Fenomenul social media devine din ce în ce mai mare. Acum, fiecare companie sau firmă, oricât de mare sau de mică ar fi ea, se bazează pe această formă de promovare pentru a atrage noi clienți și pentru a-și rotunji veniturile. Uneori, poți vedea chiar și pe cărțile de vizită ale angajaților care lucrează în acele firme, îndemnul de a-i urmări pe Facebook, Twitter sau Pinterest.
În continuare, vă voi prezenta o listă cu 6 sfaturi (sau strategii și tactici de promovare prin social media) pe care le puteți implementa și voi în cadrul planului vostru de atragere de noi vizitatori și noi clienți pentru afacerea voastră.
1. Răspundeți rapid
În zilele noastre, putem spune că trăim într-o societate care se mișcă foarte repede. Suntem, așadar, obsedați de rapiditate și viteză. Avem fast-food-uri, internet rapid sau servicii de curierat urgent. De aceea, nu este de mirare că această manie pentru rapiditate s-a transferat și pe platformele de social media.
Dacă unul dintre vizitatorii paginii voastre de Facebook răspunde uneia dintre postările voastre, iar voi nu-i dați replica în cel mai scurt timp, atunci nu faceți altceva decât să vă stricați imaginea. Este foarte probabil ca, dacă acel vizitator nu primește răspunsul sau informațiile pe care le dorește de la voi, el să fie nevoit să treacă la unul dintre competitorii sau adversari voștri pentru a le obține!
Mai departe, acest lucru înseamnă că voi pierdeți un potențial client. Țineți minte, un răspuns dat în cel mai scurt timp posibil unui vizitator nu doar că vă construiește o reputație solidă, ci vă și poate aduce un nou client!
2. Construiți încredere
O vorbă veche spune că ceea ce pentru unul este mumă, pentru altul este ciumă. Chiar dacă sunteți de părere că oferiți cele mai bune produse și servicii, tot veți primi, în mod inevitabil, comentarii negative pe siteurile de socializare.
Este extrem de simplu să scăpați de comentariile negative prin ștergerea lor. Dar nu este nici practic, nici recomandat. Vânzătorii pricepuți știu că nu întotdeauna ceea ce pare rău, este așa.
Adevărul este că, atunci când înlături orice urmă de comentariu negativ, nu faci altceva decât să distrugi încrederea pe care alții o au în tine. Respectivele persoane, cum ar fi clienții, vor crede că aveți ceva urât de ascuns.
În loc să ștergeți și să vă descotorosiți de aceste comentarii nefavorabile, mai bine este să le răspundeți deschis. În acest fel, trimiteți un mesaj lumii că nu aveți nimic de ascuns și că, indiferent de ce probleme aveți, veți încerca să le rezolvați în cel mai scurt timp.
3. Nu fiți prea insistenți cu vânzarea produselor sau serviciilor voastre
Cu alte cuvinte, nu fiți sâcâitori și enervanți. Și așa foarte multă lume este deja bombardată cu tone de reclame, anunțuri publicitare și produse sau servicii din care să aleagă. Creierele noastre devin inundate de atâtea informații, iar nouă ne va fi mai dificil să alegem produsul pe care ni-l dorim cu adevărat.
În prezent, procesul de vânzare trebuie să fie unul gradual. Vânzătorii deștepți construiesc o conexiune emoțională puternică cu un potențial client și îl încurajează pe acesta să aleagă dacă dorește să cumpere sau nu de la ei.
Social media este locul cel mai potrivit în care să faceți astfel de conexiuni. Prin împărtășirea unor povești sau mărturii personale, a istoricului firmei voastre sau prin oferirea unui conținut interesant și a unor review-uri ale produselor voastre, voi puteți scurta distanța la nivel psihologică față de publicul vostru.
Ca urmare, o vânzare poate avea loc atunci când cineva care vă cunoaște deja și are deja ceva legături cu voi, cumpără un produs sau un serviciu de la firma voastră.
4. Creați publicul țintă
Atingerea unui public țintă pe rețelele de social media nu este un lucru ușor. Necesită mult timp și mult efort care trebuie depuse de voi. Pentru a ajunge la publicul țintă de care aveți nevoie, trebuie să găsiți platforma socială potrivită.
De exemplu, Facebook este populară în rândul tinerilor și adulților; MySpace este predominant preferată de tineri; LinkedIn și Twitter sunt folosite, în principal, de afaceri; Instagram se adresează publicului care caută să vizualizeze conținut foto.
5. Creați-vă o pagină pentru afacerea voastră pe Facebook
Conceperea unei pagini pentru afacerea voastră pe Facebook (cunoscută în limbă engleză sub denumirea de Facebook Business Page) reprezintă o modalitate excelentă prin care vă puteți promova firma sau compania pe care o dețineți.
Aceasta poate fi construită si utilizată în paralel cu o pagină personală obișnuită. Spre deosebire de o pagină personală, cea de business poate fi văzută de oricine. Așadar, potențialii voștri clienți nu trebuie să aibă neapărat un cont de Facebook pentru a vă vedea pagina dedicată afacerii voastre.
6. Folosiți-vă de Google+ pentru a vă crea cercuri
Google Circles (Cercurile Google) sunt caracteristica sau trăsătura principală a Google+. Ele reprezintă o modalitate prin care oamenii se pot grupa împreună în funcție de relațiile sau legăturile pe care aceștia le au cu alții.
Ele vă permit să administrați anumite grupuri de oameni, simulând în acest fel relațiile sau situațiile din viața reală. Cercurile standard sunt denumite „prieteni”, „familie”, „cunoștințe” și „urmăritori”. Acestea pot fi, însă, șterse sau redenumite altfel. De asemenea, se pot adăuga și alte cercuri noi, în funcție de nevoile fiecăruia.
De exemplu, dacă firma voastră comercializează produse de sănătate pentru femei și bărbați, puteți face două cercuri separate, unul pentru femei, celălalt pentru bărbați, oferindu-le membrilor acestora cercuri oportunitatea de a primi numai informațiile pe care le doresc și de care au nevoie.
0 Comentarii