─â p─ârerea specialistului.

Alimenta╚Ťia corect─â are rolul principal ├«n s─ân─âtatea p─ârului. Exist─â ├«ns─â ╚Öi al╚Ťi factori externi ce-l pot influen╚Ťa negativ. Lipsa somnului, a activit─â╚Ťii fizice sau stresul pot fi cauze ale degrad─ârii p─ârului. De asemenea alcoolul, fumatul ╚Öi unele medicamente pot avea un rol nociv ├«n cre╚Öterea s─ân─âtoas─â a p─ârului sau ├«n absorb╚Ťia vitaminelor ╚Öi mineralelor. ├Ämb─âtr├ónirea organismului are iar─â╚Öi un rol ├«n degradarea sau c─âderea p─ârului. ├Än acest caz se recomand─â vitaminele ce stimuleaz─â circula╚Ťia s├óngelui pentru un aport normal de vitamine ╚Öi minerale.