Mulți webmasteri se confruntă, aproape de fiecare dată, cu dilema creării unui blog pentru site-ul lor. Ar trebui să faceți acest lucru sau nu? Pare o întrebare simplă, dar necesită timp de gândire.
La ce servește un blog?
Dacă vreți, putem face o analogie. Site-ul îl putem considera „felul principal”, iar blogul, „garnitura”. Fiecare „fel” îl completează pe celălalt. Da, poți consuma felul principal și fără garnitură, dar, uneori, aceasta aduce un plus de „savoare” mesei.
În același fel, un site nu este complet fără un blog sau un loc în care proprietarul siteului să poată țină legătura cu vizitatorii într-o manieră interactivă. Blogul aduce o notă personală site-ului și permite vizitatorului să afle cât de profesioniști sunteți și cât de la curent sunteți cu ceea ce se întâmplă în domeniul vostru. Potențialul blogului a fost imediat remarcat de Google, care a dedicat o secțiune importantă (Blog Search), unde se pot căuta diverse informații numai din astfel de surse.
Combinația perfectă
Ok, nu știu dacă există chiar o combinație de acest gen, dar una cât mai bună sigur putem găsi. Unii webmasteri preferă să aibă site-ul separat de blog, utilizand subdomenii (ex: www.twitter.com; blog.twitter.com). Alții au un design separat pentru site, și unul separat pentru blog, complet neidentice. Se mai poate, de asemenea, ca blog-ul sa fie integrat în site, sub un link sau buton grafic diferit.
Tipuri de blog-uri
Companiile care oferă diverse servicii folosesc blogul ca o platformă de suport tehnic. Unii brokeri de bursă utilizează blogul pentru a oferi informații din domeniu si update-uri clienților lor. Un producător foarte cunoscut de mașini care utilizează energie alternativă, a folosit întotdeauna blogul pentru a anunța noi modele sau modifcări aduse modelelor mai vechi. O agenție de publicitate își face studiile de piață direct prin intermediul blogului, înainte de a lansa o campanie publicitară.
Site-urile clasice au ajuns să fie asociate cu un tip de conținut static. Pe de altă parte, blogul este văzut ca o modalitate mai dinamică de interacțiune între vizitator și proprietarul site-ului.
Concluzie
Ca să revenim la întrebarea din titlu, are site-ul vostru nevoie de un blog ? Răspunsul este simplu: da. Dacă doriți să oferiți conținut periodic vizitatorilor. Ceea ce trebuie să știți este faptul că, de regulă, este nevoie de muncă pentru a ține un blog „proaspăt”. Nimeni nu vrea să vadă un blog care nu a mai fost umplut cu un conținut nou de foarte multă vreme. Acest lucru arată faptul că sunteți neglijenți și nu dați mare importanță imaginii site-ului.
Mai trebuie notat și faptul că blogging-ul nu este chiar pentru toată lumea. E o adevărată artă, o deprindere specială, o știință chiar, de captare a atenției publicului. Această artă trebuie cultivată în timp, nu se învață peste noapte. De aceea, trebuie să fiți cât mai dedicați acestei activități!
0 Comentarii