9 sfaturi pentru îmbunătățirea conversiei

de

Ratele de conversie reprezintă Sfântul Graal pentru orice site de e-commerce de succes. Convertirea vizitatorilor unui site în clienți este lucrule pe care și-l doresc toate firmele care vor să aibă succes în afacerile online. Primul lucru de care trebuie să nu uitați este acela că o conversie poate fi reprezentată de mai multe lucruri. De exemplu, de o vânzare, de transformarea unui simplu vizitator în cumpărător fidel, de click-uri pe o anumită pagină, de înregistrări în competiții sau concursuri, abonări la newsletter etc..

Este oarecum puțin greșit să credeți că o conversie se rezumă strict la vânzarea bunului sau serviciului pe care îl aveți de oferit. Iată care sunt cele 10 sfaturi de astăzi legate de îmbunătățirea ratei de conversie a unui site.

1. Un design simplu, dar eficient al siteului

Când un vizitator ajunge pe siteul vostru, el ar trebui să vadă cu ușurință despre ce este vorba acolo și ce anume vindeți mai exact. Ar fi bine să evitați folosirea unor culori țipătoare, a unui font greu de citit, a unor animații sau bannere publicitare intruzive sau a oricăror altor tipuri de coduri HTML sau aplicații care pot afecta încărcarea corectă a siteului în fereastra unui browser.

Toate acestea nu ajută la nimic. Ba mai mult, el sunt calea cea mai sigură prin care ajungeți să agasați un vizitator. Ca urmare, acesta va părăsi siteul și nu se va mai întoarce la el pentru multă vreme (sau chiar deloc). Prin urmare, rata de conversie va avea și ea de suferit, deoarece nu mulți vizitatori vor mai dori să vă vadă siteul, în special dacă nu pot naviga pe el cu ușurință.

2. Îndemnurile la acțiune sunt bune

Prin oferirea unor îndemnuri la acțiune (cunoscute în limba engleză sub denumirea de „calls to action”), îi puteți determina pe vizitatori să întreprindă o anumită activitate. Poate că doriți ca ei să cumpere ceva. Sau poate vreți ca ei să se aboneze la newsletter-ul pe care îl oferiți zilnic. Sau poate derulați un concurs la care ați vrea ca ei să participe.

Toate aceste îndemnuri la acțiune trebuie să fie foarte clare și vizibile. Ele trebuie puse acolo unde sunteți siguri că vizitatorii se vor uita și le vor remarca. Mesajul transmis de acestea, împreună cu forma, culorile și designul lor, trebuie să atragă atenția unui potențial client. Nu trebuie să fie foarte țipătoare, de multe ori niște butoane simple, cu câteva cuvinte bine gândite pe ele ar trebui să fie suficient.

3. Conversia trebuie să fie rapidă

Cu cât mai repede faceți un vizitator să cumpere de la voi, să se aboneze la newsletter sau să vă urmărească pe siteurile de socializare gen Facebook sau Twitter, cu atât mai bine. Tot acest proces trebuie să fie unul cât mai cursiv și să poată fi încheiat rapid de către vizitator, fără nici un fel de obstacol.

Țineți minte, cu cât un vizitator sau potențial client este nevoit să dea mai multe click-uri sau să aștepte să încheie o anumită acțiune pe siteul vostru, cu atât aveți voi mai mult de pierdut pe partea de conversie!

4. Mențineți legătura cu toți clienții

Pentru a face acest lucru, este nevoie să le arătați că sunteți de încredere. Multe siteuri omit acest lucru și nu au incluse o pagină de contact, pe care să fie trecute detaliile firmei, adresa, numerele de telefon etc.. Se știe că un client nu va cumpăra aproape niciodată de pe un site în care nu are încredere.

Așadar, arătați clienților voștri că sunteți persoane reale care conduceți o afacere legală și cât se poate de reală.

5. Asigurați-vă că aveți o politică de confidențialitate actualizată și bine pusă la punct

Clienții se vor simți mai confortabil atunci când știu că voi le luați foarte în serios acest aspect.

6. Oferiți-le clienților o valoare adăugată

Aceasta înseamnă să le dați acestora ceva în plus sau ceva diferit de ceea ce oferă alți comercianți din online. Făcând acest lucru, vă asigurați că veți ieși în evidență și că vă veți ridica deasupra competitorilor voștri.

7. Fiți generoși cu timpul și expertiza voastră

Clienții voștri vă vor aprecia și mai mult dacă sunteți dispuși să le oferiți mai mult decât ocazia de a cumpăra de la voi. Oamenilor nu le place atunci când companiile sunt concentrate mai mult pe vânzarea produselor lor. Oferiți-le ajutor, informații adiționale, ponturi sau sfaturi care-i pot ajuta mai mult pe aceștia în luarea unor anumite decizii.

8. Fiți sociabili

Nu este nimic greșit în a vă face prieteni și a intra în vorba cu clienții pe care îi aveți, în special prin intermediul siteurilor de socializare.

9. Excelați la serviciul clienți

Răspundeți întotdeauna la emailurile, întrebările sau comentariile clienților. Aceasta este una dintre modalitățile care vă poate asigura că reputația voastră va avea numai de câștigat pe viitor.