Sfaturi de marketing pentru retaileri

de

Majoritatea retailerilor consideră că dacă au o locație perfectă și o bună reputație este suficient pentru a atrage noi clienți. Asta este oarecum de înțeles având în vedere că studiile de specialitate te învață că în marketing cel mai mult contează locația. Și într-adevăr asta este cheia marketingului eficient, dar mai sunt și multe alte aspecte care trebuie respectate dacă vrei so obții profit din afacerea ta. Poți să ai cea mai bună locație, dar dacă nu știe nimeni cine ești și unde te afli, e clar că nu ești pe drumul cel bun. În zilele noastre trebuie să ai o atitudine proactivă în ceea ce privește activitățile de marketing, dacă vrei să vinzi ceva. Iată câteva sfaturi utile de marketing și publicitate care te vor ajuta să atragi cât mai mulți clienți și să crești vânzările.

Investește într-un site de calitate

Un site funcțional și ușor de folosit de către clienți este foarte important pentru ca magazinul tău să aibă succes. Ai grijă să incluzi cât mai multe informații despre magazin și adaugă o descriere cât mai detaliată a produselor. Nu uita să adaugi prețul produselor, pentru ca posibilii cumpărători să știe exact la ce să se aștepte. De asemenea, ai grijă să publici ofertele speciale pe prima pagină a site-ului pentru a fi mai ușor de reperat de clienți și să răspunzi eventualelor nelămuriri sau întrebări venite din partea lor. O relație bună cu consumatorii îți va garanta creșterea vânzărilor.

Cumpără spațiu publicitar în ziarul local

Dacă trebuie să alegi în ce spațiu vrei să îți faci reclamă, atunci varianta ziarului este cea mai bună. În general, ziarele locale sunt ori gratuite, ori au un preț destul de mic și ajung la un număr mai mare de cititori decât un ziar național. De asemenea, costul unei reclame în paginile unui ziar local este mult mai mic, fapt care îți oferă posibilitatea să publici săptămânal sau chiar permanent reclama ta. Dacă urmezi acest sfat de marketing, este foarte posibil ca numărul clienților tăi să crească simțitor și automat și cel al vânzărilor.

Crează oferte speciale în magazin

Ofertele speciale și reducerile de preț atrag clienții ca un magnet. Alege din timp ce tip de oferte vrei să oferi și pune la punct toate detaliile. Poți să mergi pe varianta de “un produs gratis la un produs cumpărat” la unele sortimente de săpun sau ciocolată, de exemplu. Dacă asta nu este în concordanță cu planul tău de vânzări poți să mergi pe ideea de “un produs cumpărat și al doilea la jumătate de preț”. De asemenea, poți să oferi o reducere de 20%, sau atât cât îți permite planul, la produsele pentru transportat bebeluși. De fiecare când încerci o strategie de marketing ai grijă ca aceasta să îți aducă profit și să nu îți afecteze în mod negativ nivelul vânzărilor.

Organizează o tombolă

Un alt sfat util de marketing este acela de a organiza tombole care să îi atragă pe clienți în magazinul tău. Oferă premii atractive, cum ar fi un coș de cumpărături sau kituri de cosmetice, iar clienții se vor înghesui să îți calce pragul. Nu uita să amplasezi o urnă într-un loc vizibil pentru ca oamenii să poată lăsa acolo datele de identificare necesare pentru înscriere. Asigură-te că pui la punct toate detaliile necesare desfășurării unui astfel de concurs, pentru a evita un dezastru. Nimeni nu vrea clienți nervoși sau nemulțumiți, când scopul acțiunii tale este acela de a vinde.

Trimite newsletter lunar

Sau chiar mai des, dacă ai promoții săptămânale sau zilnice. Utilizând această strategie de marketing te asiguri că potențialii clienți vor afla de ofertele tale și îți vor vizita magazinul. Nu uita să verifici corectitudinea informațiilor trimise, precum și disponibilitatea produselor cărora le faci reclamă. Informează clientul despre valabilitatea promoțiilor.

Este alegerea ta, în funcție de rezultatele pe care vrei să le obții, dacă alegi să aplici unul, două sau chiar toate sfaturile de marketing enumerate mai sus. De asemenea, dacă vrei să ai tot mai mulți clienți trebuie să înțelegi că marketingul nu este o acțiune singulară. Fă-ți planul pentru un an întreg, respectă principiile de bază, și rezultatele nu vor întârzia să apară.