9 sfaturi pentru ├«mbun─ât─â╚Ťirea conversiei

de

Ratele de conversie reprezint─â Sf├óntul Graal pentru orice site de e-commerce de succes. Convertirea vizitatorilor unui site ├«n clien╚Ťi este lucrule pe care ╚Öi-l doresc toate firmele care vor s─â aib─â succes ├«n afacerile online. Primul lucru de care trebuie s─â nu uita╚Ťi este acela c─â o conversie poate fi reprezentat─â de mai multe lucruri. De exemplu, de o v├ónzare, de transformarea unui simplu vizitator ├«n cump─âr─âtor fidel, de click-uri pe o anumit─â pagin─â, de ├«nregistr─âri ├«n competi╚Ťii sau concursuri, abon─âri la newsletter etc..

Este oarecum pu╚Ťin gre╚Öit s─â crede╚Ťi c─â o conversie se rezum─â strict la v├ónzarea bunului sau serviciului pe care ├«l ave╚Ťi de oferit. Iat─â care sunt cele 10 sfaturi de ast─âzi legate de ├«mbun─ât─â╚Ťirea ratei de conversie a unui site.

1. Un design simplu, dar eficient al siteului

C├ónd un vizitator ajunge pe siteul vostru, el ar trebui s─â vad─â cu u╚Öurin╚Ť─â despre ce este vorba acolo ╚Öi ce anume vinde╚Ťi mai exact. Ar fi bine s─â evita╚Ťi folosirea unor culori ╚Ťip─âtoare, a unui font greu de citit, a unor anima╚Ťii sau bannere publicitare intruzive sau a oric─âror altor tipuri de coduri HTML sau aplica╚Ťii care pot afecta ├«nc─ârcarea corect─â a siteului ├«n fereastra unui browser.

Toate acestea nu ajut─â la nimic. Ba mai mult, el sunt calea cea mai sigur─â prin care ajunge╚Ťi s─â agasa╚Ťi un vizitator. Ca urmare, acesta va p─âr─âsi siteul ╚Öi nu se va mai ├«ntoarce la el pentru mult─â vreme (sau chiar deloc). Prin urmare, rata de conversie va avea ╚Öi ea de suferit, deoarece nu mul╚Ťi vizitatori vor mai dori s─â v─â vad─â siteul, ├«n special dac─â nu pot naviga pe el cu u╚Öurin╚Ť─â.

2. ├Ändemnurile la ac╚Ťiune sunt bune

Prin oferirea unor ├«ndemnuri la ac╚Ťiune (cunoscute ├«n limba englez─â sub denumirea de „calls to action”), ├«i pute╚Ťi determina pe vizitatori s─â ├«ntreprind─â o anumit─â activitate. Poate c─â dori╚Ťi ca ei s─â cumpere ceva. Sau poate vre╚Ťi ca ei s─â se aboneze la newsletter-ul pe care ├«l oferi╚Ťi zilnic. Sau poate derula╚Ťi un concurs la care a╚Ťi vrea ca ei s─â participe.

Toate aceste ├«ndemnuri la ac╚Ťiune trebuie s─â fie foarte clare ╚Öi vizibile. Ele trebuie puse acolo unde sunte╚Ťi siguri c─â vizitatorii se vor uita ╚Öi le vor remarca. Mesajul transmis de acestea, ├«mpreun─â cu forma, culorile ╚Öi designul lor, trebuie s─â atrag─â aten╚Ťia unui poten╚Ťial client. Nu trebuie s─â fie foarte ╚Ťip─âtoare, de multe ori ni╚Öte butoane simple, cu c├óteva cuvinte bine g├óndite pe ele ar trebui s─â fie suficient.

3. Conversia trebuie s─â fie rapid─â

Cu c├ót mai repede face╚Ťi un vizitator s─â cumpere de la voi, s─â se aboneze la newsletter sau s─â v─â urm─âreasc─â pe siteurile de socializare gen Facebook sau Twitter, cu at├ót mai bine. Tot acest proces trebuie s─â fie unul c├ót mai cursiv ╚Öi s─â poat─â fi ├«ncheiat rapid de c─âtre vizitator, f─âr─â nici un fel de obstacol.

╚Üine╚Ťi minte, cu c├ót un vizitator sau poten╚Ťial client este nevoit s─â dea mai multe click-uri sau s─â a╚Ötepte s─â ├«ncheie o anumit─â ac╚Ťiune pe siteul vostru, cu at├ót ave╚Ťi voi mai mult de pierdut pe partea de conversie!

4. Men╚Ťine╚Ťi leg─âtura cu to╚Ťi clien╚Ťii

Pentru a face acest lucru, este nevoie s─â le ar─âta╚Ťi c─â sunte╚Ťi de ├«ncredere. Multe siteuri omit acest lucru ╚Öi nu au incluse o pagin─â de contact, pe care s─â fie trecute detaliile firmei, adresa, numerele de telefon etc.. Se ╚Ötie c─â un client nu va cump─âra aproape niciodat─â de pe un site ├«n care nu are ├«ncredere.

A╚Öadar, ar─âta╚Ťi clien╚Ťilor vo╚Ötri c─â sunte╚Ťi persoane reale care conduce╚Ťi o afacere legal─â ╚Öi c├ót se poate de real─â.

5. Asigura╚Ťi-v─â c─â ave╚Ťi o politic─â de confiden╚Ťialitate actualizat─â ╚Öi bine pus─â la punct

Clien╚Ťii se vor sim╚Ťi mai confortabil atunci c├ónd ╚Ötiu c─â voi le lua╚Ťi foarte ├«n serios acest aspect.

6. Oferi╚Ťi-le clien╚Ťilor o valoare ad─âugat─â

Aceasta ├«nseamn─â s─â le da╚Ťi acestora ceva ├«n plus sau ceva diferit de ceea ce ofer─â al╚Ťi comercian╚Ťi din online. F─âc├ónd acest lucru, v─â asigura╚Ťi c─â ve╚Ťi ie╚Öi ├«n eviden╚Ť─â ╚Öi c─â v─â ve╚Ťi ridica deasupra competitorilor vo╚Ötri.

7. Fi╚Ťi genero╚Öi cu timpul ╚Öi expertiza voastr─â

Clien╚Ťii vo╚Ötri v─â vor aprecia ╚Öi mai mult dac─â sunte╚Ťi dispu╚Öi s─â le oferi╚Ťi mai mult dec├ót ocazia de a cump─âra de la voi. Oamenilor nu le place atunci c├ónd companiile sunt concentrate mai mult pe v├ónzarea produselor lor. Oferi╚Ťi-le ajutor, informa╚Ťii adi╚Ťionale, ponturi sau sfaturi care-i pot ajuta mai mult pe ace╚Ötia ├«n luarea unor anumite decizii.

8. Fi╚Ťi sociabili

Nu este nimic gre╚Öit ├«n a v─â face prieteni ╚Öi a intra ├«n vorba cu clien╚Ťii pe care ├«i ave╚Ťi, ├«n special prin intermediul siteurilor de socializare.

9. Excela╚Ťi la serviciul clien╚Ťi

R─âspunde╚Ťi ├«ntotdeauna la emailurile, ├«ntreb─ârile sau comentariile clien╚Ťilor. Aceasta este una dintre modalit─â╚Ťile care v─â poate asigura c─â reputa╚Ťia voastr─â va avea numai de c├ó╚Ötigat pe viitor.