Importanța marketingului pentru orice afacere

de

Indiferent de tipul afacerii pe care o conduci, aplicarea unor tehnici strategice de marketing este vitală pentru succesul acesteia. Analizele de piață și a comportamentului clienților sunt factori cheie în această privință și nu ar trebui ignorate de niciun business, indiferent de cât de mic ar fi.

Trebuie înțeles faptul că fără aplicarea unor strategii minime de marketing, afacerea pe care o conduci nu va deveni cunoscută și nu va atrage clienții doriți. Iar fără clienți, nu se poate pune problema de existența vreunei afaceri, oricât de inovativă ar fi ea.

Cum pornești la drum?

Așa cum spuneam și aici, primul pas pe care trebuie să îl ai în vedere atunci când vrei să îți faci business-ul cunoscut, este să angajezi o persoană specializată în marketing.

Chiar dacă la început îți va fi probabil destul de greu să îi asiguri acesteia un salariu, în cel mai scurt timp ar trebui ca lucrurile să se schimbe. Dacă persoana respectivă știe ce are de făcut, afacerea va deveni mai cunoscută, va atrage mai mulți clienți și automat vor crește și încasările. În final, investiția într-un specialist marketing ar trebui să îți aducă rezultatele sperate.

Cum te menții?

Odată ce ai intrat în lumea afacerilor și lumea a început să te cunoască, vor apărea și clienții. În acest stadiu, provocarea cea mare pe care trebuie să o gestioneze cu succes un bun specialist în marketing este să păstreze clienții obținuți până acum, dar să atragă și alții noi. Procesul trebuie să fie unul continuu și pentru a-l susține trebuie să îi aloci resursele necesare.

Beneficii

În afară ce cele menționate mai sus, destul de generale și ușor de intuit de majoritatea administratorilor de afaceri, o strategie bună de marketing mai vine și cu alte avantaje demne de luat în calcul.

1. Adaptare rapidă la schimbări – Atunci când piața și preferințele consumatorilor se schimbă, un specialist în marketing va ști să recunoască fenomenul și să pună rapid la punct o nouă strategie de promovare a afacerii de care se ocupă. A fi la curent cu noutățile și a putea satisface oricând nevoile clienților reprezintă un factor esențial pentru reușita unui business.

2. Menține afacerea competitivă – O analiză riguroasă și sinceră cu privire la punctele forte, dar și cele mai slabe ale companiei, precum și identificarea de noi oportunități de dezvoltare va ajuta afacerea să reziste pe piață alături de firmele concurente, oferind produse ori servicii unice sau diferite față de cele ale concurenței.

3. Mai multe vânzări – Uneori, o strategie de marketing riguroasă și bine gândită poate conduce la realizarea mult mai multor vânzări față de cât ar aduce o campanie de publicitate. Marketingul convinge clienții să cumpere acum și pe viitor produsele ori serviciile oferite de o anumită firmă. În cadrul strategiei de marketing se pun la punct aspecte legate de prețul, ambalajul și promoțiile pentru un anumit produs, acțiuni menite să atragă tot mai mulți clienți.

În final, ceea ce face ca marketingul să fie cu adevărat esențial pentru o afacere este capacitatea de a atrage noi clienți și de a-i păstra pe cei existenți. Trebuie înțeles însă faptul că acest proces este unul continuu, în care trebuie să investești în mod constant. Nu poți derula acum o campanie de marketing și să te aștepți la rezultate și peste 5 ani.

Ideal ar fi ca în fiecare an, atunci când se realizează bilanțul pe anul ce tocmai s-a încheiat și se face planul pentru anul următor, în planul respectiv să se integreze și strategia de marketing ce va fi pusă în aplicare. Evident, datele problemei se pot schimba pe parcursul anului, însă este mai bine să ai un plan deja stabilit pe care să îl poți modifica în funcție de necesități, decât să fii nevoit să concepi pe loc o strategie de marketing coerentă și care să dea și rezultate.

De asemenea, administratorii de afaceri trebuie să înțeleagă faptul că nu există o rețetă unică în ceea ce privește marketingul, o rețetă ce poate fi aplicată la fel de bine de toată lumea. Fiecare afacere este unică, fiecare își stabilește propriile obiective și target-uri, iar strategia de marketing trebuie realizată de fiecare dată în concordanță cu acestea.