Semnificatia emblemelor unor faimoase companii auto

de

Emblema unei companii producătoare de automobile este cea care îi oferă identitate brandului ei, dar care și transmite un puternic mesaj vizual posibilului client. Dacă sunteți pasionați de mașini și v-ați întrebat vreodată care este semnificația unei embleme auto, explicația o veți primi în doar câteva clipe!

1. Alfa Romeo

Emblema companiei italiene Alfa Romeo este un trifoi cu patru foi pe un fundal alb. Trifoiul cu patru voi, după cum bine știm cu toții, este aducător de noroc. Acesta a apărut pentru prima dată pe un automobil Alfa Romeo în timpul curselor auto din Primul Război Mondial. De asemenea, el a putut fi văzut, tot în acea perioadă, dar și în anii ’20, și pe mașinile celor de la Ferrari.

2. Bugatti

Compania Bugatti a folosit (și poate că încă mai folosește) două embleme. Una dintre ele are inițialele EB, iar cealaltă este un oval roșu în care stă scris cuvântul Bugatti. Prima emblemă pe care au conceput-o cei de la Bugatti, în 1910, era doar un simplu oval roșu. Inițialele (EB – Ettore Bugatti) au fost adăugate ulterior. Ambele embleme au același înțeles, ele făcând referire la fondatorul companiei, Ettore Bugatti.

3. Ferrari

Emblema specifică Ferrari este un căluț cabrat, într-un triunghi galben. Primul logo de acest a apărut în anii ’20, când mașina produce automobile de curse pentru Alfa Romeo. Imaginea căluțului cabrat provine de la un as de aviație din primul război mondial, care și-a pictat această imagine pe avion pentru a-i purta noroc. Proprietarul companiei Ferrari, Enzo, a cerut ca acest căluț să fie pus și pe mașinile sale de curse.

Fundalul galben simbolizează orașul Modena, locul de naștere al lui Enzo Ferrari.

4. Jaguar

La fel ca Bugatti, Jaguar a folosit și ea două embleme. Prima înfățișa doar capul unei feline care rage, iar cea de-a doua înfățișează o felină completă, care face un salt. Emblema care prezintă doar capul felinei a fost utilizată în anii ’50, iar cea cu felina care face saltul, înainte de cel de-al Doilea Război Mondial.

5. Lotus

Un cerc galben și un triunghi verde, curbat sunt cele două elemente care alcătuiesc emblema Lotus. Privind-o, putem vedea imediat că numele companiei apare în ea. Cele două inițiale de pe triunghi, C.C., sunt inițialele fondatorului companiei, Colin Chapman. Emblema a apărut în anii ’50, odată cu fondarea companiei Lotus.

6. Maserati

O suliță cu trei vârfuri alungite, numită, adesea, trident, reprezintă emblema companiei Maserati. Aceasta a fost concepută, aparent, de Mario Maserati și se bazează pe tridentul folosit de Neptun în mitologia clasică. Emblema a început să fie folosită încă de la începutul anilor ’20.

7. Peugeot

Logoul Peugeot este un leu și s-a utilizat din 1948. Culorile metalice ale emblemei reprezintă valorile brandului: aliură, excelență și emoții.