Componentele vitale ale unui anunț publicitar de succes

de

Proprietarii de afaceri mici se găsesc, uneori, într-o situație dificilă când vine vorba despre publicitate. Adesea, anunțurile lor publicitare nu sunt foarte convingătoare, fie pentru că au fost concepute chiar de ei (mulți dintre aceștia neavând experiență în copywriting sau crearea de texte menite să capteze atenția cumpărătorilor), fie pentru că anunțurile în cauză au fost scrise de niște indivizi din vânzări, care nu s-au priceput, însă, la compunerea unui anunț care să fie irezistibil pentru potențialii clienți. După cum vă puteți da și voi seama, rezultatele, în astfel de cazuri, sunt exact pe măsura eforturilor depuse. Adică, nu foarte convingătoare.

De ce? Păi, fie acele anunțuri au ceva lipsă, fie nu sunt destul de atrăgătoare și nu pot convinge cumpărătorii să treacă la acțiune. Dacă nu vreți ca și voi să deveniți victimele unor anunțuri publicitare slabe, este important să acordați o atenție sporită fiecărei componente dintre cele care urmează să fie menționate mai jos.

1. Titlul

Titlu unui anunț publicitar este la fel ca titlul unui articol de ziar. De regulă, are litere mari, îngroșate, cu un font vizibil și este conceput pentru a atrage atenția cititorului și a-l determina pe acesta să citească mai departe (sau să afle mai multe despre produsul sau serviciul oferit spre vânzare, în cazul anunțului). Titlul este cel care, de cele mai multe ori, poate face diferența dintre un anunț bun, care atrage mulți potențiali clienți, și unul slab, care nu are aceleași performanțe. De aceea, trebuie să-i acordați atenția cuvenită.

2. Imaginea/Imaginile

Adesea, anunțurile publicitare, indiferent de mediul în care apar (mai puțin la radio), conțin și anumite elemente grafice sau imagini, tocmai pentru a fi mai atrăgătoare. O imagine de calitate poate transmite mesajul potrivit publicului țintă mult mai ușor decât o imagine vagă. „Povestea” anunțului și a brandului vostru este transmisă, în mare parte, și de către imagini, ele jucând un rol foarte important în conceperea anunțului în cauză.

3. Încorporarea brandului

Unul dintre cele mai importante lucruri pentru viitorul companiei voastre este capacitatea de a încorpora brandul în ea sau în anunțurile publicitare pentru produsele sau serviciile pe care le oferiți. Brandul vă va ajuta să vă dezvoltați afacerea prin crearea unei impresii memorabile în mintea clientului, dar va fi, de asemenea, și unui dintre cele mai prețioase active. Dacă vă faceți reclamă în mod repetat pe piața locală (sau în același segment de piață în mai multe locuri), recunoașterea instantă a brandului vostru poate reprezenta un avantaj foarte mare pentru voi.

4. Oferta

În mod surprinzător sau nu, multe anunțuri publicitare includ și o ofertă. Acest lucru este ok pentru brandurile mari care doresc pur și simplu să investească într-o campanie de recunoaștere a brandului, dar pentru marea majoritate a afacerilor mici, inclusiv pentru restaurante, excluderea unei anumite oferte poate fi o pierdere de bani. Dacă vreți ca potențialii clienți să acționeze pe baza a ceea ce văd, oferta trebuie să fie una atrăgătoare. Această ofertă poate fi sub forma unui discount, a unei promoții sau a orice altceva care se adresează nevoilor publicului țintă.

5. Îndemnul la acțiune

În finalul conceperii unui anunț publicitar trebuie să includeți mereu un îndemn la acțiune (call to action, în limba engleză). Anunțurile care au un îndemn la acțiune tind să aibă și rezultate mai bune, atrăgând mai mulți potențiali clienți, motivul fiind acela că ei au fost instruiți exact ce să facă pentru beneficia de produsele sau serviciile voastre. Dacă un client a citit titlul anunțului, a văzut imaginile și a făcut legătura între el și oferta prezentată de voi, atunci îndemnul la acțiune este următorul pas logic în a-l determina să facă ceva.