Vinde mai mult prin e-mail marketing!

de

În cadrul unei campanii de marketing, atunci când doriți să creșteți numărul de produse vândute de către firma sau compania voastră, trebuie folosite mai multe metode care să asigure că respectiva campanie este una de succes, printre care aș dori să menționez una singură: vânzările prin email.

Din păcate, în țara noastră, nu cred că se pune foarte mult accent pe o campanie de marketing prin email. Din punctul meu de vedere, din două motive: fie nu toți patronii cunosc avantajele unei astfel de campanii și nu investesc suficient timp și bani în ea, fie, probabil, nu o consideră utilă pentru firma lor.

Dacă acești oameni și-ar concentra ceva mai mult eforturile asupra unei campanii de marketing prin email, și-ar da seama că aceasta reprezintă una dintre cele mai ușoare, eficiente și rapide căi prin care își pot crește afacerea.

Nu este neapărat nevoie să investiți sume uriașe de bani atunci când vine vorba despre promovarea produselor voastre și aducerea lor în fața unui public mai numeros și, cel mai important, interesat de achiziționarea lor. Au existat (și vor exista în continuare) multe persoane care au alocat bugete considerabile pentru atragerea de noi clienți, remarcând, în final că, de fapt, totul a fost mai mult o pierdere de timp și bani, rezultatele fiind nesatisfăcătoare.

Oare nu au știut despre metoda promovării prin email? Este foarte posibil! Întotdeauna este bine să explorați și să experimentați cu diverse modalități de creștere a numărului de clienți. Acest lucru poate face diferența între o firmă mai prosperă și una falimentară!

Haideți să discutăm acum un pic despre cum trebuie pornită o campanie de vânzări (marketing) prin email. Avem câteva aspecte asupra cărora trebuie să ne concentrăm atenția.
În primul rând, avem nevoie de niște nume și adrese de email. Ale clienților, bineînțeles! Dacă puteți aduna cât mai mult, cu atât mai bine.

După ce am adunat adresele de mai sus, vom trece la organizarea lor pe liste sau categorii. Puteți avea o listă pentru clienți fideli și una pentru potențiali clienți (acele persoane care au trecut pragul firmei voastre sau care au vizitat magazinul online al acesteia și care și-au exprimat intenția de a cumpăra pe viitor).

O a treia listă poate fi a altor companii sau firme cu care fie ați făcut afaceri în trecut, fie urmează să faceți pe viitor.

Acum că aveți adunate și aranjate toate adresele de email, puteți începe să comunicați cu persoanele cărora aparțin. Comunicarea cu clienții și potențialii clienți este foarte importantă, de aceea trebuie să folosiți cuvintele potrivite care să îi determine pe acești oameni să cumpere.

După ce ați rezolvat toți primii pași de mai sus, este timpul să treceți la lucruri un pic mai avansate (dar nu neapărat foarte complicate):

-cum procedați pentru a vă asigura că email-urile trimise de voi nu ajung în spam;
-cum îi convingeți pe clienți să citească email-urile și nu să le trimită la coș în secunda doi;
-ce cuvinte este nevoie să folosiți pentru a-i determina pe aceștia să cumpere;
-dacă le-ați găsit „punctele slabe”, cum îi puteți convinge să întreprindă diverse acțiuni (să vă viziteze magazinul, să acceseze site-ul sau magazinul online al firmei etc.)

Dar toate aceste metode mai avansate din cadrul unei campanii de marketing prin email, durează până sunt învățate și executate așa cum trebuie, de aceea trebuie să le practicați cât mai des. Nimeni nu face nimic perfect din prima. Exersați, exersați și iar exersați!

În încheiere, nu uitați:

-adunați cât mai multe adrese de email, cu tot cu numele persoanelor ce le dețin;
-împărțiți adresele pe liste sau categorii pentru o mai ușoară administrare a lor;
-comunicați cât mai frecvent cu acele persoane, pentru a vă forma o relație cât mai trainică și durabilă cu ele, care va avea ca scop final transformarea lor în clienți sau clienți fideli ai companiei voastre.