Voi consuma╚Ťi alimente semipreparate?

de

Firmele de retail au constatat c─â ├«ncet dar sigur se contureaz─â un nou trend ├«n comportamentul clien╚Ťilor, ╚Öi anume preferin╚Ťa pentru produsele semipreparate.

Produc─âtorii au studiat aceste date ╚Öi bine├ón╚Ťeles c─â intuind poten╚Ťialul de cre╚Ötere a cifrei de afaceri ╚Öi implicit a profitului, au m─ârit gama de┬á produse de acest gen.
Astfel de la un sezon la altul se remarcă o creștere a numărului de producători care oferă diferite sortimente de mâncare semipreparata.

Poten╚Ťialul de cre╚Ötere este o certitudine, ├«n condi╚Ťiile ├«n care 40% dintre rom├óni obi╚Önuiesc s─â consume produse semipreparate, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de pia╚Ť─â TNS C SOP pentru Magazinul Progresiv.
Întregul studiu este disponibil la adresa www.magazinulprogresiv.ro

Cele mai utilizate mâncăruri semipreparate sunt cele din carne, urmate de cele cu foietaj și vegetariene, semipreparate din pește, pizza congelată, cașcaval pane, paste cu sos, etc.
Inciden╚Ťa ├«n consum cre╚Öte ├«n r├óndul locuitorilor din mediul urban ╚Öi al persoanelor cu studii superioare, ├«ntruc├ót acest segment este format din personae foarte ocupate care nu pot aloca mult timp prepar─ârii m├ónc─ârii ╚Öi prefer─â g─âsirea unor solu╚Ťii rapide pentru mas─â.

Nu trebuie omis faptul c─â sunt ╚Öi foarte gustoase produsele semipreparate ╚Öi trebuie s─â recunoa╚Ötem c─â pu╚Ťini dintre noi pot rezista tenta╚Ťiei oferite de un aliment gustos ╚Öi apetisant.
Din punct de vedere al m─ârcile preferate de rom├óni, conform aceluia╚Öi studiu, care a avut o baz─â de 427 responden╚Ťi consumatori, lucrurile se prezint─â ├«n felul urm─âtor:

-marca proprie a unui supermarket este preferată de 30% dintre români;
-11% prefer─â marca Agricola;
-10% aleg Dr. Oetker;
-8% Edenia;
-7% Bella;
-3% Frosta;
-3% Papane;
-3% Iglo;
-restul de 23% alte m─ârci.

Referitor la motivele de achizi╚Ťie, principalul argument adus de consumatorii de semipreparate este legat de rapiditatea prepar─ârii acestor produse. Lista este completat─â de alte aspecte precum:
– gustul foarte bun;
– raportul calitate/pre╚Ť bun;
– aspectul pl─âcut al acestora, produsele put├ónd fi servite ╚Öi invita╚Ťilor;
– faptul c─â este un produs pe gustul adul╚Ťilor, dar ╚Öi al copiilor;
– atributul de produse s─ân─âtoase;
– u╚Öurin╚Ťa ├«n preparare, comparativ cu prepararea ├«n cas─â de la zero a re╚Ťetei respective.

Întrebarea care se pune este dacă alimentele semipreparate sunt sau nu sănătoase.
Pentru a m─â edifica, am apelat la opiniile oamenilor privind acest aspect, urm─ârind mai multe comentarii postate pe diverse forumuri. P─ârerile, cum era de a╚Öteptat, se pare c─â sunt ├«mp─âr╚Ťite cam 50% pro 50% ├«mpotriva utiliz─ârii acestor m├ónc─âruri, ├«ntruc├ót nu sunt s─ân─âtoase.

P─ârerile nutri╚Ťioni╚Ötilor la fel, destul de divergente.Unii consider─â c─â sunt ├«n regul─â c─â respect─â ni╚Öte norme europene de produc╚Ťie, al╚Ťii c─â nu sunt s─ân─âtoase ├«ntruc├ót con╚Ťin mult─â sare, conservan╚Ťi ╚Öi alte substan╚Ťe nocive pentru organism.

Personal, consider c─â produsele semipreparate dac─â nu sunt utilizate ├«n exces ╚Öi doar ocazional, nu d─âuneaz─â. Uneori chiar ne scot din multe ├«ncurc─âturi c├ónd suntem presa╚Ťi de timp, iar preg─âtirea mesei cade tot ├«n sarcina noastr─â.