Avantajele si dezavantajele serviciului VoIP

publicat de Adriana-Ciobanu

31 octombrie 2014

Prin trecerea la un serviciu de telefonie prin internet economisiți și bani, dar, în același timp, veți ajunge să vorbiți și mai mult cu prietenii sau persoanele dragi aflate la mare distanță de voi, deoarece, uneori, pachetele de minute pe care le primiți pot fi chiar nelimitate, ceea ce înseamnă că, pentru o sumă modică, beneficiați de posibilitatea de a purta discuții telefonice prin intermediul internetului la orice oră doriți, fără a plăti costuri adiționale.

Oricine deține o conexiune de internet de mare viteză (broadband) poate folosi un serviciu de telefonie de acest fel. Dat fiind faptul că VoIP-ul nu utilizează liniile telefonice tradiționale pentru efectuarea de apeluri, există și câteva dezavantaje de care ar trebui să țineți cont atunci când doriți să achiziționați un astfel de serviciu.

În primul, pentru a putea face posibile apelurile telefonice prin intermediul internetului, este foarte important să dispuneți de o conexiune foarte stabilă. Dacă aceasta are probleme și se întrerupe frecvent, serviciul nu va funcționa așa cum trebuie. În afara de asta, este foarte important ca rețeaua electrică să fie și ea una bună, altfel penele dese de curent pot afecta funcționarea echipamentelor necesare efectuării de apeluri (calculator, modem, router etc.).

Serviciul VoIP, deci, nu se recomandă celor care locuiesc într-o zonă în care rețeaua electrică este veche, prost întreținută sau unde conexiunea la internet nu este la parametrii normali. Această formă de telefonie prin internet nu ar trebui să fie singura voastră metodă de comunicare cu alte persoane! De preferat ar fi, în cazul în care aveți probleme precum cele menționate mai sus, să vă folosiți și de o linie telefonică obișnuită.

Motivul principal pentru care mulți oameni aleg serviciul VoIP este acela că prețurile sunt mai mici, ceea ce înseamnă că ei vor face economii pe termen lung. Spre exemplu, ClickPhone.ro vă oferă, pentru 30 de euro, până la 3000 de minute în rețeaua Romtelecom (națională și în București), precum și în alte rețele fixe, câte 1200 de minute pe mobil și nelimitat în rețeaua proprie.

Pentru a evita problemele cauzate de întreruperea conexiunii la internet sau de penele de curent, unii furnizori de servicii VoIP includ în abonamentele lor și niște extra-opțiuni care se pot dovedi utile în astfel de situații. Cele mai bune companii din domeniu oferă funcția de redirecționare a apelurilor, care permite utilizatorului să direcționeze apelurile primite către un alt număr de telefon, dacă pe cel principal nu s-a răspuns.

Astfel, puteți sta liniștiți, știind că nu veți mai pierd nici un apel telefonic, indiferent de situația apărută. Pentru a face economii considerabile la serviciile de telefonie, majoritatea oamenilor aleg să se deconecteze de la rețeaua obișnuită de telefonie imediat ce au început să folosească VoIP-ul. Pentru a face asta, însă, furnizorul vostru de internet trebuie să fie, de regulă, o altă companie decât cea care vă oferă servicii de telefonie.

Multe din companiile de telefonie nu vă permit să dețineți o conexiune la internet de tip DSL fără să nu aveți la ei și un abonament pentru servicii telefonice. De aceea, dacă vreți să scăpați de această problemă, alegeți o conexiune prin cablu. Deși acest serviciu costă un pic mai mult decât cel DSL, are potențialul de a vă aduce economii la factura telefonică pe viitor.

În zilele noastre, calitatea serviciilor de telefonie prin internet este la fel de bună ca și cea a telefoniei obișnuite (presupunând că firma pe care ați ales-o pentru asta este și ea una reputabilă). Este important să alegeți o companie care are o bază de clienți mare și o reputație foarte bună.

S-ar putea să-ți placă și…

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.