Românii și comerțul online – studiu de piață

de

Aproape 60% din români cumpără din comerțul online produse și servicii a căror valoare nu depășește 100 euro. Conform studiului realizat pe 600 de respondenți de compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown, 6 din 10 români au declarat că cel mai scump produs cumpărat online a costat sub 100 de euro.

La polul opus, statisticile ne arată că la fiecare 100 de cumpărători online există unul care a fost dispus să plătească mai mult de 1000 de euro pe un produs sau un serviciu.

De asemenea, femeile par să aibă mai puțină „dare de mână” decât bărbații. Numărul femeilor care au cumpărat produse cu prețul sub 20 de euro este dublu față de cel al bărbaților din aceeași categorie. (21,7% femei față de 12,6% bărbați)

Tinerii cumpără mai ieftin

Studiul arată că pe măsură ce vârsta crește, românii sunt dispuși să achiziționeze online produse și servicii din ce în ce mai scumpe. De exemplu, în ultimele 6 luni, doar 17% dintre tineri cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani au cumpărat cel puțin un produs mai scump de 100 de euro, spre deosebire de 41% din respondenții cu vârsta între 25-44 de ani și 58% din cei care se încadrează în categoria de vârstă 45-55 de ani.

Nivelul de educație este direct proporțional cu prețul produselor și serviciilor cumpărate din comerțul online

Cei cu studii superioare au plătit în medie de două ori mai mult pe un produs decât cei cu studii liceale și aproape de trei ori mai mult decât cei cu educație scăzută.

Motivația românilor de a cumpăra din comerțul online

Se pare că românii apreciază experiența în sine de a cumpăra online mai mult decât avantajul prețurilor.

Daca la început motivația principală de a face o achizițiile online era dată de obținerea unui preț mai bun, aceasta migrează încet, încet către confort sau economia de timp. În felul acesta, produsele cu valoare mai mică încep să devină interesante pentru cei care cumpără din magazine online nu atât prin prisma economiei de bani realizate cât mai ales prin prisma experienței de cumpărare”, susține Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown.

Studiul a fost efectuat prin interviuri online pe un eșantion reprezentativ de 600 de participanți din populația utilizatorilor de internet cu vârste între 18 și 55 ani. Datele au fost culese în luna februarie a anului 2014, eroarea de eșantionare fiind de +/- 4%.