Specialist SEO versus amator

de

Ca Specialist SEO (intr-o companie partenera Google, certificata Google AdWords; cei interesati  sa obtina mai multe detalii pot intra pe https://seomaxim.ro/), tin sa imi spun parerea in legatura cu metodele de promovare online din Romania. O problema extrem de mare in tara noastra, este faptul ca toata lumea stie sa faca cele mai bune site-uri si mai ales sa le promoveze. Fie ca vorbim de clienti, fie ca vorbim de persoanele sau firmele care presteaza servicii, multi confunda munca unui specialist in promovare online sau pe cea a unui specialist in creare site-uri cu incercarile amatorilor de a obtine rezultate. Putini au rabdarea necesara, stiu ca rezultatele apar in timp si prin multa munca, ca o investitie mica nu este suficienta, ca este un domeniu care necesita o doza mare de realism si ca este extrem de important sa intelegem tehnicile aplicate in promovarea online.

Condamn cu desavarsire tendinta de a copia si inflexibilitatea total interzisa in acest domeniu. Daca vrei sa te promovezi, trebuie sa ai incredere in metodele de promovare pe care le adopti. Si asta este o regula de baza in promovarea online (indiferent ca vorbim de promovare prin Seo, Google AdWords, Marketing Afiliat sau Facebook Ads). Daca nu respecti regulile impuse de metodele de promovare pe care le adopti, ai toate sansele sa dai gres. Plus ca vei fi poate singurul care va considera munca depusa demna de un specialist in marketing online. In raport cu adevaratii specialisti, aceste persoane sunt precum copia ieftina a unui brand recunoscut oriunde-n lume pentru produsele sau serviciile de calitate oferite.

Oamenii nu fac diferenta intre falsii si adevaratii specialisti, pentru ca nu au cunostintele necesare si sunt pacaliti cu un minim de limbaj tehnic si cateva promisiuni tentante. Primesc destul de des e-mailuri de la potentiali clienti care arata neincredere si un oarecare scepticism fata de serviciile de marketing online.

Pentru a se evita colaborarea cu persoane lipsite de profesionalism, va recomand sa obtineti recomandari din parte cunostintelor, sau sa testati inca de la inceput specialistul care va livreaza serviciile necesare de marketing.

Majoritatea informatiilor aplicate  de acesti specialisti amatori le puteti obtine gratis tastand intr-un motor de cautare “promovare google”, “optimizare seo”, “promovare prin seo”, “promovare prin Google Adwords” si alte asemenea. Dar promovarea online nu este o practica ce se poate potrivi oricui. Poti sa inveti sa faci acest lucru foarte bine, dar nu te astepta la rezultate spectaculoase inca din primele luni.

Lumea se muta pe internet, iar oamenii si firmele deja investesc bani buni in aceste canale de promovare. In ultimii ani, interesul pentru marketingul online a crescut enorm, motiv pentru care ne confruntam si cu acest numar urias de “specialisti”.

Exista, insa, si informatii online de calitate. Din ce in ce mai multe, mai nou. Educarea pietei din Romania este unul din scopurile principale in marketing, mai ales daca ne gandim la evenimentele si conferintele din ultima vreme.

Un ultim aspect pe care as vrea sa il adaug este faptul ca romanii pun foarte mult accent pe cantitate. Poti posta si un articol la 3 minute cum fac cei de la BBC si sa fii ultimul pe piata. Un site neactualizat, continutul obtinut prin copy-paste fac ca eforturile tale sa fie inutile, sau ai putea chiar sa te alegi cu restrictionari din partea Google.


 

Mirela-Daniela Negrea, Seo Specialist @ SeoMaxim (www.seomaxim.ro)