Crearea unui conținut bogat și a unui site atrăgător din punct de vedere estetic nu sunt suficiente pentru atragerea unui număr regulat de vizitatori. Următorul pas important pe care trebuie să-l faceți este acela de a investi timp și resurse în generarea de trafic către siteul respectiv, din momentul în care acesta este disponibil pe internet.
Dacă vreți să aveți succes cu noul site pe care tocmai l-ați pus pe picioare, atunci trebuie să munciți serios la acest capitol. Sursele de trafic pentru un site sunt diverse. Se pot implementa strategii care să includă marketingul prin email, postările pe alte bloguri sau siteuri (guest post), recomandările, crearea de back link-uri etc.. Trebuie să aveți o plajă cât mai bogată de astfel de surse din care să puteți alege.
Mai jos am alcătuit o listă cu 3 dintre cele mai folosite sau mai întâlnite metode prin care se poate genera trafic către un site. Iată care sunt acestea..
1. Social Media
Dacă mare parte din piața-țintă pe care o vizați își petrece mult timp pe siteurile de socializare (Facebook, Twitter, Google+ etc.), atunci cea mai inteligentă și logică mișcare ar fi ca și voi să fiți prezenți acolo și să investiți timp pentru a învăța cum funcționează aceste platforme. Puteți avea parte de foarte multe beneficii de pe urma utilizării siteurilor de socializare, mai ales dacă veți căuta să vizați ca public-țintă persoanele tinere.
Conform unor studii, indivizii care se încadrează în grupa de vârstă între 18 și 24 de ani sunt, cei mai activi în cadrul unor astfel de siteuri. Cu toate acestea, nu trebuie neglijați nici cei mai în vârstă, deoarece și ei își petrec o parte din timpul pe care îl au la dispoziție pe Facebook, Twitter sau Google+.
Puteți încerca să îi abordați pe acești utilizatori pe siteurile de socializare pe care sunt prezenți și să le prezentați serviciile sau produsele pe care le aveți de oferit, sau să îi invitați să vă viziteze siteul pentru a afla mai multe informații despre acestea. Se prea poate ca, prin interacționarea cu aceștia, traficul siteului vostru să crească destul de mult, fără a fi nevoie de alte investiții majore la acest capitol.
2. Promovarea pe forumuri (forum marketing)
Forumurile vă oferă oportunitatea perfectă de a discuta despre anumite produse și servicii cu alte persoane care împart aceleași idei sau au aceleași gusturi cu voi. Identificați acele forumuri importante din segmentul vostru de piață și implicați-vă în discuții cu utilizatorii acestor siteuri. Cu cât veți participa la multe discuții și cu cât mai mulți oameni veți ajuta prin conversațiile pe care le aveți cu aceștia, cu atât mai mult traficul siteului vostru are de câștigat.
Pe multe dintre aceste forumuri aveți oportunitatea de a plasa o semnătură în profilul vostru, în care puteți include linkuri către siteul pe care îl dețineți. Acea semnătură apare sub fiecare comentariu pe care îl scrieți, putând astfel fi văzută de foarte mulți vizitatori și potențiali clienți.
3. Promovarea prin email (email marketing)
Una dintre strategiile eficiente de găsire a unor potențiali clienți, este marketingul prin email. Aceasta vă oferă oportunitatea de a trimite informații, sfaturi sau materiale promoționale către un public foarte targhetat. Prin crearea unei liste vaste de de adrese de email, veți avea acces oricând, pe viitor, la o multitudine de clienți care sunt interesați de serviciile și produsele pe care le aveți de oferit.
Asigurați-vă că toate acele persoane care apar în lista voastră de contacte și-au dat acordul pentru a fi incluse acolo, pentru a nu fi acuzat ulterior de trimiterea de mesaje publicitare nesolicitate (sau SPAM)!
0 Comentarii