Marketingul online – forma superioara de promovare masiva la nivel de clienti

de

Gratie unei raspandiri la nivel mondial, internetul reprezinta una dintre cele mai avantajoase optiuni pentru marketeri atunci cand este vorba despre publicitate online. Pe langa faptul ca prezinta o serie de avantaje importante, marketingul online este o solutie cu mult mai benefica atat pentru detinatorii de afaceri, cat mai ales pentru consumatori.

Publicitatea online – forta de a fi prezent oriunde exista o conexiune de internet

In timp ce publicitatea offline este limitata ca intindere si spatiu, publicitatea online poate ajunge oriunde exista o conexiune de internet.

In plus, costurile ocazionate de campaniile online sunt cu mult mai scazute decat cele offline (fiindca acestea nu ocupa spatii stradale, nu necesita alocarea de timpi de prezentare, nu este diferentiata de tarifele legate de intervalul orar si timpii de expunere, nu este limitata ca intindere de timp si mod de expunere).

Chiar daca ambele forme de publicitate pot fi testate inainte pe baza unui esantion de persoane, in cazul in care o campanie de publicitate online se dovedeste a fi neinspirata sau daunatoare, aceasta poate fi restrasa aproape imediat. Nu acelasi lucru se poate spune despre bannerele si reclamele stradale, care necesita un timp mult mai mare (precum si costuri suplimentare) pentru a fi retrase.

Promovarea online se poate realize prin mai multe modalitati

Este vorba despre:

  • Promovare directa, realizata de catre detinatorul site-ului prin intermediul campaniilor realizate sub forma de anunturi, bannere si reclame cu ajutorul Google Adwords;
  • Promovare indirect, efectuata prin intermediul programelor de afiliere, pe diverse bloguri, site-uri personale, articole de tip SEO, e-bookuri, etc.

Costurile unei campanii offline acopera costurile mai multor campanii online, iar rezultatele sunt net favorabile celei de-a doua. La nivel de feedback, campaniile online se ofera celor interesati posibilitatea de a primi raspunsuri aproape instant, date fiind modalitatile de comunicare puse la dispozitie celor interesati (chat live, email, etc.).

Este mai simplu si mai eficient sa promovezi online decat offline?

Cu siguranta trebuie luate in calcul categoriile de clienti, iar cei mai multi sunt orientati catre mediul online in momentul actual. Spre deosebire de campaniile offline unde nu se poate cuantifica numarul celor care au actionat la indemnul reclamei (din lipsa unor instrumente precise de monitorizare si analizare), in mediul online, acest lucru este posibil, chiar cu mare precizie. Pe langa faptul ca este mai simplu de analizat, monitorizat si gestionat o campanie online, aceasta este si mai avantajoasa in termeni financiari, ceea ce constituie un alt avantaj major de catre se bucura publicitatea online.