Greșeli care pot distruge reputația online a afacerii tale

de

Managementul reputației devine din ce în ce mai important pentru orice afacere care își desfășoară activitatea și în mediul online. Unul din aspectele care contează cel mai mult la acest tip de management, este înțelegerea și aprecierea acelor activități care pot cauza brandului și afacerii pe care o administrezi.

Prejudiciile care pot surveni în urma unor acțiuni nepotrivite pe internet, cuplate cu publicitatea negativă, se pot dovedi a fi greșeli mari care pot afecta și costa mult o firmă. Au existat destule exemple de companii care au dispărut destul de repede din mediul online (și chiar de tot) din această cauză. Iată de ce este cât se poate de vital să fim foarte atenți la ceea ce facem în online și cum ne apărăm integritatea și reputația firmei noastre.

Deține controlul asupra celor care creează conținut pentru tine

Cine sunt cei care îți furnizează ție conținutul de care ai nevoie? Îi cunoști? Știi cum lucrează? Urmează ei un set de reguli foarte bine stabilite de companie? Asigură-te că toate persoanele care scriu chiar și cel mai neînsemnat articol sau paragraf, sunt niște adevărați profesioniști, care se și comportă ca atare. Nimeni nu-și dorește să aibă un angajat nemulțumit sau cu obiceiuri proaste (alcool, droguri) care să se ocupe de publicarea de articole sau comentarii pe internet.

Odată ajunse acolo, acestea vor fi citite de oricine, iar cei care nu cunosc prea bine firma pe care o deții sau administrezi, își pot face o părere foarte proastă despre ea, afectându-i imaginea. Toți cei care vorbesc, prin intermediul conținutului produs, chiar și tu, dacă este cazul, cu publicul lor, trebuie s-o facă într-o manieră extrem de profesionistă, ca și când ar discuta cu oamenii față în față.

Clientul are întotdeauna dreptate

Nu te certa cu un client online. De fapt, dacă se poate, nu te angrena în nici un fel de discuție în contradictoriu cu posibili sau actuali clienți pe internet. Nu ai nimic de câștigat, nici acum, nici pe termen lung. Nu faci altceva decât să vă măcinați nervii reciproc, ceea ce, din nou, nu face bine la imagine!

Evident, vor exista și momente când vei da și peste un client nepoliticos sau foarte nervos, care pare că nu poate fi mulțumit prea ușor. Chiar și așa, acționează cu profesionalism și calm. Trebuie să știi că acel client nu este supărat fără motiv. De aceea, trebuie să stai de vorbă cu el și să afli ce anume l-a deranjat, încercând să rezolvi, într-un fel, problema pe care el o are.

Cum vrei să te cunoască toată lumea, drept cel care poate rezolva dispute și neînțelegeri pe cale amiabilă, mulțumind clienții, sau drept un individ care nu știe altceva decât să se certe cu oricine îi iese în cale? Dacă tu te-ai afla în postura unui client, cum ți-ar plăcea să fii tratat?

Fii sincer și profesionist de fiecare dată!

Nu ajungi nicăieri dacă minți, faci afirmații exagerate sau te comporți ca un necioplit. Păstrează o etichetă cât mai decentă și potrivită online. Nu strică să fii prietenos sau chiar mai glumeț, dar nu încerca să te folosești de concurență și să o iei la mișto ori s-o ridiculizezi non-stop. Cu siguranță au fost firme sau companii care au folosit o asemenea abordare, dar crezi că au ajuns undeva cu ea? Mă îndoiesc.

În final, ca ultimă recomandare, este important ca toți cei din echipa tare care se ocupă cu postarea în mediul online, să păstreze o consecvență și să acționeze ca o singură persoană, ca o singură voce. Altfel spus, să reprezinte compania și valorile ei, nu pe ei înșiși, individual.