Tot ce trebuie sa stii despre primul tau ATV

de

A cumpara un ATV poate fi o operatiune simpla. A sti ce tip de ATV ti se potriveste cel mai bine in schimb este o operatiune mult mai complexa, iar articolul de astazi vine in ajutorul tau.

In ziua de astazi e simplu sa gasesti un magazin online de unde sa cumperi un ATV si un magazin online de unde sa cumperi piese ATV. Totusi, alegerea corecta a unui model este esentiala si poate chiar sa iti salveze viata.

Te-ai gandi ca un ATV este mult mai manevrabil decat o motocicleta dar ai incepe sa iti pui semne de intrebare in momentul in care vei conduce unul pentru prima data. La fel ca si o motocicleta, un ATV are nevoie de tine si de corpul tau pentru balans si pentru virare. Doar ca aici nu vorbim despre 100-200 de kilograme cat are o motocicleta, ci de 300-500 de kilograme. Si nici nu vorbim de doua anvelope construite pentru aderenta si viteza, ci vorbim despre patru anvelope care de cele mai multe ori sunt construite pentru teren accident si in consecinta au aderenta si viteza scazuta.

Astfel, daca nu ai mai condus ATV pana acum si nici nu vrei sa traiesti periculos, un ATV de 350 de kilograme poate fi cea mai sigura alegere. Urmatoarea categorie este cea de 400 de kilograme si aici se regasesc majoritatea ATV-urilor. O combinatie de greutate medie si putere adecvata poate insemna ca un astfel de ATV sa fie tot ce vei avea nevoie vreodata. Daca totusi vrei sa mergi la ultimul nivel atunci sunt cele de 550 de kilograme care vin doar cu motoare mari pentru senzatii tari, dar acelea sunt doar pentru cei cu experienta.

Dar greutatea efectiva a unui ATV reprezinta doar o parte din lista de criterii atunci cand ne construim prima noastra motocicleta pe patru roti. Si pentru ca tot am adus rotile in discutie, urmatorul subiect important il reprezinta anvelopele. Chiar daca suna tentant ideea unor anvelope All-Terrain, cel mai indicat este sa montam anvelope create special pentru mediul unde va fi folosit ATV-ul cel mai des.

Anvelopele pentru noroi sunt foarte diferite de cele pentru nisip sau pentru teren accidentat sau pentru asfalt, iar anvelopele All-Terrain sunt mediocre la toate dar bune la nimic. Cat despre anvelopele de iarna, acestea sunt foarte rare si de obicei se folosesc direct anvelopele pentru noroi, la fel cum si la autoturisme se folosesc iarna anvelope cu marcajul M + S (Mud + Snow)

Intr-un final trebuie sa ne gandim si la partea de mentenanta si piese pentru ATV. Daca ai mai avut un scuter sau o motocicleta pana acum atunci vei fi oarecum familiarizat cu ritmul alert de schimbare al consumabilelor. Daca pana acum ai avut doar autoturism, atunci va trebui sa te pregatesti sa fii surprins. De exemplu, uleiul de motor: acesta se schimba la scutere la fiecare 3000 de kilometri, iar la ATV se schimba la fiecare luna sau 50 de ore de functionare.

Da, la ATV se calculeaza in ore de functionare pentru ca vei circula majoritar pe teren accidentat, la viteze reduse. Mai mult decat atat, stresul cel mai mare al unui motor este atunci cand sta la relanti asadar mentenanta trebuie sa fie facuta ca la carte. Te-ai putea gandi ca dai mai putin pe piese pentru ATV si pentru consumabile, dar le vei schimba mult mai des decat la o masina normala.

Ultimul lucru la care trebuie sa fii foarte atent atunci cand iti cumperi primul ATV este partea de siguranta. De la echipament de siguranta pana la accesorii pentru ATV, siguranta este intotdeauna pe primul loc, in special in cazul acestor motociclete pe patru roti.

Din toate piesele pentru ATV, cea mai importanta esti tu, asa ca fa tot posibilul sa investesti cat mai mult in siguranta si in protectie. Mai ales daca esti incepator si incepi sa dai de gustul aventurilor si senzatiilor pe care doar un ATV le poate oferi.